Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SYSTÉM KAPRAĎOROSTŮ
Advertisements

Kapraďrosty (Pteridophyta) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.15/Li
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Prvočísla a čísla složená
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
metoda dosazovací, sčítací
Hmyzožravci - elearning
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
Krytosemenné rostliny Jednoděložné rostliny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KAPRAĎOROSTY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KAPRADINY.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Medvědovité šelmy Mgr. Vlastimil Homolka Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační.
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
 Jsou středně velké rostliny  Semenné rostliny  Zelené, fotosyntetizují  Obývaly naši Zemi už před 350 mil. lety  V té době – stromovitý vzrůst –
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Opakování výtrusné rostliny
Vypracoval : Antonín Mrkvica 7.B
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Elektronická učebnice - II
KAPRAĎOROSTY.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Trojúhelník těžnice, výška
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Plavuně, přesličky, kapradiny – poznávání. Autor:
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Oddělení: Kapraďorosty
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Kapradiny Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Výtrusné rostliny - kapradiny
Kapraďorosty – kapradiny
Kapraďorosty.
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přesličky, plavuně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Kapradiny.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola:. Základní škola Kladruby
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Kapraďorosty.
Transkript prezentace:

Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová

Kapraďorosty Výtrusné R (rozmnožování pomocí výtrusů). Vyvinuté vodivé pletivo. Největší rozvoj v prvohorách. Řadíme sem plavuně, přesličky a kapradiny.

Životní cyklus kapradin R → výtrus → prokel → pelatky + zárodečníky → pohl. buňky → oplozené vajíčko → nová R

Plavuně Plavuň vidlačka Chráněná, jehličnaté lesy. Vidličnatě větvený stonek.

Přesličky Přeslička rolní Plevel i léčivá R. Vytrvává oddenkem. 2 typy lodyh: Jarní lodyha Letní lodyha Jarní – nezelená s výtrusným klasem. - Rozmnožovací funkce. Letní – zelená. - Hromadí zásobní látky do oddenku.

Výtrusy = haptery - mají 4 výběžky

Kapradiny Stavba kapradiny: oddenek – přeměněný stonek, navazuje na kořen, má zásobní funkci. listy – nálevkovité uspořádání - spirálovitě stočené (ochrana vrcholů listu).

Listy → výtrusné kupky → kryté ostěrou (blána) → po dozrání praská.

Zástupci kapradin Kapraď samec

Osladič obecný

Sleziník routička

Papratka samičí

Hasivka orličí

Zdroje: http://www. biolib. cz/IMG/GAL/4382. jpg http://www

Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, Čabradová V., Hasch F., Sejpka J., Vaněčková I. (2005): Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Nakladatelství Fraus, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Kalová. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068