Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
III/2 XVII AB
Multimediální systémy Přednáška XI
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Přechody a animace Tomáš Prejzek
Učíme se animace Groppa Corina.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Microsoft Silverlight
Webové formáty Bohumil Bareš. -1- Rozdělení grafických formátů  firemní (PSD, AI, FLA……)  univerzální (GIF, JPEG, TIFF, PNG…)  bitmapové (rastrové,
Nástroj pro prezentace
Formáty grafických souborů
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Multimédia ve vzdělávání ANIMACE Litomyšl.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
3MA381 PowerPoint - seznámení
Vektorová a bitmapová grafika
Microsoft Office PowerPoint
Počítačová.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
Jak vytvořit prezentaci
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Multimédia Ing. Jan Přichystal, Ph.D. Zpracování grafické informace Použít grafickou interpretaci informace je často vhodnější než slovní popis. Využívají.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PowerPoint - seznámení Miroslav Lorenc. PowerPoint  K čemu a kdy použít?  Jaké jsou možnosti využití?  Alternativy?
Power Point– sestavujeme prezentaci
Moderní učitel.
Power Point– popis prostředí
GRAFIKA.
Informační a komunikační technologie PowerPoint
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Vektorová grafika.
Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
FLASH. O čem to bude? Co je to Flash Co umí Flash – příklady Prostředí Macromedia FlashMX Nástroje a kreslení, vrstvy (Layers) Práce se symboly – Button,
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
MS PowerPoint Pokročilé efekty a práce s multimédii.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_029.ICT.34 Tvorba webových stránek – fotogalerie ZPS.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nástroj pro prezentace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
VY_32_INOVACE_
GRAFIKA.
Inf Formáty grafických souborů
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Animace Moderní počítačové aplikace

Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek předání informace Dobrá animace sdělí víc než slova avšak špatná může diváka úplně odradit

Princip animace Dojem pohybu je dosažen zřetězením množiny statických obrázků Počet snímků animace znázorňující pohyb určuje kvalitu animace Počet snímků animace určuje velikost (v kB) animace Dokonalá iluze pohybu vyžaduje 24 až 30 snímků za vteřinu

Požadavky na animace Počet snímků pro kvalitní iluzi je pro běžná počítače nezvládnutelný Na internetu se běžně pracuje s frekvencí 5 až 15 snímků za vteřinu Využívá se schopnosti mozku domyslet si zbývající přechodové snímky

Ukázka animace

Způsob tvorby animace Animační sešit Celuloidová animace Objektově orientovaná animace Animace pomocí trajektorií Mezisnímková animace Streamingová animace Vektorová animace

Animační sešit Oblíbený a jednoduchý způsob vytvoření iluze pohybu Každá stránka sešitu obsahuje jeden obrázek Animace se provede prolistováním stránek

Celuloidová animace Idea pochází z dílen Walta Disneye Jednotlivé prvky (pozadí, objekty) jsou rozkresleny na zvláštní fólie Metoda je úspornější, zaručuje identické objekty a snažší úpravy

GIF animace Je obdobou sešitové animace převedené do počítače Animovaný GIF je složen ze sekvence snímků, která je postupně přehrávána Každý snímek může mít nastavenou dobu a způsob zobrazení

Výhody a nevýhody Standardní formát souboru Snadná tvorba Lze použít průhlednost Mnoho programů Lze komprimovat Není objektový Bez zvuku Neinteraktivní

Objektově orientovaná animace Je obdobou celuloidové animace přenesené do prostředí počítačů Animace neobsahuje přímo objekty, ale pouze odkazy na ně, čímž je dosaženo velké úspory Macromedia Flash a JavaScript

Použití trajektorií Automatizace procesu návrhu animace Animátor zadá trajektorii pohybu Počítač sám generuje potřebné snímky Nelze použít v případě sekundárního pohybu animovaných objektů PowerPoint

Mezisnímková animace Obdoba animace pomocí trajektorií Obsahuje „klíčové snímky“ Počítač sám vygeneruje chybějící snímky Macromedia Director

Streamingová animace Není třeba čekat na stažení celé animace přehrávajícím programem Vhodné je využívat vyrovnávací paměť

Vektorová animace Opak bitmapové animace Jednotlivé objekty animace lze snadno transformovat

Výhody a nevýhody Interaktivní Objektová orientace Podporuje streaming Vektorová komprese Možnost progamování Vyžaduje doplňkové programové vybavení Méně programů pro tvorbu