VY_32_INOVACE_21-03 PRAVDĚPODOBNOST 3 Zásobník úloh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Advertisements

ZÁKLADY PRAVDĚPODOBNOSTI
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12.
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Zřizovatelem školy je statutární město Brno, městská část Brno-střed Dominikánská 2, Brno Tel , www.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_21-14 Test č.2 Podmíněná pravděpodobnost Nezávislé jevy.
Geometrická posloupnost
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
VY_32_INOVACE_21-01 PRAVDĚPODOBNOST 1 Úvod, základní pojmy.
25. října 2004Statistika (D360P03Z) 4. předn.1 Statistika (D360P03Z) akademický rok 2004/2005 doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. KPMS MFF UK
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
VY_32_INOVACE_21-13 Pravděpodobnost 12
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Celá čísla Dělení.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_21-08 Pravděpodobnost 8 Podmíněná pravděpodobnost – II.
VY_32_INOVACE_21-10 TEST č. 1.
Pravděpodobnost 10 Binomické rozdělení pravděpodobnosti neboli
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Funkční hodnota a argument funkce
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Nezávislé pokusy.
Test č.3  Binomické rozdělení pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_21-17.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
POČET PRAVDĚPODOBNOSTI
Pravděpodobnost. Náhodný pokus.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Pravděpodobnost 7  Podmíněná pravděpodobnost. Definice  Podmíněná pravděpodobnost náhodného jevu A je pravděpodobnost jevu A, ale v závislosti na dalším.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Kombinace VY_32_INOVACE_M4r0108 Mgr. Jakub Němec.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Pravděpodobnost 5  Pravděpodobnost při jevech disjunktních a nedisjunktních VY_32_INOVACE_21-05.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
KOMBINATORIKA Permutace bez opakování
Příklad 1 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce pro 4 uhodnutá čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Podmíněné pravděpodobnosti
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika Pravděpodobnost
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_21-03 PRAVDĚPODOBNOST 3 Zásobník úloh

Příklad 1 Urči a) pravděpodobnost sejmutí HONÉRA při snímání tarokových karet. b) vytažení jedné z karet, které tvoří  hlášku TRUL

Příklad1 Tarokové karty mají 54 listů, z toho je 22 taroků a 32 karet ve čtyřech barvách srdce,kára,píky, kříže obdobně jako u mariáše. Král se také nazývá HONÉR. Taroky jsou značeny římskými čísly od I, II, III, …. XX, XXI, ŠKÝZ je dvaadvacátý tarok. Taroky I ( PAGÁT ), XXI ( MOND) a ŠKÝZ se dohromady nazývají TRUL.

Příklad 1

Příklad 1 Řešení: 𝑷 𝑨 = 𝟒 𝟓𝟒 =𝟎,𝟎𝟕𝟒=𝟕,𝟒% 𝑷 𝑩 = 𝟑 𝟓𝟒 =𝟎,𝟎𝟓𝟓=𝟓,𝟓%

Příklad 2 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce, jestliže jsem „ trefil“ 4 „správná“ čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní čtveřice čísel např.{ 5; 17; 29; 42; 45; 49}

Příklad 2 vyhrává stejně jako čtveřice { 29; 49;17; 45; 5; 42 }, takže na pořadí losovaných čísel nezáleží.

Příklad 2 Vytváříme tedy kombinace šesté třídy ze 49 prvků, což je počet všech možností a zapisujeme jako 𝑪 𝟔 𝟒𝟗 = 𝟒𝟗 𝟔 . Příznivým případem bude situace, kdy bude vylosována jakákoliv čtveřice z šesti „správných, výherních“ čísel a k této čtveřici bude doplněna jakákoliv dvojice ze zbývajících „špatných, nevýherních“ čísel, což zapisujeme jako

Příklad 2 𝑪 𝟒 𝟔 = 𝟔 𝟒 a 𝑪 𝟐 𝟒𝟑 = 𝟒𝟑 𝟐 . Hledaná pravděpodobnost pak bude dána zlomkem 𝑷 𝑨 = 𝟔 𝟒 . 𝟒𝟑 𝟐 𝟒𝟗 𝟔 = …  

Příklad 3 V bedně je celkem 8 výrobků, z toho 5 dobrých a 3 vadné. Náhodně vybíráme 4 výrobky. Jaká je pravděpodobnost, že vybereme a) všechny dobré b) právě dva vadné ?

Příklad 3 Řešení: S obdobným zdůvodněním jako v příkladu 2 bude 𝑷 𝑨 = 𝟓 𝟒 . 𝟑 𝟎 𝟖 𝟒 = … 𝑷 𝑨 = 𝟓 𝟐 . 𝟑 𝟐 𝟖 𝟒 = …

Příklad 4 Ke zkoušce je nutno znát 21 otázek. Student 5 otázek nezná. Losuje si tři otázky. Jaká je pravděpodobnost, že a) nevylosuje si žádnou, kterou nezná b) vylosuje všechny, které nezná c) vylosuje pouze 1, kterou nezná

Příklad 4 Řešení: S obdobným zdůvodněním jako v příkladu 3 bude 𝑷 𝑨 = 𝟓 𝟎 . 𝟏𝟔 𝟑 𝟐𝟏 𝟑 = … 𝑷(𝑩)= 𝟓 𝟑 . 𝟏𝟔 𝟎 𝟐𝟏 𝟑 = … 𝑷 𝑪 = 𝟓 𝟏 . 𝟏𝟔 𝟐 𝟐𝟏 𝟑 = …

Příklad 5 V obchodě je 85 výrobků první a 15 výrobků druhé jakosti. Prvních 10 zákazníků dostalo výrobek první jakosti. Jaká je pravděpodobnost, že jedenáctý zákazník obdrží výrobek druhé jakosti ?

Příklad 5 Řešení: Pro jedenáctého zákazníka je připraveno 75 výrobků první a 15 výrobků druhé jakosti. Proto 𝑷 𝑨 = 𝟏𝟓 𝟏 𝟗𝟎 𝟏 =𝟎,𝟏𝟔𝟔

Příklad 6 K otevření trezoru je třeba znát trojciferný kód. Jaká je pravděpodobnost, že trezor otevřeme nejpozději desátým pokusem? Kolik pokusů musíme uskutečnit, aby pravděpodobnost otevření trezoru byla větší než 60 % ?

Příklad 6 Řešení: Počet trojciferných kódů je 100 – 999, tedy n = 900 Počet příznivých pokusů je 10, proto 𝑷 𝑨 = 𝟏𝟎 𝟗𝟎𝟎 =0,011

Příklad 6 Pro více než 60 % musí platit nerovnice 𝒎 𝒏 >𝟎,𝟔 odkud 𝒎 >𝟎,𝟔 . 𝟗𝟎𝟎=𝟓𝟒𝟎 Musíme tedy uskutečnit minimálně 540 pokusů.