Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistické náklady Ivan Gros
Advertisements

Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Obaly Ivan Gros
Logistika Ing. Jan Pivoňka.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Kontejnerová technika
KVALITA VÝROBY UČEBNICE STR hodina.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
Nákup ( kap. 12).
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
Vy_32_INOVACE_ZB04_1364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Velkoobchodní operace
Marketingové prostředí
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
8.přednáška - Pasivní prvky logistických systémů
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
BALENÍ: Speciální balení jako součást distribučního procesu aneb
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Bezpečnost v dopravě Shrnutí přednášek.
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
BRUTTO, NETTO, TÁRA VÝPOČTY
UKLÁDACÍ BEDNY - přepravní prostředky na úrovni základních manipulačních jednotek - jsou určeny pro skladování materiálu - pro mezioperační manipulaci.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Předmět:Práce s počítačem Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Vít Michalec Anotace:Materiál objasňuje význam čárových kódů a současně.
OBAL VÝROBKU Obal je u některých výrobků jejich nedílnou součástí je u některých výrobků jejich nedílnou součástí slouží především k ochraně výrobku.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Konstrukční dokumentace
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ABRA FlexiBee Developers Day 2015 Integrace Flexibee - ABRA G3
Transkript prezentace:

Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě Různé systémy číslování a kódování zboží řízení, organizace činnosti registrace zboží kontrola pohybu zboží Sjednocení v r.1977 : EAN - European Article Numbering (Evropský čárový kód) - aplikací používaného systému UPC (Universal Product Code) z USA a Kanady Současnost: EAN International – mezinárodní organizace s více než 70 zeměmi „International Numbering Association EAN“

Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě Význam kódování: umožnění jednoznačné identifikace jednotek – prodávaných i neprodávaných (palety, služby) podle uznávané klasifikace usnadnění komunikace, shromažďování dat a informací patří do identifikační činnosti, nikoliv klasifikační nezávislost na jednotlivých potřebách uživatelů a spotřebitelů slouží jako klíč k souboru identifikačních informací možnosti rozšiřování o doplňující informace splnění požadavků na označování zboží pomocí symbolů rychlost snímání symbolů a spolehlivost požadavky na tisk a snímání podle příslušných podmínek velikost tolerance čar ochranná zóna umístění barvy

Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě Kódováním se zboží člení na: spotřebitelské jednotky (1 kg balení) distribuční jednotky (násobky ad.1) nákladní jednotky (palety,kontejnery) Požadavky na značení a umístění kódu: vyplývají ze zákonů, norem,státních a unijních smluv vhodnost pro přepravu balení z hlediska jakosti, tvaru, množství, fixní nebo variabilní parametry fixní nebo variabilní délka pole značení akceptace změn hodnot způsob ložení a fixace zboží na paletu opakovaná plocha a místo značení charakter a tuhost povrchu značení rezistentní vůči mechanickým, chemickým a klimatickým podmínkám a poškození.

Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě EAN 13 3 místa kód státu – stanovuje INA EAN 4 místa kód firem – stanovuje EAN ČR 5 míst kód zboží – stanovuje firma 1 místo kód kontrolní - stanovuje firma výrobní číslo datum výroby trvanlivost varianty velikosti barvy materiálu obchodní logistické IČO dodavatele IČO odběratele číslo objednávky Standard pro aplikační identifikátory UCC/EAN

Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě PŘEDPOKLADY A VYUŽITÍ SYSTÉMU EAN: automatizované systémy řízení zásob lepší informovanost o nákupech, zásobách, prodeji zlepšení vazeb mezi výrobou a velkoobchodem zjednodušení průběhu inventarizací jednodušší systém objednávek zboží automatizované skladové hospodářství operativní získávání průběžných informací o ekonomických výsledcích velkoobchodní firmy

prostředek nebo soubor prostředků Balení zboží a obaly OBAL prostředek nebo soubor prostředků chránící zboží před škodou či jinou újmou, která má bezprostřední vliv na realizaci obchodní směny, umožňující manipulaci se zbožím, usnadňující odbyt a spotřebu výrobků.

Balení zboží a obaly FUNKCE ochranná informační reklamní a propagační standardizační manipulační ekologická Volba obalu musí respektovat řadu podmínek: vnějšího prostředí & vnitřního prostředí

Rozdělení obalových materiálů Obalové klasické materiály papír dřevo tkaniny sklo Kovy Obalové plastové materiály celofán v různých mutacích (pro porcované výrobky) nízkotlaký nebo vysokotlaký polyetylén (přepravní obaly, smrštitelné) polypropylén (ke sterilizaci) polyvinylchlorid (PVC) (láhve, misky) polystyrén (ochranná výplň, tepelný izolant) laminové, natírané v kombinacích s ostatními materiály. Tvar a rozměry obalu Velikostní sortiment Možnost mechanizace a automatizace výroby a balení Spolehlivost Grafika a barevné řešení

4 základní požadavky na obaly velikost spotřebitelského obalu musí odpovídat přáním a požadavkům zákazníků – obsahem a gramáží rozměry musí vycházet z rozměru europalety 800x1200x170 mm schopnost plnit všechny funkce obalu Pro ruční manipulaci musí být obal s výrobkem odpovídat  < 15 kg