Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0616 Název projektu:Inovace výuky Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU-8-57 – DERIVACE FUNKCE XIII
Advertisements

EU-8-58 – DERIVACE FUNKCE XIV
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
EU-8-59 – DERIVACE FUNKCE XV
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
EU-8-46 – DERIVACE FUNKCE II
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
EU-8-52 – DERIVACE FUNKCE VIII
EU-8-51 – DERIVACE FUNKCE VII
EU-8-64 – DIFERENCIÁLNÍ POČET
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _736 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _734 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
EU-8-53 – DERIVACE FUNKCE IX
AnotacePrezentace, která se zabývá kvadratickou funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají a sestrojí kvadratickou fúnkci.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Pojmenuj domácí zvířata
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Vyvození a procvičení učiva
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Používání barev v kontextu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit se používat barvy ve větách.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
EU-8-60 – DERIVACE FUNKCE XVI
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
AnotacePrezentace, která se zabývá grafem funkce. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci tvoří grafy. Speciální vzdělávací potřebyNe.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _728 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
FUNKCE 2. Pojem funkce – příklady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Anotace Opakování – jednoduché stroje Autor Dagmar K a isrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním. Schopnost vyhledávání informací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
FUNKCE 4. Graf funkce - úvod
Transkript prezentace:

Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo a název šablony klíčové aktivity: EU-8 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Tematická oblast:Volitelný předmět matematika (matematický seminář) EU-8-45 – DERIVACE FUNKCE I (definice derivace funkce) AnotaceZákladní pojem matematické analýzy – derivace funkce (vlastní derivace funkce). AutorPaedDr. Milan Rieger JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe obrázek či animaci jako důležitý prostředek pochopení a upevnění představy o derivaci funkce v bodě. Porozumí definici derivace funkce v bodě, chápe dynamičnost tohoto pojmu. Žák umí vypočítat derivaci elementárních funkcí v konkrétním bodě či obecně v libovolném bodě definičního oboru funkce. Klíčová slovaDerivace funkce v bodě jako speciální případ limity funkce v bodě. Druh učebního materiáluPracovní list / Animace / Obrázky / Testy Druh interaktivityAktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníStřední vzdělávání Typická věková skupina17 – 19 let Datum vytvoření

 MOTIVACE DERIVACE FUNKCE f(x) v bodě x 0 Bod o souřadnicích [x 0, f(x 0 )] je pevně zvoleným bodem na grafu funkce y = f(x), bod [x, f(x)] je pohyblivým bodem grafu funkce y = f(x). Pohyblivým v tom smyslu, že se po dané funkci může neomezeně přibližovat k bodu [x 0, f(x 0 )], nikdy však s tímto bodem nesplyne. Je dobré mít správnou "dynamickou" představu definovaného pojmu derivace funkce f(x) v bodě x 0.

 MOTIVACE DERIVACE FUNKCE f(x) v bodě x 0 Bod o souřadnicích [x 0, f(x 0 )] je pevně zvoleným bodem na grafu funkce y = f(x), bod [x, f(x)] je pohyblivým bodem grafu funkce y = f(x). Pohyblivým v tom smyslu, že se po dané funkci může neomezeně přibližovat k bodu [x 0, f(x 0 )], nikdy však s tímto bodem nesplyne. Je dobré mít správnou "dynamickou" představu definovaného pojmu derivace funkce f(x) v bodě x 0.

 MOTIVACE DEFINICE DERIVACE FUNKCE f(x) v bodě x 0

 DEFINICE DERIVACE FUNKCE f(x) v bodě x 0 Derivací funkce f(x) v bodě x 0 nazýváme následující limitu Tuto limitu označujeme takto Pomocí definice derivace vypočítejte derivaci funkce f(x) = 2 v bodě x 0 =1.  PŘÍKLAD 1 – užití definice derivace

 PŘÍKLAD 2 – užití definice derivace Pomocí definice derivace vypočítejte derivaci funkce f(x) = k v libovolném bodě x 0 definičního oboru dané funkce.

 ANIMACE

 PŘÍKLAD 3 – užití definice derivace Pomocí definice derivace vypočítejte derivaci funkce f(x)=2x+1 v bodě x 0 =1.

 PŘÍKLAD 4 – užití definice derivace Pomocí definice derivace vypočítejte derivaci funkce f(x) = 2x+1 v libovolném bodě x 0 z definičního oboru dané funkce.

 PŘÍKLAD 5 – užití definice derivace Pomocí definice derivace vypočítejte derivaci funkce f(x)=ax+b v libovolném bodě x 0 definičního oboru dané funkce.

 PŘÍKLAD 6 – užití definice derivace Pomocí definice derivace vypočítejte derivaci funkce f(x) = x 2 v bodě x 0 =1.

 MOTIVACE DYNAMIČNOSTI DERIVACE FUNKCE f(x) v bodě x 0

 AUTOTEST a) derivaci funkce f(x) = 3 v bodě x 0 = 2 Pomocí definice derivace funkce vypočítejte následující derivace, ke každé úloze nakreslete obrázek (graf funkce, pevný bod [x 0 ; f(x 0 )], pohyblivý bod [x 0 ; f(x 0 )]): b) derivaci funkce f(x) = - 2 x + 1 v bodě x 0 = 1 c) derivaci funkce f(x) = x x + 2 v bodě x 0 = 3 d) derivaci funkce f(x) = a x 2 + b x + c v bodě x 0 e) derivaci funkce f(x) = x 3 v bodě x 0 = 1 f) derivaci funkce f(x) = x 4 v bodě x 0 = 1.

 ŘEŠENÍ AUTOTESTU a) b) c) d)

e) f) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milan Rieger.