Claude Monet 1840-1926.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Francouzské malířství – impresionismus Vývoj nového malířství souvisel s jeho výstavami na veřejnosti a v tom smyslu lze ve Francii za historické mezníky.
Umělecké směry 19. století
První představitelé impresionismu
Projekce zrození moderní ženy do umění secesně-symbolistního hnutí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Claude Monet
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
ZAHRADA MONET V GIVERNY – NORMANDIE, FRANCIE i 每 3 秒自動換頁 一共 46 頁 共約 2 分鐘 ( 配樂 莫內的花園與油畫.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Dej 2 Moderní směry v umění Impresionismus
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Zakladatel moderního malířství?
Gustave Courbet Barbizonská škola
AUGUSTE RENOIR Viktor Matějka, V6A.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Berthe Morisot ( ) Narodila v Bourges ve velmi majetné rodině státního úředníka. Rodina ji podporovala ve vzdělání, kreslení a malování. Brzy.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktualizace uměleckého díla
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Claude Monet 1840-1926

Claude Monet (1840-1926) 1 z hlavních představitelů impresionismu vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Giverny, Rouen květiny (lekníny)

Claude Monet: život talent + umělecká odvaha studium malířství v Paříži kavárna Guerbois 2 obrazy oceněny Salónem zaměňován s Manetem 1866 triumf v Salónu 1867 rozchod se salónem, odjezd do Étretatu; malba pláží v plenéru 70. léta: Sdružení nezávislých umělců 1874 prvá výstava

Claude Monet: život 1883 pronájem domu v Giverny s ním spjat až do konce života konec života komplikován oční chorobou a slepotou

Imprese, východ slunce Odkaz na interaktivní prohlídku obrazu

Co odlišuje Moneta a Maneta Claude Monet Impresionistický styl a metoda Odmítání černé a tmavých barev, experimenty s bílou Malba v plenéru Éduard Manet Styl spíše realistický Klasická barevná stupnice Skicy v plenéru, výsledná kompozice v ateliéru

Monet a Manet: co mají společného Malíři, kteří ovlivnili jejich tvorbu Prostředí Výstavy Náměty Odpor k akademismu

Claude Monet: Snídaně v trávě 1863 představil v rámci salónu odmítnutých dílo svého quasi-jmenovce 1865 pracuje na vlastní verzi námětu lidské postavy a příroda mají stejnou hodnotu, jsou malovány podle skic vytvořených v plenéru 1866 se rozhodl dílo nedokončit a daruje dílo jednomu z věřitelů

Zahrada v St Adrese

Slunečníky

Koupání v La Grenouilliere

Grenouilliere

Nádraží St. Lazare (1877) koncem r. 1876 pracuje v Paříži na využití efektu mlhy pára má podobný efekt skicuje a maluje v prostoru nádraží snaha o zobrazení proměnlivých obrazů na živo představil nádražní architekturu skleněná střecha – zvláštní světelné efekty

Malby v Normandii: Krajina v Normandii

Katedrála v Rouen: za plného slunce, v pošmourném počasí

Západní portál za plného slunce

Temže v Londýně

Sta maria della Salute zdraví Moneta

Bulvár Kapucínů v Paříži

Most v Argenteuil

Malby v Normandii pláže a skály v Étretatu, Dieppe, Pourville Příboj v Étretatu: malířské zkušenosti s kamenem (využito při pozdější práci s katedrálou) kámen – prostředek k pozorování světla

Etretat

Pláž v Saint Adrese

Rybářské čluny opouštějí Le Havre

Kupky sena

Pšeničné kupky na konci léta

Lavacourt pod sněhem

Tající ledy

Straka

Cesta do Honfleur

Lekníny

Monet a barvy Počáteční období Po roce 1860 Oční choroba Používal tmavé barvy a odstíny šedé Vliv Courbeta, realistů a Maneta Po roce 1860 Zcela odmítá černou Oční choroba Posun v barevném vidění

Dům viděn ze zahrady v Giverny

Monet a jeho oční choroba 1908 onemocněl ve věku 68 let 1911 oslepl na jedno oko 1922 zcela přestal malovat, oslepl úplně 1923 ho přítel George Clemenceau přemluvil k oční operaci 1924 Monet umírá Clemenceau na Monetově pohřbu: „Ne černou pro Moneta“!

Zdroje informací o Monetovi