Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Obecná charakteristika Architektura a její znaky
RENESANCE a humanismus
Významné památky ČR.
Renesance.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Česká kultura v 16. století renesance
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Středověká kultura Románský sloh
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
HUDBA V RENESANCI.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Renesance (úvod, architektura)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
RENESANCE.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Architektura do začátku 20. století.
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Renesance a humanismus
Architektonické směry
Raně renesanční italská architektura
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc Renesance Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc

Obsah Úvod – politická a společenská situace Humanismus Renesance x Gotika Trecento x Quattrocento Raná renesance Architektura Sochařství Malířství

Úvod odkaz na antickou kulturu a vzdělanost skutečné studium řeckých děl změna společnosti nová doba → novověk přesun centra na S Itálie

Politická situace Itálie = centrum obchodu dovoz luxusního zboží z Východu bankovní domy bohatých rodů Itálie – mír Francie a Anglie – boje Německo – vnitřní konflikty

Společenská situace teocentrismus x antropocentrismus „mírou všech věcí je člověk“ volnost myšlení a jednání rozvoj filozofie, přírodních věd zeměpisné objevy snaha o vědecké poznání

Mikuláš Koperník Giordano Bruno Galileo Galilei Johannes Kepler Johannes Gutenberg

Zeměpisné objevy Bartolomeo Diaz Vasco da Gama Kryštof Kolumbus Amerigo Vespucci dovoz zlata zdokonalení cestování potvrzení kulatosti země

Humanismus lat. humanus = lidský člověk jako sebevědomý jedinec člověk v centru dění humanismus v literatuře, filozofii, vědě pozemský život x duchovno společnost se podřizuje člověku renesance = znovuzrození

Renesance x gotika zdokonalení formy znalost anatomie a perspektivy gotický duch x renesanční člověk výrazová dokonalost a preciznost znalost přírody

Původ a dělení renesance Giorgio Vasari trecento (14. století) raná – quattrocento (15. století) vrcholná - cinquecento (16. století) pozdní (do r. 1540) manýrismus (1520-1590)

Trecento italské umění 14. století renesanční prvky ve vrcholné gotice vliv na celou evropskou malbu základy pro vznik renesance Giotto di Bondone Giovanni Pisano

Raná renesance Itálie 15. století řada bohatých městských států Janov Benátky Milán Ferrara Mantova Florencie Siena papežský stát s Římem

Florencie nejdůležitější role bohatství manufaktury bankovní domy rod Medici vysoká životní úroveň 1401 – soutěž na výzdobu florentského baptisteria

Architektura spojitost s rozvojem exaktních věd návaznost na antiku a románské umění horizontální vrstvení hladké fasády omítka štuk sgrafito rustika

stavby: paláce a zámky štíty a atiky (balustráda) lodžie s arkádami závitnice, obloučky vlaštovčí ocasy zdobené portály sochy v nikách domy a radnice valená klenba, půlkruhový oblouk méně kostelů