Ing. Jan Mittner 6.10.2011. 1. Základy MVC 2. Rozšíření layoutu 3. helpery 4. Bootstrap a přepis URL adres 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technologie pro publikování na webu 1
Advertisements

(instance konkrétní třídy)
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy II.
Ing. Jan Mittner  Ing. Jan Mittner    KH  v případě zájmu vždy po cvičení.
Ing. Jan Mittner MySQL Workbench 2. Základy práce s databází 3. Subversion 2.
Ing. Jan Mittner Profiling aplikací 2. Zend_Cache 3. Optimalizace výkonu databáze 4. Optimalizace rychlosti načítání webu 5. Další tipy.
Vstupy a výstupy v JavaScriptu Vstup: použitím metody prompt objektu window čtením hodnot z položek formuláře Výstup : použitím metody alert objektu window.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
CSS a HTML 5. HTML 5 HTML5 je nová verze specifikace značkovacího jazyka HTML, která přináší podstatné změny v technologiích webových stránek. HTML5 umožňuje.
Ing. Jan Mittner Rozšíření modelu 2. Vazba 1:n 3. Vazba m:n 2.
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Návrh a tvorba WWW Cvičení 6
PHP – vkládání souborů a html 5
Programování v C++ Cvičení.
Ing. Jan Mittner IT445 – Komponenty UI, Mail.
Ing. Lukáš Burkoň Debugging 2. Testování 3. Unit testy 2.
Adobe Dreamweaver CS4 Ing. Martin Dosedla.
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Vývoj aplikací pro SharePoint
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
Databázové systémy 2 Cvičení V Ing. Tomáš Váňa Fakulta elektrotechniky a informatiky
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Tomáš Janda
4IT445 – Testování a ladění v PHP Ing. Jan Mittner
Hromadná korespondence
Ing. Jan Mittner Autentizace 2. Pluginy 3. Autorizace 4. Útoky 2.
MS ACCESS parametrický dotaz
Celní služby 2000 Radek Sedláček TranSoft a.s Radek Sedláček TranSoft a.s
6. cvičení Polymorfismus
Ing. Jan Mittner Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Dílna Caché II. CSP pro pokročilé Tomáš Vaverka. Zdroje HTML Tag Reference v sekci Reference Material v dokumentaci Caché HTML Tag Reference v sekci Reference.
Návrhový vzor Factory v JAVA API Martin Kot Katedra informatiky VŠB – Technická univerzita Ostrava
IB111 Programování a algoritmizace
Práce se šablonami v MS Word 2007
Příkaz "echo" Příkaz "echo" Příkaz "echo" se používá pro zobrazení daných informací na monitoru. Příkaz "echo" se používá pro zobrazení daných informací.
Databázové systémy I Cvičení č. 8 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
Dynamické dokumenty na straně serveru Informatika pro ekonomy II přednáška 8.
Vývoj aplikací v jazyku Ruby Bakalářská práce Tomáš Kohout VTI.
Dokumentace informačního systému
Výkresové soubory Přednáška č.6. Témata přednášky Typy výkresových souborů –*.dwt, *.dwc, *.dwg, *.dxf DXF formát Ochrana souborů před poškozením Export.
Databázové systémy I Cvičení č. 10 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
Ing. Jan Mittner Základy práce s formuláři 2. Více layoutů 3. Optimalizace práce s modely 2.
Ing. Jan Mittner Zend_Feed 2. XmlWriter 3. SimpleXml 4. sitemap 2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Akademie ZENU Ukázková aplikace. Tak o tomhle to nebude…
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VÝVOJ PODNIKOVÝCH APLIKACÍ NA PLATFORMĚ JAVA - CVIČENÍ Zbyněk Šlajchrt Část 6.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Podprogramy (subroutines) Pojmenované kousky programu, které –tvoří logicky ucelené části –se v programu opakují Jsou zapsány na jednom místě a v případě.
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
Ing. Petr Sochor Výhody spolupráce OBD a DSpace Ing. Petr Sochor
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vizualizační 3D projekt rozhleden na území Moravskoslezského kraje řešitel : vedoucí projektu : konzultant : zadavatel : Michal Osovský Mgr. Ivana Češková.
YOUR LOGO C# Entity Framework. YOUR LOGO  Entity framework nám poskytuje: -Vytváří objektový model na základě databázového schématu -Mapuje tabulky,
Redakční systém – Content management system (CMS), publikační systém – Správa obsahu webu – Jednoduché publikování textů – Modulárnost (instalace doplňků)
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu: Střední zdravotnická škola ÚO – šablony Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona: III/2.
Ukládání dat biodiverzity a jejich vizualizace
Intents – Interní Intent demo
Moduly class Customer < ActiveRecord::Base end
PRVNÍ Projekt, struktura projektu
Metody OnResume a OnPause
Jaroslav Kudr pro OATGM
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Jaroslav Kudr pro OATGM
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Transkript prezentace:

Ing. Jan Mittner

1. Základy MVC 2. Rozšíření layoutu 3. helpery 4. Bootstrap a přepis URL adres 2

 IndexController  přibyly nové akce ▪ about – metoda aboutAction() + šablona about.phtml ▪ contact – metoda contactAction() + šablona contact.phtml 3

 Modely (v adresáři /application/models)  Product ▪ datový objekt nesoucí informace o jednom produktu  Products ▪ kontejner na instance jednotlivých objektů produktů ▪ díky implementaci rozhraní Iterator je možné procházet objekt pomocí foreach cyklu  ProductController  metoda init() ▪ spouští se vždy před spuštěním libovolné akce controlleru ▪ obsahuje inicializaci dat s využitím modelů  akce indexAction() ▪ zajišťuje zobrazení seznamu produktů + šablona index.phtml (adresář product)  akce previewAction() ▪ zajišťuje zobrazení náhledu produktů + šablona preview.phtml (adresář product) ▪ pomocí metody getRequest() v controlleru získáme referenci na objekt požadavku klienta, kde zjistíme i ID požadovaného produktu z URL 4

 menu  do hlavní šablony layoutu (layout.phtml) přibylo menu  pro generování interních URL adres je využit helper url()  includy  hlavní šablona layoutu integruje další dílčí šablony layoutu prostřednictvím metody render() ▪ header.phtml – hlavička stránky ▪ logo.phtml – logo stránky ▪ footer.phtml – patička stránky 5

 objekt Bootstrap se spouští vždy při spuštění aplikace  obsahuje úvodní inicializaci nastavení společnou pro všechny nebo alespoň většinu akcí  je uložen v rootu adresáře /application  krom technických metod obsahuje Bootstrap i přepis URL  metoda _initRequest() obsahuje definici přepisovacích pravidel 6

 helpery se snaží usnadnit programátorovi dílčí opakované činnosti, zpravidla v rámci šablon  v projektu jsou použity předpřipravené helpery:  escape – bezpečnostní ošetření výpisu obsahu proměnných na výstup proti nebezpečnému kódu  url – vygenerování interní URL na základě parametrů  redirect – přesměrování na vybranou URL  vlastní helpery je také možné vytvářet  příslušné objekty v adresáři /application/views/helpers  nebo přímo v library  cleanUrl – očištění textu do URL od problematických znaků 7

1. vytvořte nový controller, v něm několik akcí a příslušné view skripty 2. přidejte přepisovací pravidla do třídy Bootstrap 3. přidejte položku do menu 8