Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_410 Jméno autora:Mgr. Helena Luková Datum vytvoření: Třída:IX. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Přírodopis Tematická oblast:Základy ekologie Druh učebního materiálu:prezentace
Popis a použití výukového materiálu seznamuje se s příkladem ochrany přírody s umělým ekosystémem učí se vyhledávat stopy organismů v krajině opakuje si pojmy biodiverzita, meandr, lužní les, solitér hodnotí důsledky nesprávné činnosti člověka
ŽIVOT U RYBNÍKA Člověk s přírodou
Strážce rybníků
Rybník a biodiverzita
Pod násypkou krmiva
Kontrola čistoty vody
Odběr vzorku vody
Ukázka odběru
Flóra u rybníka
Fauna u rybníka – stopa vydry
Vypuštěný rybník - letnění
Dno rybníka
Pryskyřník lítý – první obyvatel dna rybníka
Bobr – otisk jeho stop
Bobr v akci větve hromadí ve vodě u břehu - zásobárna Odhryzané větve táhne bobr k vodě
Bobr – otisky jeho zubů
Stopa jarní vody
Meandry
Lužní les
Solitér
Porost česneku medvědího
Velká voda si razila novou cestu
Bariéra po velké vodě
Pohled přes bariéru
Patra stromů podél toku řeky
Invazní porost kopřivy a křídlatky
Bílá nádhera
Zopakuj si meandr – přirozené zákruty vodních toků invazní druhy rostlin – nepůvodní druhy zvířata u rybníka – labuť, bobr, vydra lužní les – často zaplavované lesy česnek medvědí – jarní jedlá bylina letnění rybníků – vypuštění pro ozdravení, hnojivo solitér – o samotě rostoucí strom, pravidelná koruna
Obrazový materiál Fotografie jsou dílem autora