Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Vstupní a výstupní zařízení
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy Grafický editor GIMP (14) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Výstupní počítačová zařízení tiskárny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_392_Ochrana PC AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 5.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11960ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 17 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

„OSO - ZDROJ“ OBRAZOVÉ SOUBORY ZDROJOVÉ OBRAZOVÉ SOUBORY PRACOVNÍ „ OSO PRACOVNÍ“ OBRAZOVÉ SOUBORY FINÁLNÍ „OSO FINÁLNÍ“ Každý retušovací projekt by měl obsahovat následující adresáře: PRACOVNÍ METODY PŘI RETUŠOVÁNÍ Obsahuje: naskenované obrázky a reprodukce pořízené fotoaparátem. Zdrojové soubory musí zůstat beze změny! Obsahuje rozpracované - rozvrstvené soubory a verze retuší, na kterých se stále pracuje. Obsahuje konečnou verzi souboru, tj.: hotové, sloučené, velikostně upravené a zostřené soubory. Důsledná správa souborů:  vede k efektivnější práci  zrychluje jejich hledání  snižuje pravděpodobnost smazání důležitého souboru VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

 Zhodnotíme, zda je obrázek sku­tečně možné zachránit. Obrázky, kterým chybí klíčové prvky, bez možnosti jejich vypůjčení z podobného obrázku, NELZE zpravidla zachránit.  Realisticky zvážíme své schopnosti.  Posoudíme charakter obrázku.  Identifikujeme osoby na fotografii.  Připravíme potencionálního zákazníka na reálný výsledek práce. (očekávání klientů mohou být vyšší, než je mož­né splnit, vynaložený čas budou muset zaplatit).  Uděláme si poznámky (černobílý nebo sépiový tisk apod.). Obr. 1 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Prostudujeme originál a určíme oblasti, které potřebují opravit nebo vyměnit. Obr. 2 Některé obrázky zachráníme, jen když do nich investujeme mnoho času… VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Obr. 3 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Naskenujte nebo vyfotografujte originál v co největší kvalitě. Plochý skener Filmový skener Reprodukční zařízení Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Začínáme vždy s opravou velkých problémů — expozice, barva, kontrast atd. Obr. 7 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Pokračujeme opravováním problémů, jako jsou vrásky: Obr. 8 Obr. 9 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

A dále odstraňujeme prach, plíseň, praskliny, obrysy nebo skvrny: Obr. 10Obr. 11 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

používejte vrstvy k postupné práci Obr. 12 pracujte s duplikátem originálu VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Obr. 13 Zkušební výtisk na stolní tiskárně často odhalí oblasti, na kterých je ještě potřeba pracovat nebo jsou nevalně retušované. Používejte kvalitní inkousty a fotopapíry, aby výtisk nevybledl. Obr. 14 RIP software: „Raster Image Processor" umožňuje precizní tisk toho, co vidíme na našem pracovním zkalibrovaném monitoru. A rozšiřuje tisknutelný rozsah barev maximalizací původní kolorimetrického prostoru tiskárny. Vhodný pro tisk neutrálních černobílých obrázků na jednom listu vedle barevných. VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Obr. 15  Vytvářejte zálohu všech souborů, které se týkají projektu.  Vypálení na CD nebo DVD je levná a poměrně spolehlivá metoda zálohování.  Ujistěte se, že disky jsou čitelné, než smažete soubory z pevného disku.  Vypalte dva disky a uložte je odděleně.  Pro uspořádání souborů a záloh použijte program pro katalogizaci. Obr. 16 VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ

Zdroje obrázků: Obr. 1: Ekuryluk Obr. 2: Michel Vuijlsteke Obr. 3: Michel Vuijlsteke Obr. 4http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Imagint_scanners_types_1.png, Obr. 5http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Imagint_scanners_types_6.svg, Obr. 6http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Imagint_scanners_types_5.svg, Obr. 7http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Contrast-histogram001.jpg, Obr. 8http://en.wikipedia.org/wiki/File:MinnieDriverJan2011_cropped.jpg, Obr. 9http://en.wikipedia.org/wiki/File:MinnieDriverJan2011_(glamourized).jpg, Obr. 10http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Example-retouch-1.jpg, Obr. 11http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Example-retouch-2.jpg, Obr. 12http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pyramide_Image_exemple.png, Obr. 13http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Canon_PIXUS_560i_expand.jpg, Obr. 14http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Canon_S520_ink_jet_printer_-_opened.jpg, Obr. 15http://commons.wikimedia.org/wiki/File:DVD.png, Obr. 16http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portable_Hard_Disk_1TB_Western_Digital.jpg, Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, VY_32_INOVACE_OVF21760_ŽIŽ