Korupce na nejnižší úrovni Uplácení v Číně: guanxi, korupce s lidskou tváří Lukáš Helebrandt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Další materiály: o Časopisy – Team, Bridge, Friendship o Online zdroje – audio, video, aktuální a autentické materiály Další materiály: o Časopisy –
Advertisements

Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Kdy přesně jste toho ducha viděl? When exactly did you see the ghost?
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Jak se mu říká? What is he called?.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_440_Složeniny se SOME, ANY, NO a EVERY AUTOR: Ing. Magdalena.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Když jsem byl malý, říkali mi naši, choď na Lukášku a jez chytrou kaši, můžeš tak po celý den bavit se jen. Koukat na tabuli, sedět na židli, o přestávce.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
IN A HOTEL, WRITING (DESCRIBING A PHOTO) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Listopad 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
What do you have to think about when planning something?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Exercise 1.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Reported questions 1. Wh- questions
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Korupce na nejnižší úrovni Uplácení v Číně: guanxi, korupce s lidskou tváří Lukáš Helebrandt

Špatně Na podzim 2003 obdrželo 5 soudců dopis od právníka Zhai Xuejina, který nedávno začal svou kariéru v Pekingu: Rád bych s Vámi přátelsky spolupracoval … abychom mohli sdílet profity plynoucí ze soudních procesů. Budu rád, když mě představíte souzeným stranám, a to za těchto podmínek: (1) vymáhaná pohledávka je vyšší než 300 tis. RMB, (2) žalobce ještě nemá právníka, nebo je možné ho vyměnit, (3) je pravděpodobné, že spor vyhraje … jsem ochoten přenechat Vám 40% zisku jako provizi.

Reakce soudců Právník potrestán ‘When I received the letter, I found it funny at first but then felt it was over the top. I knew many people tried to engage in guanxi-practice with judges. But the way this lawyer did it is really exceptional’ Co udělal špatně?

Správně Kvazi-autobiografie Celadon (Qingci) od Hu Ganga, majitele aukční síně, odsouzeného za uplácení tří soudců 500 tis. RMB Fiktivní pan Zhang, majitel aukční síně spoléhající na zakázky soudů Soudce Hou, přímo zodpovědný za výběr aukční síně starající se o pohledávky soudu

Zhang zjišťuje, že soudce Hou rád pije -> osobně doručuje „likér udržující zdraví se záhadnou afrodiziakální složkou“ „Je to dárek od přítele a já nepiji, chci ho dát někomu, kdo si ho užije“ „Ještě to není na trhu, takže neznám cenu, ale za složení a značku zaplatil přítel miliony“ Ani slovo o zakázce

Soudci Hou záleží na kaligrafii jeho syna -> Zhang mu bez přeptání zaplatí učitele Stává se rodinným přítelem, vyžádá si dva kusy synovy kaligrafie, dá je do dražby a nasměruje kamaráda, aby je vydražil. Výdělek předá soudci. Judge Hou said, ‘Tell me the truth. Are you behind this operation?’. Zhang said, ‘How is that possible? The auction was not even hosted by my company’. Zhang showed Judge Hou the auction certificate and added: ‘I've even deducted 10% off the income on your behalf as auction commission fee. It can stand any investigation’. Zhang put the envelope on the table. Judge Hou asked no further questions.

Těsně před tím, než Zhang odešel, nadhodil soudce téma zakázky: ‘The court will soon decide to which biding auction house to give the auction’, the judge said, ‘The selection procedure is not clear yet …’. Then the judge revealed the name of the manager of the auction applicant. Zhang immediately proposed, ‘How about we go fishing together another day, you, me and Manager Yan (the auction applicant) … There will be no agenda and no business talk. We just go out and breathe some fresh air. What do you say?’. Hou said, ‘Boss Zhang, it is not like that I am consulting you on anything … I have never said anything about the auction … you arrange whatever you want’. Zhang said, ‘Of course, of course’

Rozdíl mezi dvěma případy První nabízí soudci možný budoucí profit, druhý „pozornosti“ bez nároku na oplatu První poslal nabídku na špinavý byznys poštou soudcům, které neznal; druhý se o zakázce ani nezmínil První bere korupci jako přímou transakci, druhý jako dlouhodobé budování vztahů

Průzkum mezi 100 odsouzenými 94% před samotným úplatkem „rozehřálo“ vztahy – dárky nechávají „pocit dluhu“ „Jakmile je dárek přijat, je napůl hotovo“ – pokud úředník přijme dar, značí to, že je připraven něco nabídnout na oplátku v budoucnu -> volba a předávání dárku je mistrovskou dovedností

Zdroj Li, Ling, „Performing Bribery in China: guanxi- practice, corruption with a human face“, Journal of Contemporary China, Volume 20, Issue 68 (2011): 1-20.