Komplexní informatizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Advertisements

ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Komplexní řešení metropolitních sítí
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Facility management ČSN EN
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Manažerské přístupy k informačnímu systému města
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Statutárního města Liberec
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Realizační tým ICZ duben 2005
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
GIS Plzeňského kraje a projekty v rámci Digitální mapy veřejné správy Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
ISSS 2004, Produkční systémy ve veřejné správě.
Informační systém plzeňského kraje ( principy stavby - zajímavé prvky) Krajský úřad Plzeňského krajePlzeňský holding, a.s. Václav Koudele Martin Vimr.
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Příležitosti a rizika center komunikace s občany ISSS 2005 Josef Beneš Tomáš Kuba.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
komplexní informatizace krajů
Seminární práce z předmětu SIPOL
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
Koncepce rozvoje IS kraje Petr Pavlinec odbor informatiky Krajský úřad kraje Vysočina
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
Typová implementace jako cesta k úspoře Josef Beneš Senior business consultant Public Suite aneb Veřejná správa v kostce.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Informační systém Microsoft Dynamics NAV ISSS
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Informační systémy v personálním řízení
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Interaktivní personální portál
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrační a migrační projekty KIVS. 2 Definice: KIVS v ČR je prostředím pro efektivní, bezpečné, garantované a auditovatelné sdílení dat mezi Informačními.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Komplexní informatizace veřejné správy road show 15.4.2003 Josef Beneš Senior business consultant

Logica a veřejná správa Dlouhodobé partnerství Systémová integrace Projektové řízení realizace Propracované analytické metody Procesní analýza je základem - ARIS Reference Statutární město Plzeň Statutární město Liberec Projekt rozvoje IS Statutárního města Ústí nad Labem Studie proveditelnosti Komplexní informatizace krajů (KIK) Dvě části presentace – 1. KIK, 2.Typové řešení

Výstupy studie proveditelnosti Realizace ve spolupráci Český Telecom, a.s., Plzeňský holding, a.s., Fiala & Profous & Maisner – advokátní kancelář, KÚ, MV, MI Pracovní týmy - legislativa, funkce, data, komunikace, provoz Základní dokument – Koncepce informatizace KÚ, usnesení vlády ČR č. 267, III. 2002 Členění výsledného dokumentu - anotace Výstupy k dispozici na papíru, CD a adrese //www.logica.cz/studie/index.cz

Cíle KIK a jejich vazby Oblast aplikací řízení komunikace provozu 10 Podatelna 11 Kontaktní místa 3 Inovace 9 Atestace Oblast aplikací 7 Metodika sběru 6 Integrita dat 4 Unifikace procesů řízení 1 Funkční síť 2 Bezpečná jistá komunikace provozu 14 – Komunikace zajištěna 8 – Přístup k datům zajištěn 5 - Integrace aplikací Jednotlivé linie spolu souvisí - animace v soustavě cílů je zřetelná hierarchie integrace aplikací – včetně ERP, GIS, DMS … Vazby nejsou všechny – jsou to ty základní Jistě existuje vztah Procesy – data Není zde znázorněna Provozní problematika Ne všechny cíle definovalo zadání - není zde Legislativní vyjasnění veřejné správy – určitě podmiňuje zejména oblast řízení – procesů.

Výstup studie Projekty Komplexního řešení informatizace krajů Zákony 365,129, 101 Legislativa 2002-3 Legislativa 2003-6 Předpisy ČR a EU Konsolidace předpisů Legislativa Platformy GIS DMS Publikace BW Krizový mgm. Funkce PP Registry, evidence Projektové řízení Operativní řízení Ekonomika El. tržiště Standard rez. IS Systémová architektura Hlasové služby Call centra Multimédia Datová síť KÚ Připojení metrop. sítí Připojení obcí Prověření infrastruktury Analýza konfigurace Připojení Internet Inf. Kiosky Bezpečnost KI Potřeby krajů KI TP integrace kraje MAN jako součást KIVS Nové technologie Důsledky přechodu Komunikace Provoz útvarů IT Spolupráce VS kraje Vybavenost KÚ Kvalita aplikací Atestace Bezpečnost Vzdělání Provoz Ustanovení SI Řízení SI Zpracování metodiky Procesy majetek Procesy informace Procesy HR Procesy finance Procesy služby Administrativní procesy Komunikační mapa Krajské dat. centrum Datový model Funkce Podpůrné služby Vnitřní integrace Integrace krajů Centrální podpora Osvěta občanů Bezpečnost (PKI) Integrace Metodika sběru Metainformační systém Resortní centra Zpřesnění dat. modelu Data Výstup studie Projekty Komplexního řešení informatizace krajů

Výstup studie Hlavní článek Legislativa Systémová architektura Komunikace Provoz 32 Zákony 365,129, 101 70 Platformy Hlasové služby Provoz útvarů IT Legislativa 2002-3 GIS Call centra Spolupráce VS kraje Legislativa 2003-6 DMS Multimédia Vybavenost KÚ Předpisy ČR a EU Publikace 78 Datová síť KÚ a IVS Kvalita aplikací Konsolidace předpisů BW 79 Připojení metrop. sítí 47 Atestace Ustanovení SI Krizový mgm. Řízení SI 80 Připojení obcí Bezpečnost Funkce PP Prověření infrastruktury Vzdělání Registry, evidence 01 Analýza konfigurace Funkce Integrace Projektové řízení Připojení Internet 03 Zpracování metodiky Operativní řízení Podpůrné služby Inf. Kiosky Procesy majetek Ekonomika Vnitřní integrace Bezpečnost KI Procesy informace El. tržiště 11 Integrace krajů Procesy HR Potřeby krajů KI Standard rez. IS Centrální podpora Procesy finance TP integrace kraje Osvěta občanů Data Procesy služby MAN jako součást KIVS Bezpečnost (PKI) Administrativní procesy 25 Metodika sběru Nové technologie Výstup studie Hlavní článek řešení 62 Komunikační mapa Metainformační systém Důsledky přechodu 17 Krajské dat. centrum 16 Resortní centra TP integrace kraje Datový model Zpřesnění dat. modelu 98 MAN jako součást KIVS

Hlavní článek řešení I. Legislativa a funkční model II. DATA Zákony 365,129, 101 Zpracování metodiky 32 03 II. DATA Krajské dat. centrum Resortní centra 17 16 25 Metodika sběru III. Platformy a aplikace Platformy 70 Ustanovení SI 01 IV. Provozní model Provoz útvarů IT Spolupráce VS kraje Atestace 25 26 29 V. Komunikační model Komunikační mapa 62 VI. Infrastruktura Datová síť KÚ a IVS Připojení metrop. sítí Připojení obcí MAN jako součást KIVS 78 80 79 98 CO je v jednotlivých kapitolách důležité? Hlavní článek řešení VII. Integrace Podpůrné služby Vnitřní integrace Integrace krajů 9 10 11

Je nutno se zamyslet nad rozvojem základních kamenů Poznámky Je nutno se zamyslet nad rozvojem základních kamenů Čeká vás rozhodovací proces Rozvinout ? Vyměnit ? Kapitola 5.2.5 – nutno propracovat priority podpory, celou kapitolu 5.2. Upravit – zpřehlednit a zpřesnit!

Hlavní článek Velmi důležité projekty I. Legislativa a funkční model II. DATA Klíčový pro zajištění vypovídací schopnosti a souměřitelnosti III. Platformy a aplikace IV. Provozní model V. Komunikační model Klíčový pro rozvoj kraje, Spolupráce KÚ, sídelní město, města a obce Hlavní článek VI. Infrastruktura Velmi důležité projekty Doporučujeme se na ně zaměřit !!! VII. Integrace Příprava na „velkou“ integraci zejména v oblasti dat

Co dál ? Uskutečnit „malou“ systémovou integraci pilotních projektů Dokončit rozpracované pilotní projekty (ePusa, Kevis, GIS …) Zajistit jejich „celoplošné“ zpracování, jako základ „velké“ integrace Aktualizovat studii proveditelnosti v hlavních kapitolách dle vývoje podmínek Připravit zadání a řešení systémového projektu Zadání říká že cílem je komplexní systém, nikoliv dílčí řešení. Výsledek je závislý na koordinaci postupu státu, krajů, měst a obcí. Důležité je tedy jejich partnerství !

Podobnost, unifikace, typovost, synergie Unifikace a typovost však není „Jednotný systém“ – velký bratr Společný základ – zákon – měl by být co nejpřesnější Společné metriky – základ společného hodnocení situace Unifikace funkcí a procesů – nevymýšlet vymyšlené Ponechání prostoru pro specifika každé organizace veřejné správy Využití možných synergií je velmi důležité Spolupráce nejbližších – princip společné zdi – proto ono partnerství Kraj a sídelní město jsou si fyzicky nejblíže – tvoří páteř systému Společná infrastruktura systému, Společná správa systému a metodické centrum Sdílet je možné např. systémy a platformy -ePusa, Kevis, GIS, DMS, jistě i největší - ekonomický

aneb Veřejná správa v kostce Typová implementace provozních systémů jako cesta k úspoře Public Suite aneb Veřejná správa v kostce Základní kameny a jejich kladení …. to je implementace. Jedním z hlavních jsou provozní systémy , které nejsou v centru pozornosti, ale pomáhají spravovat obrovské hodnoty. Jsou to samosprávné informační systémy !

Kdy může být implementace typová ? Pokud existuje podobnost - kraje a města jsou si velmi podobné – IS jsou homogenní, základem je samospráva, a tedy komunikace podobných procesů Využití typového řešení provozních systémů je reálné pro Kraje a jejich organizace Města (městské obvody) a obce a jejich organizace Typová implementace vyžaduje typové řešení Typových řešení je jistě více, typovost může být chápána různě Produkty firmy SAP se vyznačují vysokou schopností systém nastavit podle požadavku uživatele. Značné náklady jsou způsobeny pracností nastavování systému. Nevhodné nastavení způsobí i zvýšení nákladů na nákup licence. Typová je implementace systému jejíž pracnost je minimalizována na základě podobnosti systému zákazníka s jiným systémem a zkušeností. Předpokládá parametrizovatelný systém, který je typově nastaven předem. Nenastavuje se „od nuly“ – vykazuje vlastnosti typu, umožňuje uživateli využít typové funkce, požaduje typovou datovou strukturu.

Podmínky dobrého typového řešení Robustní konstrukce Vyzkoušené transparentní a adaptibilní nastavení Pokrytí všech základních procesů a funkcí – již v základní kamenech Rozvoj funkcí a přizpůsobení je vždy možný, cesty rozšíření mohou být různé (programování, nastavení ….) Zajištěný základní rozvoj produktů Možnost zavedení typových metrik Správa systému je centrální Zaručená bezpečnost zpracování Podmínky integrovatelnosti - rozhraní Možnost rozšíření na další organizace – vytvoření synergie Využije organizace veřejné správy prostoru pro dobré hospodaření? To je základní otázka.

Typové řešení Logica - použité produkty LogicaCMG, SAP ČR a Plzeňský holding přicházejí s vyzkoušenou kombinací produktů Systém pro správu dokumentů neboli DMS (Docment Management Systém)… Ekonomický a logistický systém mySAP.com je rozdělen do tří základních částí, které dohromady tvoří kompaktní systém – Logistika, Finance a Lidské zdroje…. Na vrcholu se nachází části strategického řízení organizace (Business Intelligence), do níž patří nástroje pro management znalostí, datový sklad, analytické nástroje a Strategic Enterprise Management. Pokryto moduly maSAP.com Internet , presentační prostředek pro zpřístupnění dat a řešení důležitých, vybraných procesů. Internet / Enterprise Portal Komplexní datová báze Správa dokumentů (DMS) Ekonomický a logistický systém (mySAP.com) Personalistika Účetnictví Partnerské registry Majetkové registry Řízení investic Mzdy Internetové služby Business Warehouse Strategic Enterprise Management Knowledge Management Řízení údržby majetku Nákup Prodej Pohledávky Kontaktní centrum Sklady Fakturace Správa majetku Platební transakce Administrativní aplikace Rozpočet Cash Řízení projektů Controlling Business Intelligence Marketplace elektronické tržiště Elektronický nákup Smlouvy a poplatky Sociální dávky Stavební řízení Soudní spory Geografický Informační Systém (GIS) Evidence organizační struktury e-Podatelna Geografický informační systém (GIS) je zde znázorněna nezbytná vazba mezi ním, komplexní datovou bází a Ekonomicko-logistickým systémem Komplexní datová báze (KDB) představuje jednotný datový model registrů a evidencí potřebných pro magistrát města, nezávislý na státní informační politice, která nedokáže zcela uspokojivě řešit problematiku registrů státní správy. Hlavní úlohou administrativních aplikací a zejména úlohy Smlouvy a poplatky je pokrytí administrativních procesů s cílem poskytnout uživatelům jednotné prostředí pro vedení operativních evidencí.

Vysoká míra integrace produktů Historie Souča snost Budou cnost Událost Lokalita Identi fikace Data Grafika Doku menty Funkce Proces SQL, Oracle Bentley Esri FILENet Strategie Služba Admini strace Kraj Město Obvod Integrace datového popisu Integrace datových forem Integrace s okolím Technologická integrace Integrace v čase Integrace správy Integrace modelu systému

Typové procesy - východisko našeho řešení Strategická správa Vize Pravidla Normy Rozhodnutí ? ! ? Administrativní správa Vnější vlivy Žádosti Realizace rozhodnutí Návrhy řešení problémů Identifikace problémů Distribuce zdrojů Řízení změn § Stav majetku § Stav služby Technická správa „hodnot“ Movitý Nemovitý Nehmotný Know - how Majetek Finance Údržba Správa Rozvoj Spotřeba zdojů Služba Potřeba služby

Podrobná mapa procesů - strat. správa Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Podrobná mapa procesů - tech. správa Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Nákup, zásoby, prodej Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Principy výběru Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Účetnictví, podrobný rozpočet Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Rozpočet Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Lidské zdroje Strategická správa Strategické řízení organizace Střednědobé plánování Marketing Hospodaření se zdroji Hodnocení efektivity Admi nistra tivní správa Mana-žerské účetnictví Styk s občany Řízení akcí a pro jek tů Řízení skladů Správa pohledávek Výběrová řízení Prodej Místní poplatky Řízení dotací Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Nákup Správa závazků Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Cash management Personální rozvoj a školení Mzdy Technická správa Movitý majetek Správa majetku Řízení údržby Řízení rozvoje a investic Nemovitý majetek Nehmotný majetek

Hlavní důrazy našeho řešení Centrální datový stroj, žádné duplicity Centrální manažerské účetnictví v reálném čase Rozpočet podrobný a globální Potenciál pro rozvoj metod projektového řízení Správa majetku jako hlavní článek řízení Vysoký stupeň unifikace administrativních procesů Podpora rozhodování vrcholového managementu Využití ostatními organizacemi – stavba společné zďi synergií zpracováním provozních systémů z jednoho datového centra pro Kraj a jeho organizace (Správy silnic, školy, zdravotnická zařízení ….) Města a obce a jejich organizace (DPm, TSm), městské obvody Nejblíže jsou si Kraj a jeho sídelní město – mívá rozvinutou infrastrukturu Tyto důrazy je nutno hledat a vynutit nejen v našem řešení

Moduly Procesy Evoluce systému

Moduly Cubis Procesy Boy

Moduly Cubis & Procesy Cub

Implementace v dalších organizacích Moduly Cubis & & Procesy Implementace v dalších organizacích Man

Problematika implementace Zásadní rozhodnutí na straně zákazníka pro změny procesů, postupů a návyků Silný sponzor implementace , který ví co chce - nutno hájit a rozvíjet implementaci Projektové řízení implementace Tvorba koncepce Časová představa 3 - 5 let partnerství „Úzká místa“ implementace Zajištění vazeb systému Nároky na převzetí dat ze starého systému Volba platforem (kombinace?)

Úspory využitím řešení s názvem CUBIS Typový postup implementace sníží náklady na vlastní implementaci – využitím typového nastavení na licence – kombinací produktů, optimalizací procesů na rozvoj systému - důsledností změn procesů Vyvolané úspory díky Přesné definici procesů řízení Transparentnímu systém řízení v celém životním cyklu hodnot Detailnímu sledování skutečnosti, globálnímu hodnocení Možnou synergií řešení pro více organizací Vnější outsourcing - dodavatelsky Vnitřní outsourcing – rozvoj vašich provozních struktur

Závěrem Integrace Operativní řízení času Bezpečnost Správa majetku Řízení investic Řízení údržby majetku Sestavení rozpočtu Kontrola plnění rozpočtu Zpracování daní Správa pohledávek Správa závazků Personální rozvoj a školení Cash management Manažerské účetnictví Řízení akcí a projektů Mzdy Styk s občany Nákup Řízení skladů Strategické řízení organizace Hospodaření se zdroji Marketing Střednědobé plánování Vyhodnocení efektivity Strategická správa Administrativní správa Technická Movitý majetek Nemovitý majetek Hehmotný majetek Místní poplatky Správní poplatky Pokuty a ostatní příjmy Organizování výběrových řízení Prodej solution that matter Cílem a prioritou je občanů a jejich společenství, nikoliv pouhé řešení informačního systému ! profit Děkuji za pozornost !

Vazba kraj – krajské město – města ….obrovské synergie Struktura funkcí Studie Vazba kraj – krajské město – města ….obrovské synergie Řešení, které má v sobě potenciál rozvoje! Je schopno pokrýt celé spektrum institucí ….evoluce Komunikační mapa Popis činností Popis funkcí Pasport funkcí

Důvody spojení firem Logica a CMG V jednotlivých zemích pracují integrační týmy. Důraz na rychlé, efektivní rozhodování Integrace bude ukončena na konci roku 2003 Širší škála možností, jak vytvářet výnosy Zlepšení pozice na trhu a významné příležitostí pro cross-sektorové aktivity Posílení pozice na globálním trhu IT Příležitost pro významnou úsporu nákladů a zvýšení produktivity Jedna společnost; Jedna značka; Jeden ethos; Jednotné systémy

LogicaCMG – Vaše společnost dnes.. Přední světový dodavatel a provozovatel IT řešení, konzultační firma a systémový integrátor (2 největší v Evropě) 24,000 zaměstnanců ve 34 zemích světa Více než 30 let zkušeností s realizací velkých IT projektů Široké portfolio služeb a produktů napříč klíčovými sektory trhu Mezi klienty nejvýznamnější světové společnosti Otevřená společnost s kulturou orientovanou na výkon

Klíčové lokální problémy Na čem je možno pracovat ? I. Legislativa a funkční model II. DATA III. Platformy a aplikace IV. Provozní model V. Komunikační model Hlavní článek VI. Infrastruktura Klíčové lokální problémy Na čem je možno pracovat ? VII. Integrace

Možné strategie řízení rozvoje systému Vývoj neřízený z centra Samostatná koordinace krajů, je významná, probíhá Vlastní možnosti – jak nedělat chybné kroky ? Co je nejisté Možnosti ovlivnění rozvoje v případě SI Je předpokladem dosažení Komplexní informatizace Zvětšení možnosti ovlivnit vývoj legislativy Zpřesnění vize funkcí Návrh datového systému – distribuce dat Tlak na rozvoj produktů je zvýšen Kvalitní definice systému integrace – integračních principů a platforem Dosažení větší míry unifikace procesů Plynulejší proces rozvoje jednotlivých krajů Realita – něco mezi ? Rozhodně nutno zvýšit míru koordinace!

Předpoklady rozvoje Dobře definovaný systém - Legislativa Dobrá znalost sebe sama – funkce a procesy, komunikace Dobrý model reality – datový … Dobře definované technologické nástroje, dostatečný výhled, dobré kombinace platforem, odhad zatížení (komunikační mapa) Krajská centra Resortní centra Integrační technologie – kapitola Integrace Komunikační systém Dobrá provozní představa – závisí na zvolených technologiích Dobré řízení rozvoje Zodpovědnost ze zákona – stát a kraj … samospráva, státní správa

Podmínky kvalitního dosažení cílů Propracování legislativních podmínek – definice systému Dostatečně stabilní procesy, jejich dostatečné poznání a propracování Pravdivost komunikace - stabilizace datových fondů Nutná podmínka - vytvoření infrastruktury ((K)IVS, RR) Integrované SW řešení a služby (ePusa, AS, EOS … ) Kontinuální proces systémové integrace - propracování soustavy projektů Důležitý je řízený vývoj agend (KEVIS) a jejich integrace Sledování změn - Přizpůsobení novému územnímu členění a vliv Evropy „Partnerství orgánů veřejné správy“ - státu, krajů a obcí Agenda – relativně stabilizovaný proces – soustava kroků, které vedou k cíli Legislativa vytváří prostor řešení agend Agendy by se neměly příliš měnit Nutné podmínky – existence infrastruktury, SW řešení KEVIS – prostředek komunikace I2I Kontinuita - systémové integrace Partnerství – znamená ochotu přijmout vzájemně výhodné řešení, neb ustoupit v zájmu celku eAgenda = životní situace = podnět , řešení , závěr … typový proces … vazby – základ integrovaného řešení, transparence, demokracie …

Jak byla studie vytvořena ? Obsahuje velkou plochu problémů informatizace veřejné správy, lze na ni prezentovat šíři problémů vývoje systému Definována Koncepcí informatizace KÚ, usnesení vlády ČR č.267,III.2002, obsahem zadání Studie proveditelnosti Cíle byly uspořádány do oblastí a byly vytvořeny pracovní týmy ( Master, Legislativa, Funkce, Data, Komunikace, Provoz ) Realizace byla podmíněna spoluprací s partnery ( ČTc, PH, FPM, KÚ, MV, MI -OPS )

Jaké jsou výstupy studie ? Realizace byla podmíněna spoluprací s partnery ( ČTc, PH, FPM, KÚ, MV, MI -OPS ) Studie proveditelnosti, jako základní koncepční dokument, popisuje další možný postup v integraci informačních systémů krajů Členění studie (Leg.analýza podmínek, Specifikace funkcionalit, Vymezení vztahů a vazeb, Systémové řešení, Návrh členění projektů a řízení rozvoje, Porovnání se zahraničím) Výstupy : závěry kapitol, návrh a členění projektů, odhad financí Kde ? : //www.logica.cz/studie/index.cz CD, soubor Index.htm

Hlavní článek Hlavní vliv rozvoje ISVS I. Legislativa a funkční model II. DATA III. Platformy a aplikace IV. Provozní model V. Komunikační model Hlavní článek VI. Infrastruktura Hlavní vliv rozvoje ISVS VII. Integrace

Ovlivnitelnost řešení I. Legislativa a funkční model II. DATA III. Platformy a aplikace IV. Provozní model V. Komunikační model Hlavní článek VI. Infrastruktura Ovlivnitelnost řešení z lokální pozice je částečná VII. Integrace

Použité produkty našeho typového řešení LogicaCMG, SAP a Plzeňský holding přicházejí s vyzkoušenou kombinací produktů Integrované řešení produktové řady mySAP.com Business intelligence Business warehouse Strategic enterprise management Knowledge management Enterprise portál Ekonomické a logistické moduly Produkty Plzeňský holding, a.s. Komplexní datová báze Smlouvy a poplatky a ostatní administrativní úlohy – Plzeňský holding, a.s. Dokumentační systém – produktová nezávislost Geografický informační systém – produktová nezávislost

Agendy Přenesená Provozní

Agendy Přenesená Provozní

Agendy Přenesená Provozní

Lze konstatovat, že rozumnou vizí může být sdílení společné infrastruktury , základních platforem včetně provozních systémů umístěných a provozovaných regionálním centrem. Základním krokem realizace takové vize může být sdílení na úrovni krajský úřad – sídelní město Přirozeně lze rozšiřovat na jimi řízené organizace Postupně lze rozšiřovat podporu na další malé obce a města a obce III. stupně Vše s předpokladem rozvoje komunikační infrastruktury