Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/01.0009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Anglická reformace Anglický král Jindřich VIII. využil reformace k řešení osobních sporů Záminkou rozvod s Kateřinou Španělskou (dvorní dáma Anna Boleynová)
Třicetiletá válka
Románský sloh.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Baroko v Čechách Dobové pozadí
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Třicetiletá válka
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
Barokní umění.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Evropa na počátku novověku
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
DĚJEPIS Mgr. Milan Šimek
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
BAROKO Doba protikladů.
TŘICETILETÁ VÁLKA 1618 – 1648.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_08_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Realizátorem projektu je Střední odborná škola ekologická a potravinářská, Veselí nad Lužnicí, Blatské sídliště 600/I Název projektu: Zkvalitnění vzdělávání.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Katedra historie FP TUL
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Evropská kultura na prahu moderní doby
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Rozvoj klíčových kompetencí
Renesance a humanismus
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/ ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ NA SOŠ LUHAČOVICE Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

CHARAKTERISTIKA UMĚLECKÉHO STYLU Baroko

Text a fotodokumentace Text: Jan Černobila Fotodokumentace:

Charakteristika období baroka období mezi třicetiletou válkou (1618 – 1648) a Velkou francouzskou revolucí (1789) vrcholný absolutismus protireformace osvícenství mocenské spory mezi evropskými velmocemi koalice a mocenské bloky vznik kapitálu tržní hospodářství průmyslová výroba Evropa po třicetileté válce Vojevůdce Albrecht z Valdštejna

Charakteristika období baroka katolická koalice (rakouští a španělští Habsburkové, papež a polští králové) se opírá o katolickou církev navrácení prestiže církvi boj proti reformaci potlačení humanistických ideálů založení jezuitského řádu (Tovaryšstvo Ježíšovo) Ignácem z Loyoly cenzura šíření katolicismu především mezi mládeží a v dalekých zemích Ignác z Loyoly Jezuité v Číně

Charakteristika období baroka protihabsburská koalice (Anglie, Francie, Nizozemí) podporuje tržní hospodářství liberalizace trhu i společenského života hromadění kapitálu počátky průmyslové výroby ochrana trhů a snaha získat odbyt pro své výrobky nevzdává se výdobytků reformace a renesančního obratu k rozumu – buržoazní revoluce baroko proto nejednotný proud Jean-Pierre Houël: Dobytí Bastily 1789

Charakteristika období baroka katolické baroko (Itálie, Španělsko, Portugalsko, jižní Nizozemí, střední Evropa) radikální, dramatická forma útočí na emoce, bohatá expresivita vedoucí k duchovní extázi pocit strachu ze smrti a marnosti pozemského života, výrazně náboženský charakter zároveň pozemskost a citová vřelost protireformační, násilná rekatolizace (cenzura a autocenzura tvůrců) Caravaggio: Ukřižování sv. Petra

Charakteristika období baroka protestantské baroko (severní Nizozemí, Anglie, částečně i Francie) klasicizující proud, odmítání násilné podoby rekatolizace monumentalita a harmonie bez dekorativních prvků nepotlačuje smyslnost přehlednost a jasné formy racionalismus a větší příklon k světským tématům bez fanatické náboženské zanícenosti Jan Vermeer van Delft: Umění malby

Charakteristika období baroka Termín baroko (z port. perles baroquesse) – výraz pro perly nepravidelného tvaru používal již počátkem 16. století. Ve středověké logice se tak označovalo vše nabubřelé, nesprávné a směšné. umělecký sloh (takto označovaný až od 18. stol.) měl osobité vyjádření v architektuře, malířství, sochařství, hudbě, tanečním umění i literatuře a divadelní tvorbě lidové (selské) baroko Extáze sv. Terezy od Gianlorenza Berniniho

Charakteristika období baroka Kontrolní otázky: Ve kterých druzích umění nachází své uplatnění baroko? Patří malba G. B. Tiepola k typu protestantské nebo katolického baroka? Který církevní řád se podílel na násilné rekatolizaci, měl za úkol hlídat čistotu církve a kdo byl jeho zakladatelem? Vymez období, v němž se barokní umění vyvíjelo.