Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení 2 15. 10. 2014 od 14:00 do 15:30 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Aktivizační programy pro seniory
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
BOJUJ SE ŠIKANOU! Tento materiál vznikl za finanční podpory EU prostřednictvím programu Daphne. Za obsah je zodpovědný příjemce podpory The BB Group a.
Jak psát tiskovou zprávu?
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Mgr. Miroslav Kučera Mgr. Miroslav Kučera;
Mgr. Miroslav Kučera; Miroslav Kučera.
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Oborový seminář – interaktivní aktivita podzim 2014 Environmentální problém – učení se odborné prezentaci a diskusi.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy , VŠB – TU Ostrava.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Téma,,Společně správným směrem – spolupráce s partnery a médii.“ Cesta k potenciálním návštěvníkům vede přes media aneb,,Spolupráce nebo boj s medii?“
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Media relations – základní vymezení
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Clever spokesman aneb jak chytře na novináře Ladislav ŠTICHA.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Komunikace s rodiči.
Aktivity Sdružení automobilového průmyslu v oblasti vzdělávání Předkladatel: Jiří Černý, viceprezident TPCA Czech a viceprezident AutoSAP 75. zasedání.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Shrnutí základních tématických okruhů
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mediální monitoring, screening a audit
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.
Krizová komunikace a princip kontinuity
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Jak na PR (absolutní základ)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Shrnutí základních tématických okruhů
Média - jak s nimi a jak na ně?
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Komunikace.
Transkript prezentace:

Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Pohled z druhé strany Jak vidí někteří „PíáRisté“ novináře: Nevzdělané, zákeřné, cynické, dotěrné, snažící se ublížit, těžící z neštěstí druhých; Jak vidí novináři tiskové mluvčí: Najaté na kamuflování, zatajování či obhajování nepěkných stránek činnosti organizací; 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Jací jsou novináři opravdu? Zajímají se o konflikty, skandály, senzace, protože ty „prodávají“ dané médium. Chtějí příběh, fakta, důvěryhodnost zdroje. Nejsou experty na odborná témata. Nakládají s informacemi dle vlastní úvahy. (i s těmi „mimo záznam“) Pracují pod vlivem nadřízených a časovým tlakem. Neradi se opravují. Jsou to lidé jako my PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

… a jací jsou tiskoví mluvčí? Kvalitní: odborně zdatní, motivovaní, přesvědčení, korektní, pracovití, kompetentní; Nekvalitní: nekompetentní, Škodliví: pracují s polopravdami, uchylují se k úplatkům, nekorektním postupům, negativnímu PR, 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Základ dobrých vztahů s médii Být kvalitním tiskovým mluvčím, tedy – Poskytovat médiím servis. Spolupracovat. – Dodávat dobré texty, fotografie a další materiály. – Zajistit ověřitelnost faktů, reference. – Dokázat důvěryhodnost a odbornost. – Budovat osobní vztahy založené na upřímnosti a profesionálním respektu. – Dodržovat sliby a termíny PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Zásady v práci TM 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla o nedělej a neříkej nic, co by sis nemohl obhájit, o podávej korektní informace, nelži a nepodváděj, o uvědom si, že novinář (a za ním veřejnost) jsou přinejmenším stejně chytří, jako ty, o pamatuj, že osobní problémy a pocity do tvé práce nepatří. Pokud tyto zásady dodržuji, mohu požadovat dodržování zásad i od novinářů: o každá informace si zaslouží takovou péči, jakou bych si přál v případě, že by se týkala mně samotného, o každá kauza má nějakou druhou stranu a ta ji vidí jinak, o Osobní život je soukromou záležitostí každého člověka a jen totální zvrat v celé kauze může být důvodem k porušení tohoto tabu, o nejen čtenáři, posluchači a diváci jsou stejně chytří a hodní, jako já, ale také všichni lidé, o kterých informuji, o informace musí být vždy jasně oddělena od komentáře a názoru o anonymní zdroje a citáty lze použít jen ve zcela mimořádných situacích, o zásadně nikdo by neměl mít možnost v médiích někoho napadat anonymně.

Efektivní jednání Aktivně naslouchejte Ověřujte si, že vám druhá strana porozuměla Vysvětlujte věci jasně a srozumitelně Snažte se řešit problémy, nikoli čelit osobám Argumentace směřuje k rozumu i emocím Námitky vždy nejprve akceptujte, pak reagujte Neskákejte do řeči a nezvyšujte hlas Vyhýbejte se osobním střetům a urážkám Dlouhé mlčení není dobré 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla “Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.” – Albert Einstein

Efektivní přesvědčování Otázky vždy nejprve pozorně vyslechnout Argumentovat věcně Mluvit dostatečně hlasitě, klidně, jasně a srozumitelně Názorné ukázky a příklady Prožitkové, vztahové a další souvislosti svých názorů je dobré uplatnit Protistranu nikdy nenapadat přes novináře Své chyby a omyly bez prodlení přiznat 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Nick Nylor v Kongresu Děkujeme že kouříte

Osobní kontakt s novinářem osobní schůzky jsou nutné – Příprava – znalost jeho práce – Upřímné jednání, co mohu udělám, co nemohu, to neslibuji – Dodržení slibů, korektnost, nekálet do vlastního hnízda – Nevnucovat se – vhodné příležitosti ke kontaktům Tiskový mluvčí – mluvčí oboru – Jako osobní ambice – Kvalitní vlastní web, autorita na trhu, publikační činnost, veřejné vystupování – Osobní prezentace s mírou (rodina, zájmy, názory mimo) Jiné aktivity k podpoře MR – Méně je někdy více – Press trip jako forma úplatku? – Semináře pro novináře, soutěže, vzdělávací akce – Pozornosti (narozeniny, svátky, Vánoce, kulturní a sportovní akce) 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Co novináři chtějí – co funguje TM – partner nebo překážka? Novinky! Konflikty! Exclusivity! Velkou hlavu! Ekonomické problémy Osobní komunikace A k tomu ještě: Informace, které je zajímají, otevřenou a rychlou komunikaci, dostupnost odborníků, schopnost vytvářet témata 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Co nefunguje My jsme ti nejlepší! Netransparentnost, nejasnost Mnoho tiskových zpráv bez závažného obsahu Lhaní „vydírání“, dohody se šéfredaktory a vydavateli Zbytečné kontaktování, mailování Pomlouvání protivníků 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Pár praktických postřehů Z tiskové zprávy čtou novináři většinou první odstavec, titulek, poslední odstavec Tiskové zprávy odkládají, pokud je v nich mnoho superlativů, nejednoznačné informace, zavádějící tvrzení, jsou v cizím jazyce, přicházejí z neznámého zdroje (známé adresy většinou neověřují); Zasílání informací em: v těle zprávy nebo jako příloha ve wordu, na jméno raději než na redakci, Preferují zprávy a sdělení do 1 strany A4, na témata, kterými se zabývají; Většinou nemají zájem o avíza SMS a neprohlížejí weby jen tak; 14. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Nástroje MR oblíbenost u novinářů 15. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Tiskové konference, brífinky Exkluzivní náměty na novou zprávu, článek či rozhovor Exkluzivní rozhovory, osobnostní profily Tiskové zprávy Výsledky průzkumů veřejného mínění Fotodokumentace jako příloha tiskové zprávy Odborné konference, semináře, dny otevřených dveří Případové studie Prezentace nových produktů a služeb Poskytnutí vzorků produktů a služeb zdrma na ukázku a odzkoušení Audiovizuální materiály Spotřebitelské soutěže