Opakování Délka, hmotnost, objem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vedlejší jednotky objemu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Souhrnné opakování desetinná čísla
Objem LC.
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
Oprava úvodní písemné práce
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Test ze znalostí: tělesa a látky
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Převody jednotek objemu - opakování
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
PŘEVODY JEDNOTEK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Převody jednotek objemu
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Autor: Mgr. Karolina Pátková
MĚŘENÍ OBJEMU.
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Převody jednotek objemu
Výpočty objemu krychle a kvádru
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Měření délky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek objemu
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Transkript prezentace:

Opakování Délka, hmotnost, objem

Délka Značka:_______________ Základní jednotka:____________ Odvozené jednotky:___________________ Měřidla:_____________________________ Proč se zavedla jednotná míra délky???

Do vět doplň jednotku délky a) Jana koupila 2,5 ___ krajky. b) Průměr tužky je 0,8 _____. c) Během páteční túry po horách Kamil ušel 25 _____. d) Výška domu je 8,4 ____. e) Rozměry podložky do sešitu jsou 170 ____ krát 290 ____. f) Výška Daniele je 182 _____.

Převeď • 1,2 m = _________ cm • 350 mm = ________ cm • 24,3 km = ________ m • 4,56 m = _________ dm • 670 cm = _________ m • 5,56 cm = ________ mm • 450 m = __________ km • 5,7 m = __________ mm • 45 dm = _________ cm • 350 cm = ________ m • 5,37 m = ________ dm • 56,7 mm = _______ cm • 370 mm = _________ m • 68,7 cm = ________ m

Žáci opakovaně měřili výšku lavice. Postupně získali následující měření: 112 cm, 110 cm, 113 cm, 109 cm, 110 cm, 111 cm. Urči průměrnou hodnotu měření

Vysvětli, jak změříš: Obvod plechovky b) Průměr míčku c) Tloušťku jedné stránky v knížce

Hmotnost Značka:_______________ Základní jednotka:____________ Odvozené jednotky:___________________ Měřidla:_____________________________

Popiš laboratorní váhy. Co to znamená, že váhy jsou zaaretované nebo odaretované? b) Jak postupuješ při měření hmotnosti na laboratorních vahách? c) Proč je nutné brát závaží pinzetou?

Vyřeš: Vysvětli jak zvážíš kapalinu? Seřaď následující hmotnosti podle velikosti od nejmenší k největší: 14 kg, 4 500 000 mg, 145 000 g, 0,015 t. Hmotnost knihy na laboratorních vahách byla určena závažími: 200 g, 20 g, 10 g, 500 mg, 100 mg, 50 mg. Jaká je hmotnost?

Doplň jednotku hmotnosti: a) Do nákladního vagónu se vejde až 45 ____ obilí. b) Sousedům přivezli 24 _____ uhlí. c) Kostkový cukr se prodává v balení po 1000 ______. d) Hmotnost Klářina školního batohu byla 5,1 ______. e) Maminka koupila 20 ____ šunkového salámu. f) Koupili jsme 1,5 ______ vepřového masa.

Objem Značka:_______________ Základní jednotka:____________ Měřidla:__________________________ Odvozené jednotky:___________________ ___________________________________ Jak postupujeme při měření objemu menšího kamene pomocí odměrného válce?

a) Jaký je nejmenší dílek b) Jaký je objem vody v odměrném válci Na obrázku jsou odměrné válce se stupnicí v mililitrech. Je zde vyznačena hladina vody. Urči: a) Jaký je nejmenší dílek b) Jaký je objem vody v odměrném válci c) Zakresli hladinu vody po ponoření tělesa o objemu 3,5 ml

Převeď • 1,2 m3 = _________ dm3 • 350 mm3 = ________ cm3 • 64,9 cm3 = ________ mm3 • 1 584 m3 = ________ dm3 • 670 dm3 = _________ m3 • 9 500 cm3 = _______ dm3 • 4 550 mm3 = _______ cm3 • 5,7 dm3 = _________ l • 4,5 dl = _________ cl • 3 540 cl = ________ l • 5,37 hl = _________ l • 56,7 ml = ________ cl • 3 700 l = ________ hl • 68,7 l = _________ dm3 • 148 dl = _________ l • 55,7 l = _________ ml

Doplň jednotku objemu: a) Objem mrazničky je 50 ____. b) Injekční stříkačka má objem 25 _____ . c) Spotřeba vody v domácnosti Novákových je 78,5 ______ za rok. d) Pan Sýkora natankoval do auta 34 _____ benzínu. e) Maminka koupila 2 ____ pomerančového džusu.

Odečtu od sebe oba objemy kapalin. Napiš postup, jak bys měřil(a) objem malého nepravidelného pevného tělesa: (použij tyto věty a napiš k nim číslice v pořadí od 1 do 5) Odečtu od sebe oba objemy kapalin. Vezmu odměrný válec, naliji do něho vodu. Po vložení tělesa do válce s vodou odečtu hodnotu vody ve válci. Odečtu hodnotu samotné kapaliny ve válci. Ponořím těleso do odměrného válce s vodou. Zapíši výsledný objem tělesa (vztahem V = … ml).