1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v 2 0 13 Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Města ČR – orientace na mapě
rozpočet přímých výdajů
11 Udržovatelnost a servisní logistika
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Jazyk vývojových diagramů

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2012 Signální souhrnné výsledky (tisková konference ) CERMAT
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Financování regionálního školství
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Normativní financování vztahy a souvislosti
Transkript prezentace:

1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií

2 Normativní složky rozpočtu gymnázií roku 2012 v jednotlivých krajích ČR 1) gymnázia 4letá, obor K/ 41 2) gymnázia 8letá, obor K/ 81 nižší stupeň vyšší stupeň

3 Nejprve malý výlet do hodiny počtů Pro každý obor vzdělání se určuje N - počet žáků oboru vzdělání dané školy Np - normativní počet žáků připadající na 1 přepočteného pedagoga No - normativní počet žáků připadající na 1 přepočteného nepedagoga Pp – normativní měsíční plat pedagoga Po – normativní měsíční plat nepedagoga MP – normativ mzdových prostředků na jednoho žáka a rok Počet pedagogů = N/Np Počet nepedagogů = N/No MP = 12 * (N/Np * Pp + N/No * Po)/N = 12 * (Pp/Np + Po/No)

4 Normativní hodnota Np na oboru K/41

5 Normativní hodnota Np oboru K/81 nižší stupeň gymnázií

6 Normativní hodnota Np oboru K/81 vyšší stupeň gymnázií

7 Normativní hodnota No na oboru K/41 a oboru 7941K/81 vyšší G

8 Normativní hodnota No na oboru K/81 nižší stupeň

9 Normativní hodnota Pp oborů K/41 a K/81 NG,VG

10 Normativní hodnota Po oborů K/41 a K/81, NG, VG

11 Normativní hodnota MP na 1 žáka na oboru K/41

12 Normativní hodnota MP na 1 žáka na oboru K/81 nižší stupeň

13 Normativní hodnota MP na 1 žáka na oboru K/81 vyšší stupeň

14 Normativní ukazatele se však od dosažené skutečnosti mohou lišit. Jak moc ? Porovnání s normativy bylo provedeno jen u škol, které řídí členové Rady AŘG a je proto jen a pouze ilustrativní a nelze je v žádném případě vztahovat na celokrajské reálně dosažené hodnoty !!!

15 Srovnání normativů Pp a dosažené skutečnosti Pp v pořadí dle Pp

16 Srovnání normativů Pp a dosažené skutečnosti Pp v pořadí dle Pp

17 Srovnání normativů Po a dosažené skutečnosti Po v pořadí dle Po

18 Srovnání normativů Po a dosažené skutečnosti Po v pořadí dle Po

19 Srovnání přepočtených normativů Np a dosažené skutečnosti Np v pořadí dle Np

20 Srovnání normativů Np a dosažené skutečnosti Np v pořadí dle Np

21 Srovnání normativů No a dosažené skutečnosti No v pořadí dle No (VG + 4leté G)

22 Srovnání normativů MP na žáka (ilustračně pro vyšší G) a dosažené skutečnosti MP v pořadí MP

23 Srovnání normativů MP na žáka (ilustračně pro vyšší G) a dosažené skutečnosti MP v pořadí MP

24 Srovnání některých dalších ekonomických výstupů ze škol členů Rady AŘG ČR

25 Průměrná měsíční hodnota nenárokové části platu pedagogů v Kč

26 Průměrná měsíční hodnota nenárokové části platu nepedagogů v Kč

27 Průměrná měsíční hodnota nárokové části platu pedagogů v Kč

28 Průměrná měsíční hodnota výsledného platu pedagogů v Kč

29 Průměrná měsíční hodnota výsledného platu nepedagogů v Kč

30 Průměrný týdenní úvazek učitele včetně členů vedení školy

31 Průměrný týdenní úvazek učitele kromě členů vedení školy (ilustrativní odhad)

32 Změna prům. platu pedagogů v souvislosti s výší průměrného úvazku (souvislost prům. platu ped. s počtem pravidelných nadpočetných hodin) včetně vedení školy

33 Změna prům. platu pedagogů v souvislosti s výší průměrného úvazku (souvislost prům. platu ped. s počtem pravidelných nadpočetných hodin) s vyloučením vedení školy - kvalifikovaný odhad

34 Souvislost průměrné naplněnosti tříd školy a dosaženého platu Pp

35 Průměrné mzdové náklady na 1 vyučovací hodinu v Kč

36 Průměrné provozní náklady na žáka v Kč

37 Průměrné provozní náklady na 1 vyučovací hodinu v Kč

38 Průměrné celkové náklady na 1 vyučovací hodinu v Kč

39 Průměrná hodnota ONIV na žáka bez rozlišení oboru a stupně gymnázia

40 A ještě několik údajů z celostátních gymnaziálních statistik

41 Vývoj průměrné měsíční mzdy zaměstnanců gymnázií v ČR v letech

42 Vývoj přepočtených počtů zaměstnanců gymnázií v ČR v letech

43 Ilustrační propočet vlivu naplněnosti gymnaziálních tříd na průměrný plat pedagoga Provedeno na příkladě karlovarského gymnázia: 23 tříd, 1040h týdně (48h ve třídách VG, 42h ve třídách NG), 50 přepočtených ped. úvazků Uvažujme průměrnou naplněnost tříd od 25 do 33 žáků při zachování počtu týdně odučených hodin, tj. konstantním počtu přepočtených úvazků pedagogů

44 Vývoj platů Pp v závislosti na průměrné naplněnosti tříd školy

45 A na závěr pohled na krajské normativy pro rok 2013

46 Normativní hodnota MP + ONIV ( včetně odvodů) na 1 žáka na oborech K/81(vyšší G),41 rok 2013

47 Neberte prosím uvedená data příliš vážně. (Jsou to nakonec jen data.) A možná, že to ani data nejsou. Zvlášť některá - dost možná, že právě ta vaše. Děkuji za Vaši pozornost