1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií
2 Normativní složky rozpočtu gymnázií roku 2012 v jednotlivých krajích ČR 1) gymnázia 4letá, obor K/ 41 2) gymnázia 8letá, obor K/ 81 nižší stupeň vyšší stupeň
3 Nejprve malý výlet do hodiny počtů Pro každý obor vzdělání se určuje N - počet žáků oboru vzdělání dané školy Np - normativní počet žáků připadající na 1 přepočteného pedagoga No - normativní počet žáků připadající na 1 přepočteného nepedagoga Pp – normativní měsíční plat pedagoga Po – normativní měsíční plat nepedagoga MP – normativ mzdových prostředků na jednoho žáka a rok Počet pedagogů = N/Np Počet nepedagogů = N/No MP = 12 * (N/Np * Pp + N/No * Po)/N = 12 * (Pp/Np + Po/No)
4 Normativní hodnota Np na oboru K/41
5 Normativní hodnota Np oboru K/81 nižší stupeň gymnázií
6 Normativní hodnota Np oboru K/81 vyšší stupeň gymnázií
7 Normativní hodnota No na oboru K/41 a oboru 7941K/81 vyšší G
8 Normativní hodnota No na oboru K/81 nižší stupeň
9 Normativní hodnota Pp oborů K/41 a K/81 NG,VG
10 Normativní hodnota Po oborů K/41 a K/81, NG, VG
11 Normativní hodnota MP na 1 žáka na oboru K/41
12 Normativní hodnota MP na 1 žáka na oboru K/81 nižší stupeň
13 Normativní hodnota MP na 1 žáka na oboru K/81 vyšší stupeň
14 Normativní ukazatele se však od dosažené skutečnosti mohou lišit. Jak moc ? Porovnání s normativy bylo provedeno jen u škol, které řídí členové Rady AŘG a je proto jen a pouze ilustrativní a nelze je v žádném případě vztahovat na celokrajské reálně dosažené hodnoty !!!
15 Srovnání normativů Pp a dosažené skutečnosti Pp v pořadí dle Pp
16 Srovnání normativů Pp a dosažené skutečnosti Pp v pořadí dle Pp
17 Srovnání normativů Po a dosažené skutečnosti Po v pořadí dle Po
18 Srovnání normativů Po a dosažené skutečnosti Po v pořadí dle Po
19 Srovnání přepočtených normativů Np a dosažené skutečnosti Np v pořadí dle Np
20 Srovnání normativů Np a dosažené skutečnosti Np v pořadí dle Np
21 Srovnání normativů No a dosažené skutečnosti No v pořadí dle No (VG + 4leté G)
22 Srovnání normativů MP na žáka (ilustračně pro vyšší G) a dosažené skutečnosti MP v pořadí MP
23 Srovnání normativů MP na žáka (ilustračně pro vyšší G) a dosažené skutečnosti MP v pořadí MP
24 Srovnání některých dalších ekonomických výstupů ze škol členů Rady AŘG ČR
25 Průměrná měsíční hodnota nenárokové části platu pedagogů v Kč
26 Průměrná měsíční hodnota nenárokové části platu nepedagogů v Kč
27 Průměrná měsíční hodnota nárokové části platu pedagogů v Kč
28 Průměrná měsíční hodnota výsledného platu pedagogů v Kč
29 Průměrná měsíční hodnota výsledného platu nepedagogů v Kč
30 Průměrný týdenní úvazek učitele včetně členů vedení školy
31 Průměrný týdenní úvazek učitele kromě členů vedení školy (ilustrativní odhad)
32 Změna prům. platu pedagogů v souvislosti s výší průměrného úvazku (souvislost prům. platu ped. s počtem pravidelných nadpočetných hodin) včetně vedení školy
33 Změna prům. platu pedagogů v souvislosti s výší průměrného úvazku (souvislost prům. platu ped. s počtem pravidelných nadpočetných hodin) s vyloučením vedení školy - kvalifikovaný odhad
34 Souvislost průměrné naplněnosti tříd školy a dosaženého platu Pp
35 Průměrné mzdové náklady na 1 vyučovací hodinu v Kč
36 Průměrné provozní náklady na žáka v Kč
37 Průměrné provozní náklady na 1 vyučovací hodinu v Kč
38 Průměrné celkové náklady na 1 vyučovací hodinu v Kč
39 Průměrná hodnota ONIV na žáka bez rozlišení oboru a stupně gymnázia
40 A ještě několik údajů z celostátních gymnaziálních statistik
41 Vývoj průměrné měsíční mzdy zaměstnanců gymnázií v ČR v letech
42 Vývoj přepočtených počtů zaměstnanců gymnázií v ČR v letech
43 Ilustrační propočet vlivu naplněnosti gymnaziálních tříd na průměrný plat pedagoga Provedeno na příkladě karlovarského gymnázia: 23 tříd, 1040h týdně (48h ve třídách VG, 42h ve třídách NG), 50 přepočtených ped. úvazků Uvažujme průměrnou naplněnost tříd od 25 do 33 žáků při zachování počtu týdně odučených hodin, tj. konstantním počtu přepočtených úvazků pedagogů
44 Vývoj platů Pp v závislosti na průměrné naplněnosti tříd školy
45 A na závěr pohled na krajské normativy pro rok 2013
46 Normativní hodnota MP + ONIV ( včetně odvodů) na 1 žáka na oborech K/81(vyšší G),41 rok 2013
47 Neberte prosím uvedená data příliš vážně. (Jsou to nakonec jen data.) A možná, že to ani data nejsou. Zvlášť některá - dost možná, že právě ta vaše. Děkuji za Vaši pozornost