Vědět jak vznikají meandry a opuštěná ramena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMOVÁNÍ POVRCHU Vnější činitelé.
Advertisements

Modernizace výuky odborných předmětů
Litosféra Exogenní pochody.
Činnost řek.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Exogenní procesy Činnost tekoucí vody.
JAK SE MĚNÍ POVRCH ZEMĚ.
Čím se podle tebe lidé v Egyptě živili
Činnost vody.
POVRCH ZEMĚ JAKO VÝSLEDEK PŮSOBENÍ PŘÍRODNÍCH ČINITELŮ
RELIÉF VYTVÁŘENÝ ŘEKAMI
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Exogenní geologické síly
GEORELIÉF Mgr. Jana Nováková.
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
Pohyb vody na Zemi.
HYDROSFÉRA.
Morfodynamika pseudomeadrujícího toku v mělčinové části štěrkovitého řečiště J. Bartholdy, P. Billi Geomorfology 42 (2002)
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Tvary vytvořené tekoucí vodou
Hydrosféra (XI. Část) Název školy
Př_148_Geologie_Vnitřní geologické děje
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Strukturní tvary reliéfu
Př_148_Geologie_Vnitřní geologické děje
Současná sedimentace na spodním toku řeky Negro v Brazílii E. Franzinelli, H. Igreja 2001 Lucie PETERKOVÁ, 2005.
BUDUJE VODNÍ ELEKTRÁRNY?
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Reka.Uhlavka.
Lesnická geologie a pedologie
L A B E LABE ŘECE DALI JMÉNO KELTOVÉ,JEJICH ELB
ŘEKA DYJE JIŽNÍ MORAVA.
Odezvy (reakce) Seiny a Sommy na tektonické pohyby, změny klimatu a kolísání hladiny moře Pierre Antoine, J. P. Lautridou, M. Laurent.
Planeta Země – Exogenní činitelé 1
Velké dřevní úlomky a říční geomorfologický vzor: příklady z JV Francie a J Anglie H. Piégay, A. M. Gurnell Renata SUŠENOVÁ 1 N-GK, Brno 2005.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_210_Činnost vody AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 9.,
CO DOKÁŽE EROZE….
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
Fluviální pochody Holubová, Hartová, Prokopová, Kučerová, Lázňovská, V5A.
ČINNOST TEKOUCÍ VODY Vítek Urban prima listopad 2004.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Testove.otazky.II.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s působením tekoucí vody na zemský.
Zvětrávání, eroze Zvětrávání je proces, při kterém dochází k rozpadu hornin. Zvětrávání způsobuje např. voda, rozdílná teplota, led, sníh, vítr, kořeny.
Hydrosféra (XII. Část) Název školy
Anastomózní řeky v Northern Plains v aridní centrální Austrálii Leoš Pelikán.
Nestabilita koryta v zalesněném povodí (Tim J. Cohen, Gary J. Brierley) - Jones Creek, East Gippsland, Austrálie - Petr Münster1.ročník, N-GK, PřF MU Brno.
Tvary vytvořené tekoucí vodou
L ITOSFÉRA – VNĚJŠÍ PROCESY Autor: Hana Brýdlová.
Zemský povrch dotváří vnější činitelé
Meandr je zákrut řeky způsobený boční erozí – vymíláním břehů na jedné straně a usazováním na straně druhé. Mrtvé ramena vznikají v důsledku změn průběhu.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie Datum vytvoření13.11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Strážnické pomoraví.
vnější přírodní činitelé
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_národní park Podyjí TÉMATICKÝ.
Vzdělávací materiál: Povrchová voda Operační systém:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Tvary vytvořené tekoucí vodou
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Fluviální geomorfologie Lekce 4
Předmět: YRIM Vít Vavruška
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
LITOSFÉRA vnější přírodní činitelé
Meandry řeky Moravy Nikola Rachunková 9.A.
vnější geologické děje
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Vnitřní a vnější geologické děje
Transkript prezentace:

Vědět jak vznikají meandry a opuštěná ramena RELIÉF TVOŘENÝ ŘEKOU RIVER Vědět jak vznikají meandry a opuštěná ramena Note, flashcards could be used to show up answers to slide 8, also SEN pupils could work together and use sheet 7c (Geog 1 teaching resources) within the lesson aided by TA. Klíčová slova: meandr, load, říční svah, říční sráz, přeříznutí, říční břeh, niva, naplavenina

FORMOVÁNÍ MEANDRU Meandry jsou zákruty, ohyby řeky. Vznikají obvykle ve střední a dolní části toku.

FORMOVÁNÍ MEANDRU K tomu dojde tehdy, když po dlouhou dobu převládá eroze na vnější straně kličky oproti vnitřní straně. Budou se vytvářet velké zákruty, které se nazývají meandry. A B Discuss the slides as they appear O1) Kde myslíš že bude voda v řece proudit nejrychleji? O2) Proč myslíš, že písčina se vytváří na vnitřní straně meandru? (bod B)

Ukládání sedimentů Říční sráz Vymýlání břehu Hlavní směr toku Podívej se na animaci

FORMOVÁNÍ MEANDRU PŘÍKRÝ SVAH - erosion Discuss the slides as they appear PLOCHÝ SVAH – nánosy - ukládání

FORMOVÁNÍ MEANDRU 1 2 Look at photo and compare with the diagram 3