Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Zábavná matematika.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
V. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Úloha č. 36 Barča a Jenda měli k svačině dohromady 5 koláčků a 7 šátečků. 5 koláčků stálo 45 korun, 7 šátečků 56 korun. Jenda si vzal k svačině 3 koláčky a 3 šátečky a zbytek pečiva měla k svačině Barča. cena Barčiny svačiny cena Jendovy svačiny A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. Úloha č. 37 obsah 3 čtverců o délce strany 6 metrů obsah 6 čtverců o délce strany 3 metry A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. Úloha č. 38 Délka strany čtverce je 6 cm. Délky stran obdélníku jsou 2 a 5 cm. obsah čtverce zvětšený o 4 cm 2 obsah obdélníku zvětšený 4krát A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší.

Barča a Jenda měli k svačině dohromady 5 koláčků a 7 šátečků. 5 koláčků stálo 45 korun, 7 šátečků 56 korun. Jenda si vzal k svačině 3 koláčky a 3 šátečky a zbytek pečiva měla k svačině Barča. Úloha č. 36 testu Scio obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: porovnáváme čísla 50 a 51; hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. Správnou odpovědí je varianta B). Porovnej A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo.; B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo.; C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo.; D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. cena Barčiny svačiny cena Jendovy svačiny celkemJendaBarča koláče5 ks3 ks5-3=2 ks šátečky7 ks3 ks7-3=4 ks koláče45 Kč45:5.3=9.3=27 Kč45-27=18 Kč šátečky56 Kč56:7.3=8.3=24 Kč56-24=32 Kč Kč27+24=51 Kč18+32=50 Kč

Úloha č. 37 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Čtverec o straně 6 metrů má obsah 6.6=36 m 2. Tři takové čtverce mají obsah 3.36=108 m 2. Čtverec o straně 3 metry má obsah 3.3=9 m 2. Šest takových čtverců má obsah 6.9=54 m 2. Porovnáváme čísla 180 a 54; hodnota vlevo je větší než vpravo. Správnou odpovědí je varianta A). Porovnej A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. obsah 3 čtverců o délce strany 6 metrůobsah 6 čtverců o délce strany 3 metry

Úloha č. 38 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Čtverec o straně 6 cm má obsah roven 6.6=36 cm 2, po zvětšení o 4 cm 2 tj. 36+4=40 cm 2. Obsah obdélníku o stranách 2 a 5 cm má obsah 2.5=10 cm 2, po čtyřnásobném zvětšení 4.10=40 cm 2. Porovnáváme čísla 40 a 40, hodnota vlevo i vpravo je stejná. Správnou odpovědí je varianta C). Porovnej A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. obsah čtverce zvětšený o 4 cm 2 obsah obdélníku zvětšený 4krát Délka strany čtverce je 6 cm. Délky stran obdélníku jsou 2 a 5 cm.

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Úloha č. 39 Na dvorku běhaly zdravé slepice a zdravá selata. Pepík spočítal zvířecí nohy – bylo jich dohromady 58. Anežka sečetla všechny zobáky – napočítala jich 13. Kolik bylo na dvorku selat? A) 6 B) 8 C) 10 D) 13 E) Ze zadaných hodnot nelze vypočítat. Úloha č. 40 Podle plánu měl mít tunel pro chodce výšku 350 cm. Při stavbě ale došlo k chybě a tunel měl poloviční výšku, než bylo plánováno. Byl tedy později vyhlouben ještě o dalších 50 cm. Jaká byla jeho konečná výška? A) 175 cm B) 225 cm C) 250 cm D) 300 cm E) Žádná z možností (A) až (D) není správná. Úloha č. 41 Pokud by se Lukáš neučil na písemku, dostal by pětku. Za každých 45 minut učení se jeho známka z písemky zlepší o 1 stupeň. Kolik nejméně minut se musí Lukáš učit, aby dostal jedničku? A) 60 minut B) 90 minut C) 135 minut D) 180 minut E) 225 minut

Na dvorku běhaly zdravé slepice a zdravá selata. Pepík spočítal zvířecí nohy – bylo jich dohromady 58. Anežka sečetla všechny zobáky – napočítala jich 13. Kolik bylo na dvorku selat? A) 6 B) 8 C) 10 D) 13 E) Ze zadaných hodnot nelze vypočítat. Úloha č. 39 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: 13 zobáků znamená 13 slepic, které mají 2.13=26 nohou. Nohou je celkem 58, tedy na selata jich zbývá 58-26=32. A následně 32:4=8 selat. Správnou odpovědí je varianta B).

Podle plánu měl mít tunel pro chodce výšku 350 cm. Při stavbě ale došlo k chybě a tunel měl poloviční výšku, než bylo plánováno. Byl tedy později vyhlouben ještě o dalších 50 cm. Jaká byla jeho konečná výška? A) 175 cm B) 225 cm C) 250 cm D) 300 cm E) Žádná z možností (A) až (D) není správná. Úloha č. 40 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Tunel měl mít výšku 350 cm, ale měl ji pouze poloviční, tj. 350:2=175 cm. Později byl prohlouben o 50 cm, tj =225 cm. Správnou odpovědí je varianta B).

Pokud by se Lukáš neučil na písemku, dostal by pětku. Za každých 45 minut učení se jeho známka z písemky zlepší o 1 stupeň. Kolik nejméně minut se musí Lukáš učit, aby dostal jedničku? A) 60 minut B) 90 minut C) 135 minut D) 180 minut E) 225 minut Úloha č. 41 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Za 45 minut učení dostane 4. Za 45+45=90 minut učení dostane 3. Za 90+45=135 minut dostane 2. Za =180 minut dostane 1. Správnou odpovědí je varianta D).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Úloha č. 42 Ivana koupí 6 rohlíků a 1 vánočku v obchodě, kde jeden rohlík stojí 1,80 Kč a vánočka 23 Kč. O kolik Kč více by za tento nákup zaplatila v obchodě, kde stojí rohlík 2,10 Kč a vánočka 24,20 Kč? A) o 1 Kč B) o 1,40 Kč C) o 1,80 Kč D) o 2 Kč E) o 3 Kč Úloha č. 43 Za každou stokorunu uloženou do banky dostanu po roce navíc 1 Kč úroku. Uložím-li tedy 100 Kč, budu mít po roce uložení v bance 101 Kč. Kolik korun musím uložit, abych měl po roce v bance 707 Kč? A) 600 Kč B) 680 Kč C) 700 Kč D) 702 Kč E) 705 Kč Úloha č. 44 Na výstavu obrazů se do galerie přivážely obrazy z celé země. Pokud do jednoho kamionu lze naskládat nejvýše 48 obrazů, kolik obrazů bylo přivezeno pěti kamiony, z nichž čtyřem chyběly do plného naložení 3 obrazy a jeden byl naložen z poloviny? A) 146 obrazů B) 168 obrazů C) 192 obrazů D) 204 obrazů E) 216 obrazů

Ivana koupí 6 rohlíků a 1 vánočku v obchodě, kde jeden rohlík stojí 1,80 Kč a vánočka 23 Kč. O kolik Kč více by za tento nákup zaplatila v obchodě, kde stojí rohlík 2,10 Kč a vánočka 24,20 Kč? A) o 1 Kč B) o 1,40 Kč C) o 1,80 Kč D) o 2 Kč E) o 3 Kč Úloha č. 42 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Ve druhém obchodě by zaplatila o 3 Kč víc. Správnou odpovědí je varianta E). 2. obchod1. obchodrozdíl za rohlíky6.2,10=12,60 Kč6.1,80=10,80 Kč1,80 Kč za vánočku24,20 Kč23,00 Kč1,20Kč celkem38,80 Kč33,80 Kč3,00 Kč

Za každou stokorunu uloženou do banky dostanu po roce navíc 1 Kč úroku. Uložím-li tedy 100 Kč, budu mít po roce uložení v bance 101 Kč. Kolik korun musím uložit, abych měl po roce v bance 707 Kč? A) 600 Kč B) 680 Kč C) 700 Kč D) 702 Kč E) 705 Kč Úloha č. 43 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Za každou stokorunu dostanu po roce 1 Kč úroku, tedy 7 Kč úroku dostanu, když si uložím 700 Kč a po roce budu mít 700+7=707 Kč. Správnou odpovědí je varianta C).

Na výstavu obrazů se do galerie přivážely obrazy z celé země. Pokud do jednoho kamionu lze naskládat nejvýše 48 obrazů, kolik obrazů bylo přivezeno pěti kamiony, z nichž čtyřem chyběly do plného naložení 3 obrazy a jeden byl naložen z poloviny? A) 146 obrazů B) 168 obrazů C) 192 obrazů D) 204 obrazů E) 216 obrazů Úloha č. 44 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Do každého ze čtyř kamionů bylo naskládáno 48-3=45 obrazů, tj. celkem 4.45=180 obrazů. Pátý kamion byl naložen z poloviny, tj. 48:2=24 obrazů. Celkem byly přivezeny =204 obrazy. Správnou odpovědí je varianta D).

Vzdálenost z města A do města B vlakem je 28 km. Vzdálenost z města B do města C je vlakem 42 km. Kolik Šárka urazila celkově kilometrů, pokud putovala vlakem z města A do města C přes město B a v polovině cesty z města B do města C se porouchala lokomotiva, takže nemohla jet dále? A) 28 km B) 36 km C) 49 km D) 70 km E) 84 km Úloha č. 45 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Při cestě z města A do města B Šárka urazila 28 km. Polovina vzdálenosti mezi městy B a C je 42:2=21 km. Šárka celkem urazila 28+21=49 km. Správnou odpovědí je varianta C).