Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_54_8TR_M Autor: Ing. Šárka Lamatschová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_59_7TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_336_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_20_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_392_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_006_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝM A TROJCIFERNÝM ČINITELEM
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_08_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání, odčítání do sta
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_23_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_05_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_610_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_175_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Písemné Násobení - opakování
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
PROCVIČOVÁNÍ ČÍSEL 1, 2, 3 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_162_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná –
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_243_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_388_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_179_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
SČÍTÁNÍ BEZ PŘECHODU PŘES DESÍTKU TYPU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_296_2TR_M.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_173_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_177_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_171_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_409_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_611_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_54_8TR_M Autor: Ing. Šárka Lamatschová 1

Název vzdělávacího materiáluZáklady statistiky Číslo vzdělávacího materiáluVY_12_INOVACE_54_8TR_M Číslo šablonyI/2 AutorŠárka Lamatschová, Ing. Ročník8. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaStatistika Očekávaný výstupŽák se seznámí s významem slova statistika a se základními pojmy statistiky Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k základnímu seznámení žáků s existencí oboru statistika Datum vytvořeníKvěten 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaStatistické šetření, statistický soubor, statistická jednotka Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

Znáš písničku v níž se zpívá“Statistika nuda je, má však cenné údaje….“ A co to tedy je statistika? 3 Říká se mu statistik. Může to být kdokoliv, kdo se zabývá zpracováním různých údajů pro statistické účely. Statistika je věda, která získává, zpracovává a vyhodnocuje informace o různých jevech, věcech...atp. Kdo se statistikou zabývá? V České republice je ústřední orgán státní správy – Český statistický úřad (ČSÚ) - otevři na internetu stránky - – podívej se na různé typy prováděných statistikwww.czso.cz

4  ZÁKLADY STATISTIKY Základní statistické pojmy Statistické šetření – je získávání statistických údajů Statistický soubor – je celek, ve kterém provádíme statistické šetření Statistická jednotka – je každý jednotlivý objekt ze statistického souboru, o kterém získáváme údaje Zvolený znak – to co zkoumáme (např.:počet obyvatelstva, počet narozených dětí, které průmyslové odvětví má nejvyšší mzdy, která známka je na čtvrtletní písemce nejčastější, kolik času děti věnují sportu a spoustu dalších znaků…… Znak může být a) Kvantitativní – lze ho vyjádřit číslem (má číselnou hodnotu) b) Kvalitativní – nelze vyjádřit číslem, ale vyjadřuje se slovy

ZÁKLADY STATISTIKY 5 Výsledky statistických šetření mají být uspořádané a přehledné K tomu slouží tabulky a také grafické vyjádření – grafy, diagramy např.: bodové diagramy, spojnicové, sloupkové a kruhové Otevři stránku – – prohlédni si různé statistiky a jejich grafická znázornění

ZÁKLADY STATISTIKY 6 Vzorový příklad Ve třídě 8.B s 23 žáky provedeme statistické šetření. Otázka zní: Jaká je důležitost předmětu český jazyk? Výsledky zapíšeme do tabulky. Výpočty: Relativní četnost18:23=0,7822:23=0,0873:23=0,130 odpovědiAnoNeNevím Četnost1823 Relativní četnost0,7820,0870,13 Rel. četnost v %78,28,713 Relativní četnost vyjádřená v procentech 0, =78,20, =8,70, =13

ZÁKLADY STATISTIKY 7 Vzorový příklad Ve třídě 8.B s 23 žáky provedeme statistické šetření. Otázka zní: Jaká je důležitost předmětu český jazyk? Výsledky zapíšeme do tabulky. Statistický soubor třída 8.B, 23 žáků Statistická jednotkakaždý z dotazovaných žáků Zvolený znak důležitost českého jazyka Zjištěné hodnoty znakuano, ne, nevím Četnostnapř.: 18 žáků odpovědělo ano Relativní četnostpro každou hodnotu znaku vydělíme četnost celkovým počtem statistických jednotek Relativní četnost vyjádřená v procentech relativní četnost převedeme na procenta tím že ji vynásobíme stem odpovědiAnoNeNevím Četnost1823 Relativní četnost0,7820,0870,13 Relativní četnost v %78,28,713 Projdeme si základní pojmy statistiky v příkladu