15..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Advertisements

Písemné dělení 4 584:8= 865:5= 2 472:3= 475:5= 952:4= 3 996:6=
Dělení desetinných čísel 3. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
12..
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělení desetinných čísel
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení desetinných čísel
Celá čísla Dělení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_02 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100,1000, 10000, ...
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
VY_42_INOVACE_368_DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Téma: Násobení desetinných čísel
Dělení zlomků.
16..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Desetinná čísla – dělení
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Písemné dělení jednociferným dělitelem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Písemné násobení a dělení VY_32_INOVACE_04
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Transkript prezentace:

15.

DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Dělení desetinného čísla přirozeným číslem: písemné dělení 32,64 : 8 = dělíme obvyklým způsobem, jakmile při dělení překročíme v dělenci desetinnou čárku, zapíšeme ji do výsledku výsledek má vždy tolik desetinných míst, jako má dělenec 0 6 zbytek je 0, sepíšeme 6, a protože 6 leží už za desetinnou čárkou, zapíšeme ji do výsledku 64 zbytek je 6, to je menší než 8, sepíšeme 4 a dělíme 0 zbytek je 0 Po dělení provádíme vždy zkoušku násobením: 4,08 . 8 32,64 Výsledek příkladu 32,64 : 8 je 4,08. 6 děleno 8 je 0  do výsledku připíšeme 0

DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL 14,36 : 5 = 4 3 zbytek je 4, 4<5, sepíšeme 3, a protože 3 leží už za desetinnou čárkou, zapíšeme ji do výsledku 36 zbytek je 3, 3<5, sepíšeme 6 a dělíme 10 zbytek je 1, 1<5, abychom mohli pokračovat, sepíšeme 0 0 zbytek 0 Po dělení provádíme vždy zkoušku násobením: 2,872 . 5 14,360 Výsledek příkladu 14,36 : 5 je 2,872. 10 děleno 5 je 2  do výsledku připíšeme 2 43 děleno 5 je 8  do výsledku připíšeme za čárku 8 36 děleno 5 je 7  do výsledku připíšeme 7

Vyděl: DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Dělení desetinného čísla přirozeným číslem zpaměti: vydělíme obě čísla (bez ohledu na desetinnou čárku), ve výsledku oddělíme odzadu tolik desetinných míst, kolik jich je v desetinném čísle Vyděl: 0,6 : 2 = počítáme jako 6 : 2 = 3 pak oddělíme 1 desetinné místo, které je v čísle 0,6 výsledek má 1 desetinné místo 0,6 : 2 = 0,3 provedeme kontrolu vynásobením: 0,3 . 2 = 0,6

0,42: 7 = počítáme jako 42: 7 = 6 pak oddělíme 2 desetinná místa, která jsou v čísle 0,42 výsledek má 2 desetinná místa 0,42:7 = 0,06 zk: 0,06 . 7 = 0,42 0,3 : 15 = počítáme jako 3:15, protože to „nejde“, přidáme dělenci nulu 30: 15 = 2 ale POZOR počet desetinných míst musíme počítat i s přidanou nulou oddělíme 2 desetinná místa (0,30) výsledek má 2 desetinná místa 0,3 : 15 = 0,02 zk: 0,02. 15 = 0,30

Vyděl na setiny: zb. 0,05 – zbytek má vždy tolik desetinných míst jako výsledek 321,8 : 15 = 21 6 8 80 5 21, 21,45 21,4 2 21 odhadneme 80: 15 je 5 odhadneme 68: 15 je 4 odhadneme 21: 15 je 1 zbytek je 2; 2< 15; sepíšeme 1 zbytek je 6; 6< 15; sepíšeme 8; protože leží za desetinnou čárkou, zapíšeme čárku do výsledku! zbytek je 8; 8< 15; abychom mohli dělit na dvě desetinná místa, sepíšeme 0 0, 0 zbytek je 5; 5< 15 Nesmíme zapomenout na zkoušku: 21,45 . 15 10725 2145_ 32175 ještě musíme přičíst zbytek 321,75 0,05 321,80 321,75 nezapomeneme na desetinnou čárku 321,8 : 15 = 21,45 zb. 0,05