Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Den Země – svátek planety
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Potravní vazby rostlin a živočichů
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Teplota a její měření.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
VY_32_INOVACE_410_JEDNOTKY
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
ZKOUMÁME ČAS, TEPLOTA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10 Vzdělávací oblast: Přírodověda – měření teploty a času Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Měření teploty Každá látka, každý předmět má určitou teplotu. Obvykle nás nejvíce zajímá teplota vzduchu, tedy plynu, při onemocnění si měříme tělesnou teplotu. Využíváme teploměry, které se liší podle svého účelu. Ve světě se používá několik různých stupnic, u nás je to Celsiova stupnice. Základní jednotkou je stupeň celsia (1°C). Tato stupnice má 2 základní body: 0°C – teplota při níž mrzne voda – bod mrazu 100°C – teplota při níž voda vře – bod varu

venkovním určeným pro měření teploty vzduchu? Teploměry využívají měřící kapalinu, nejčastěji se používá rtuť nebo líh - užíváme rtuťové a lihové teploměry. Látka se teplem roztahuje a stoupá v trubici teploměru,na stupnici čteme výslednou hodnotu. Digitální teploměry jsou přesné,jednoduše čteme na displeji. Jaký je rozdíl mezi lékařským teploměrem a obyčejným venkovním určeným pro měření teploty vzduchu? [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Clinical_thermometer_38.7.JPG> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Thermometer.JPG>

1 hodina = 60 minut 1 minuta = 60s 1 hodina = 3600s Měření času Čas nás provází na každém kroku. Téměř v každé místnosti najdeme hodiny a mnoho z vás má hodinky nebo aspoň mobil. Základní jednotkou je sekunda 1s. Zatímco většina veličin je v desítkové soustavě (jednotky jsou násobky 10), čas je složitější. Je přizpůsobený našemu životu. Vyjadřujeme jej v týdnech, měsících, letech, ale měříme v přesných jednotkách: 1 hodina = 60 minut 1 minuta = 60s 1 hodina = 3600s [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:BadSalzdetfurthBadenburgerStr060529.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stoppuhr.jpg>