Vzdělávací obor: Matematika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Vzájemná poloha dvou kružnic
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Konstrukce kosočtverce
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací obor: Matematika
Vzdělávací obor: Matematika
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Hlují čísla na desetitisíce
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vzájemná poloha dvou kružnic
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Vzdělávací obor: Matematika Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.9 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Geometrické hádanky pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Opakovací kviz z geometrie s tajenkou, konstrukční úloha s prvky základních geometrických útvarů se závěrečnou hádankou Metodické zhodnocení: Pilotováno 03.10.2012, 6.C, Petra Antlová. 1

Geometrické hádanky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

I. Kviz Vyber správnou odpověď a k ní přiřazené písmeno tajenky. Písmena zapiš do tabulky pod kvizem a získej řešení tajenky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

základní geometrický útvar geometrické těleso 1. Co je přímka? základní geometrický útvar geometrické těleso úsečka označená dvěma krajními body G Z K 2. Rovnoběžné mohou být a) jen přímky b) jen úsečky c) přímky i úsečky A O E Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

se neprotínají v žádném bodě mají jeden společný bod 3. Rovnoběžky se neprotínají v žádném bodě mají jeden společný bod se protínají minimálně v jednom bodě O L P 4. Jak se nazývají dvě přímky, které mají jeden společný bod? rovnoběžky různoběžky průsečíky J M N Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

5. Co můžeš říci o dvou přímkách, které jsou na sebe kolmé? svírají úhel 90° jsou rovnoběžné svírají úhel 180° E I U 6. Odlišuje se kruh od kružnice? a) ne b) ano S T Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

7. Rovnostranný trojúhelník a) má jeden úhel pravý b) má dvě strany stejně dlouhé c) má všechny strany stejně dlouhé G H R 8. Kolik úhlopříček nalezneš ve čtverci? a) 4 b) 3 c) 2 O A I Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

a) prostorové těleso se šesti stěnami ve tvaru čtverce 9. Krychle je a) prostorové těleso se šesti stěnami ve tvaru čtverce b) rovinný obrazec ve tvaru čtverce c) jednoduchý geometrický útvar v rovině E U A TAJENKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

II. Rýsování s hádankou K přímce p narýsuj kolmici q procházející bodem A. Ke každé z přímek p a q narýsuj rovnoběžku ve vzdálenosti 5 cm, označ ji n a m. Průsečíky přímek p, q, m, n označ B, C, D Jaký geometrický útvar vznikl? ______________________________________________ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

II. Rýsování s hádankou pokračování 5. Narýsuj kružnice k1 (A; r= 5cm), k2 (B;r= 5cm), k3 (C; r= 5cm), k4 (D; r= 5cm) 6. Označ průsečíky jednotlivých kružnic E, F, G, H, které však nejsou uvnitř obrazce ABCD 7. Narýsuj úsečky |AE|; |BE|; |BF|; |CF|; |CG|; |DG|; |DH|; |AH| 8. Jaké geometrické útvary vznikly? Kolik jich je? Co o nich můžeš říci? ____________________________________ ____________________________________ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

II. Rýsování s hádankou pokračování 9. Vybarvi všechny vzniklé geometrické útvary stejnou pastelkou např. zelenou. 10. Objevila se ti síť jednoho prostorového tělesa. Poznáš kterého? ________________________________________________________________________ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

ŘEŠENÍ I. Kviz Tajenka: GEOMETRIE II. Rýsování s hádankou viz následující snímek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

Jaké geometrické útvary vznikly? Kolik jich je? Co o nich můžeš říci? Objevila se ti síť jednoho prostorového tělesa. Poznáš kterého? Jaký geometrický útvar vznikl? G k3 k4 Trojúhelníky AEB, BFC, CGD, DHA čtverec ABCD 4-boký JEHLAN q m n D C H 4 F shodné, rovnostranné A B p k1 k2 E Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová