Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Advertisements

VY_32_INOVACE_18_11.
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
RENESANCE A HUMANISMUS
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Nerostné suroviny Evropy
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Identifikátor materiálu: EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Výškové stupně rostlinstva
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Tvar, velikost a pohyby Země
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotická architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
Musical instruments Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- románské sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Anotace – Pracovní list prověřuje znalosti o určitých druzích keřů, bylin, kapraďorostů, mechorostů, hub a lišejníků. Autor - Zuzana Pištová Jazyk -
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- renesanční architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Smyslová ústrojí člověka
Stavba těla živočichů Savci
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis VY_32_INOVACE_04_09 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu: Kubismus Anotace: Prezentace seznamuje žáky s různými formami klasicistního umění, na bohatém obrazovém materiálu ukazuje znaky klasicismu, významné památky na našem území klasicistní umělce Autor: Mgr. Blažena Wertichová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: popíše nové kulturní směry, klasicismus a romantismus, uvede jejich inspiraci a typické stavby a památky Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: klasicismus, architektura, hudba Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák, skupina žáků Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání - druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 15 let Celková velikost: 7,03 MB

Výtvarný směr počátku 20. století Kubismus Výtvarný směr počátku 20. století

Kubismus Pojmenování vzniklo ze slova cubus, česky kostka, krychle Základním prvkem jsou geometrické tvary Rozvinul se zejména ve výtvarném umění, částečně v architektuře

Výtvarné umění – znaky: Předmět na obraze je zobrazován z mnoha úhlů, je rozkládán do geometrických tvarů a opět skládán. Působí bizarním dojmem. Zpočátku nepoužívá výrazné barvy, převládá hnědá a šedá.

Čeští malíři Bohumil Kubišta Emil Filla

Nejznámější světový malíř Pablo Picasso španělský malíř a sochař Kytarista

Architektura Kubistické domy v Praze architekta Josefa Chochola

Zdroje: Obrázky [cit. 2012-5-27]. dostupné pod licencí Creative comons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bohumil_Kubi%C5%A1ta_-_Soldier.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Landscape_as_Art_Exhibition_2009_%284037462623%29.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Picasso_signature.svg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pablo_picasso_1_%28cuadrado%29.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cubist_villa_in_Libusina_street_Vysehrad_Prague_CZ.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cubist_house_prague.jpg