Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropské vlajky 5. ročník
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 4. část
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Povrchy těles.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Tělesa 5. ročník

Krychle Krychle je těleso, které má _________ stěn, ______ vrcholů a __________ hran. Stěny krychle mají tvar _____________ .

Kvádr Kvádr je těleso, které má _________ stěn, ______ vrcholů a __________ hran. Stěny kvádru mají tvar _____________ .

válec

kužel

jehlan

koule

Výpočet povrchu krychle Je dána krychle s délkou hrany a = 30 cm Vypočítej obsah přední stěny (modré). Obsah přední stěny je ….. cm2 Krychle má 6 stěn Vypočítej povrch krychle – součet obsahů všech stěn krychle. Povrch krychle je ….. cm2

Obsah čtverce s = a . a Povrch krychle S = 6 . a . a s = a . a s = 900 cm² S = 6 . 900 S = 5 400 cm² Obsah čtverce s = a . a Povrch krychle S = 6 . a . a

Výpočet povrchu kvádru Je dán kvádr s rozměry:a = 6 cm,b = 5 cm,c = 12 cm Vypočítej obsah přední stěny (modré). Obsah přední stěny je …. cm2 a vynásobíme jej dvěma Vypočítej obsah horní stěny (žluté). Obsah horní stěny je …. cm2 a vynásobíme jej dvěma Vypočítej obsah boční stěny (oranžové). Obsah boční stěny je …. cm2 a vynásobíme jej dvěma Vypočítej povrch kvádru. Povrch kvádru je ….. cm2

Povrch kvádru: S = 2 . a . b + 2 . b . c + 2 . a . C Je dán kvádr s rozměry:a = 6 cm, b = 5 cm, c = 12 cm S = 2 . a . b + 2 . b . c + 2 . a . c S = 2 . 6 . 5 + 2 . 5 . 12 + 2 . 6 . 12 S = 60 + 120 + 144 S = 324 cm² Povrch kvádru: S = 2 . a . b + 2 . b . c + 2 . a . C S = 2 . (a . b + b . c + a . c)

Úkoly: Vypočítej povrch krychle, která má délku hrany a = 5 cm. Kolik cm² papíru je potřeba na polepení krabice tvaru krychle s délkou hrany 30 cm? Vypočítej povrch kvádru, který má délky hran 12 cm, 7 cm a 4 cm. Vypočítej povrch krabice, která má podstavu ve tvaru obdélníku s rozměry 3 dm a 5 dm a je vysoká 70 cm.

Zábavné úkoly Jaká je nejdelší cesta od startu k cíli (vyjádřená v centimetrech)? Můžete postupovat pouze po hranách krychle, ale přitom po žádné hraně nesmíte jít vícekrát. Délka hrany krychle je 5 cm.

Která z krychlí je rozložena na obrázku Která z krychlí je rozložena na obrázku? Nezapomeň, že součet teček na protějších stěnách hrací kostky je vždy sedm.

Na obrázku vlevo je zobrazena krychle ABCDEFGH Na obrázku vlevo je zobrazena krychle ABCDEFGH. Na obrázku vpravo je zobrazena tatáž krychle v jiné poloze. Doplňte označení zbývajících vrcholů.

Zapiš, kolik kostek musíme nejméně doplnit do stavby A, aby vznikla krychle. Zapiš, kolik kostek musíme nejméně doplnit do stavby B, aby vznikla krychle.

Tělesa – matematika 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Obrázky z internetu J. Justová – Matematika – 5. ročník - alter Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)