Mgr. Ivana Pechová pechova.ivana@seznam.cz Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová pechova.ivana@seznam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Advertisements

Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
Počítačová grafika.
Základy fotografování kompozice snímku
Základy počítačové grafiky III
Jak fotografovat bouřky a blesky
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
4. Přesnost měření a vytyčování vodorovných a zenitových úhlů II
Základy úprav fotografií
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Elektrotechnická měření Výpočet umělého osvětlení - Wils
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
MONITOR.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Digitální učební materiál
Referát č. 19 Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru) M. Novotný.
Optické přístroje.
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
počítačová grafika XI – jak fotografovat I
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy počítačové grafiky III
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PERSPEKTIVA.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
SVĚTLOMĚRNÉ PŘÍSTROJE
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Polarizace Proseminář z optiky
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Transkript prezentace:

Mgr. Ivana Pechová pechova.ivana@seznam.cz Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová pechova.ivana@seznam.cz

Kompozice Horizontální formát Vertikální formát lidskému vidění je nejpřirozenější většina přístrojů je přizpůsobena držením Vertikální formát oči sledují obraz zezdola nahoru nebo naopak, více vnímají výškové rozložení předmětů než umístění vpravo a vlevo využíván u klasických portrétů

Kompozice Umístění předmětu Zlatý řez volba stanoviště, odstup a směr pohledu Zlatý řez je nutné umístění hlavního předmětu na diagonálu nebo na jeden ze čtyř průsečíků „zlatého řezu“

Kompozice Umístění předmětu Zlatý řez volba stanoviště, odstup a směr pohledu Zlatý řez je nutné umístění hlavního předmětu na diagonálu nebo na jeden ze čtyř průsečíků „zlatého řezu“

Kompozice - pořízení snímku Nutné předem promyslet prostředí dopadající světlo koho fotíme kompozici snímku

Kompozice - pořízení snímku Focení v pokoji snaha o co nejjednodušší pozadí co nejméně rušivých prvků (knihy, vázy, obrazy atd.) použít odrazu světla od stěn, bílých ploch fotit u okna používat stativ

Kvalita snímku Barva – odstín, sytost, jas Teplota barvy Expozice Ostrost

Barva Odstín Sytost Jas úhel určující pozici barvy na kruhu odstín je proto definován jako celočíselná hodnota od 0 do 360 a vyjadřuje úhel na barevném kruhu ve stupních Sytost poměr mezi nejtmavší a nejsvětlejší složkou, sytost se udává jako celočíselná hodnota od 0 do 100 a vyjadřuje procenta nasycení (100 % je nejsytější) Jas udává zářivost (svítivost) dané barvy, jas je udáván jako celé číslo od 0 do 100 a vyjadřuje procenta světlosti (100 % je nejsvětlejší odstín)

Barva teplota světla: měří se ve stupních Kelvina velmi teplá barva je okolo 2 000 K velmi studená barva je okolo 16 000 K denní světlo 5 500 K 0 st.Celsia= 273,15 K fotoaparáty – ruční nastavení bílé

Vylepšit expozici expozice snímku: clonou, která určuje množství světla je daná časem, který dopadá na světlocitlivý čip (film) citlivostí ISO ( i naše pokožka je světlocitlivá, při opalování, čím intenzivnější je slunce a čím déle na něm setrváme,tím jsme opálenější)

Expozice clona: čas – expozice: citlivost: funguje obdobně jako oko, má menší průměr za jasného světla, při špatném se zvětšuje ohnisková vzdálenost je vzdálenost od poslední čočky objektivu k snímači (filmu) čísla řady 2,8 4 5,6 (podíl průměru clony a ohniskové vzdálenosti) např. ohnisková vzdálenost 50 mm, průměr clony 25 mm, vyjde hodnota 2 čas – expozice: doba „vystavení“ citlivé plochy světlu základem je 1 sekunda a následují zlomky citlivost: ať už kinofilmu nebo světlocitlivého snímače, se udává ve stupnici ISO čím větší hodnota je nastavena, tím více je fotoaparát (snímač) citlivější (při větších hodnotách dochází k šumu)

Další nastavení bodové měření expozice měří světlo na velmi malé ploše uprostřed záběru vhodné v případech, kdy snímaný objekt zabírá malou část z velké plochy a navíc s ní jasově velmi kontrastuje (např. osoba na bílém pozadí)