Vědomostní soutěž ze zeměpisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Země v pohybu Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Advertisements

ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
důsledky v krajinné sféře
Pohyby Země a jejich důsledky
PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Modrá planeta Země.
Sluneční soustava Slunce
Proč se střídají roční období?
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Oběh Země kolem Slunce.
Geografie jako věda a její využití
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Planeta Země Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
POHYBY ZEMĚ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Planeta Země.
Země MODRÁ PLANETA.
SLUNCE zdroj světla a tepla pro Zemi (jedna z podmínek života)
PLANETA ZEMĚ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Planeta Země.
Planety.
VESMÍR Slunce je hvězda. Kolem Slunce se vytvořila sluneční soustava.
Riskuj OPAKOVÁNÍ O ZEMI.
Realizace – leden 2013 ZŠ KUJAVY 4., 5. ročník
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
Pohyby Země a jejich důsledky
Glóbus Glóbus - zmenšený model Země - má své měřítko
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Test – Vesmír a planeta Země
Sluneční soustava 5. ročník
Který pohyb Země způsobuje jev zachycený na fotografii?
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
Sluneční soustava.
POHYBY ZEMĚ.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Země a vesmír (9. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain.
NÁZEV PLANETA SE VYJADŘUJE TAKÉ POJMEM
Tvar a rozměry Země.
Sluneční soustava.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
Planety sluneční soustavy
Vesmír, Slunce a Země Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_33_Člověk a příroda.
Slunce a sluneční soustava
Pohyby Země.
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
Prezentace – výklad učiva
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Otáčení Země kolem své osy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POHYBY ZEMĚ.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
PLANETA ZEMĚ POHYBY ZEMĚ A JEJÍ DŮSLEDKY Vypracovaly: Natálie Kubešová
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
A) hvězda B) planeta C) galaxie
Transkript prezentace:

Vědomostní soutěž ze zeměpisu Sluneční soustava, Země, Měsíc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Sluneční soustava Měsíc Pohyby Země Zeměpisná síť 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 Hrací pole

Která planeta je největší ? Sluneční soustava 1000 Která planeta je největší ? a) Saturn b) Jupiter c) Slunce d) Uran Hrací pole Hrací pole

Mezi vnitřní planety nepatří Sluneční soustava 2000 Mezi vnitřní planety nepatří a) Venuše b) Mars c) Jupiter d) Merkur Hrací pole

Která planeta nemá měsíc Sluneční soustava 3000 Která planeta nemá měsíc a) Uran b) Jupiter c) Mars d) Venuše Hrací pole

Která planeta má povrch podobný měsíčnímu Sluneční soustava 4000 Která planeta má povrch podobný měsíčnímu a) Merkur b) Jupiter c) Saturn d) Neptun Hrací pole

Která planeta má měsíce Phobos a Deimos Sluneční soustava 5000 Která planeta má měsíce Phobos a Deimos a) Jupiter b) Mars c) Saturn d) Neptun Hrací pole

Měsíc 1000 Kolik dnů přibližně trvá vystřídání všech fází Měsíce od jednoho úplňku k druhému: a) 24 b) 28 c) 32 d) 36 Hrací pole

Které tvrzení je nepravdivé? Měsíc 2000 Které tvrzení je nepravdivé? a) Měsíc způsobuje příliv a odliv b) Měsíc se natáčí k Zemi stále stejnou stranou c) Měsíc může vrhat na Zemi stín d) Měsíc má slabou atmosféru Hrací pole

Měsíc 3000 Fáze Měsíce vznikají a) Zastíněním Měsíce Zemí b) Oběhem Měsíce kolem Země c) Kvůli přílivu a odlivu d) Rotací Měsíce Hrací pole

Je-li v jedné přímce Slunce-Země-Měsíc, pak může nastat a) Zatmění Slunce b) Nov c) Zatmění Měsíce d) První čtvrt Hrací pole

Kdo byl prvním člověkem na Měsíci? a) Vladimír Remek b) Neil Armstrong c) Jurij Gagarin d) Buzz Aldrin Hrací pole

Na severní polokouli je letní slunovrat Pohyby Země 1000 Na severní polokouli je letní slunovrat a) 23.9. b) 21.12 c) 20.3. d) 21.6. Hrací pole

Na střídání dne a noci má největší vliv: Pohyby Země 2000 Na střídání dne a noci má největší vliv: a) Otáčení Země kolem své osy b) Rychlost pohybu Země kolem Slunce c) Vzdálenost Země od Slunce d) Sklon zemské osy Hrací pole

Kterým směrem se otáčí Země? Pohyby Země 3000 Kterým směrem se otáčí Země? a) z východu na západ b) ze západu na východ c) z jihu na sever d) ze severu na jih Hrací pole

Na střídání ročních období má největší vliv: Pohyby Země 4000 Na střídání ročních období má největší vliv: a) rychlost pohybu Země kolem Slunce b) otáčení Země kolem své osy c) vzdálenost Země od Slunce d) sklon zemské osy Hrací pole

Na jižní polokouli začíná jaro Pohyby Země 5000 Na jižní polokouli začíná jaro a) 21.6. b) 23.9. c) 21.12. d) 20.3. Hrací pole

Polokružnice, které na globusu spojují jižní a severní pól, nazýváme: Zeměpisná síť 1000 Polokružnice, které na globusu spojují jižní a severní pól, nazýváme: a) spojnice b) rovnoběžky c) poledníky d) úsečky Hrací pole

Zeměkoule je rozdělena do hodinových časových pásem, kterých je: Zeměpisná síť 2000 Zeměkoule je rozdělena do hodinových časových pásem, kterých je: a) dvanáct b) šedesát c) dvacet čtyři d) devadesát Hrací pole

Zeměpisná síť 3000 Nejdelší rovnoběžku, která obepíná Zemi uprostřed mezi oběma póly, nazýváme: a) Hlavní poledník b) Obratník c) Polární kruh d) Rovník Hrací pole

Směrem na východ mají časová pásma: Zeměpisná síť 4000 Směrem na východ mají časová pásma: a) Méně hodin b) Více hodin c) Nezměněný čas d) Někde stejný, někde jiný čas Hrací pole

Je-li v Praze 8 hodin, potom v Londýně je: Zeměpisná síť 5000 Je-li v Praze 8 hodin, potom v Londýně je: a) 6 hodin b) 7 hodin c) 8 hodin d) 9 hodin Hrací pole

Zdroje: Autorem zdrojového kódu souboru je Mgr. Michal Kapoun Autorem textu otázek Ing. Jan Syblík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.