Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proudění vzduchu v atmosféře
Advertisements

VY_52_INOVACE_Z.6.06-pohyby Země-prezentace
POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
VÍTR.
Identifikátor materiálu: EU
VY_52_INOVACE_PRV.3.19_Česká republika_pracovní list
ATMOSFÉRA = vzdušný obal Země.
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Název Atmosféra 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
VY_52_INOVACE_PRV.3.34_Kostra_pracovní list
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
PODNEBNÍ ČINITELÉ Šířková pásmovitost Výšková stupňovitost
VŠEOBECNÁ CIRKULACE ATMOSFÉRY
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Tlak a proudění vzduchu
POČASÍ.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
VY_52_INOVACE_03/2/25_ZEMĚPIS
Globální cirkulace atmosféry
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej.
VY_52_INOVACE_PRV.3.28_ Užitkové rostliny_pracovní list
název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 3
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Sluneční soustava autor VM:Ondřej.
VY_52_INOVACE_PRV.3.24_Sluneční soustava_pracovní list
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
KOLIK STUPŇŮ MAJÍ POLÁRNÍ KRUHY?
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – ledovce autor VM:Ondřej Vojáček.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika - podnebí Autor:Mgr.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
VY_52_INOVACE_PRV.3.25 _Koloběh vody v přírodě_ pracovní list
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
POHYB VZDUCHU.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Měsíc autor VM:Ondřej Vojáček období.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PODNEBÍ AMERIKY A Kliknutím na obrázky spustíte video – hurikány a tornáda.
VY_52_INOVACE_03/2/7_ZEMĚPIS
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
PODNEBÍ NA ZEMI.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – sféry Země autor VM:Ondřej Vojáček.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_52_INOVACE_PRV.3.26_Složení půdy_pracovní list
MONZUNOVÉ VĚTRY Mgr. Petr Králík.
Oběh vzduchu na Zemi autor: Mgr. Jana Mikešová
Atmosféra (X. Část) Název školy
3. PODNEBÍ AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
OBĚH VZDUCHU V ATMOSFÉRĚ
ZEMĚPIS - 6. ročník Atmosféra
Tropická cyklóna Tropická cyklóna je atmosférický útvar charakteru cyklóny (tlakové níže), v podobě obrovského víru s charakteristickým okem ve středu.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
ATMOSFÉRA = vzdušný obal Země.
Témata: Všeobecná cirkulace atmosféry Místní větry
Transkript prezentace:

název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej Vojáček období vytvoření VM:duben 2012 anotace:Výukový materiál je určen pro žáky 6.ročníku vzdělávacího oboru Člověk a příroda, vyučovacího předmětu Zeměpis, tematického okruhu – sféry Země. Formou prezentace zpracovává téma atmosféra. VY_52_INOVACE_Z.6.25-atmosféra, větry-prezentace

 Vzduch proudí díky rozdílům v atmosférickém tlaku -Chladný vzduch klesá stoupá atmosférický tlak x teplý vzduch stoupá atmosférický tlak je nízký -Je- li tlak na jednom místě nižší, tlačí se na jeho místo vzduch z míst vysokého tlaku  Nebo jinak díky teplotním rozdílům vzdušných mas studený se tlačí na místo teplého vzduchu

 Pasáty Na severní polokouli od severovýchodní Na jižní polokouli od jihovýchodní pasáty  Monzuny- jsou spojeny s ročním obdobím Letní monzun přináší vláhu (od moře na pevninu) Zimní monzun je suchý

 Uragány, hurikány (Amerika ), tajfuny (Asie )  Znaky: -Vznik nad oceánem - Obrovský vzdušný vír, který je roztočen působením rotace Země a současně se vír pomalu pohybuje - Uprostřed víru je oko, kde je klid - Velké škody na majetku i lidských životech

 Můžou přinést silné větrné víry orkány a tornáda  Mají průměr na rozdíl od tropických bouří pouze stovky metrů