Zeměpisná síť II. Jan Dušek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Země v pohybu Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, ale my ten pohyb necítíme. Člověk v našich zeměpisných šířkách urazí za den 25 000 km. Člověk.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Tvar a rozměry Země.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Určování zeměpisné polohy
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
PLANETA ZEMĚ.
Určování zeměpisných souřadnic
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Určování zeměpisné polohy
Amerika úvodní hodina autor: Mgr. Jana Mikešová
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Autor: Mgr. Helena Nováková
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
AMERIKA poloha, rozloha, členění
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
Kartografie a topografie
Zeměpisná síť III. Jan Dušek.
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Afrika Poloha, rozloha Jan Dušek.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Časová pásma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.
1. AMERIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Člověk a příroda_ zeměpis_6.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Zeměpisná síť II. Jan Dušek

Které významné části zeměpisné sítě označují čísla 1 – 4? severní pól 90° 4 0° nultý poledník rovník 0° 3 Jakou mají hodnotu ve stupních? jižní pól 90° 2

SEVERNÍ POLOKOULE JIŽNÍ POLOKOULE Jaké polokoule odděluje rovník? Místa ležící severně od rovníku mají severní šířku. SEVERNÍ POLOKOULE 0° JIŽNÍ POLOKOULE Místa ležící jižně od rovníku mají jižní šířku.

Jaké polokoule odděluje nultý poledník? Místa ležící na západní polokouli mají západní délku. 0° ZÁPADNÍ POLOKOULE VÝCHODNÍ POLOKOULE Místa ležící na východní polokouli mají východní délku.

Pokuste se přečíst zápis: Co lze vyčíst z družicového snímku Grónska? Pokuste se přečíst zápis: 70° s.š., 40° z.d. Který ostrov má tyto souřadnice? Kterému státu patří?

Které státy leží na: 40° s.š., 100° v.d. 60° s.š., 60° v.d. 40° s.š., 100° z.d.? Doplňte souřadnice k těmto státům: Brazílie Austrálie Kanada

Zapište si: Rovník rozděluje Zemi na severní a jižní polokouli. Nultý a stoosmdesátý poledník dělí Zemi na západní a východní polokouli. rovnoběžky = zeměpisná šířka poledníky = zeměpisná délka zeměpisná šířka + zeměpisná délka = zeměpisná poloha