Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Statistika Autor: Ing. Dana Slatinská Téma: Statistické zpracování Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ST_06_Statistické zpracování Datum tvorby: Anotace (ročník): Prezentace je určena pro žáky 4.ročníku SŠ, slouží k procvičení učiva a ověření znalostí žáků Klíčová slova: Třídící znaky, skupiny, četnosti Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Statistické zpracování A) Třídění statist. údajů a) stanovení třídícího znaku Podle čeho můžeme třídit žáky ve třídě: b) vytvoření skupin - vytvoření obměn třídícího znaku (slovně nebo číselně, popř. čís. intervaly) c) zjištění počtu případů ve skupině - vyjádření četnosti dle pohlaví, dojížd. km, prospěchu, volitelných předmětů,…
Stupeň hodnoceníPočet žáků Prospěli s vyznamenáním2 Prospěli20 Neprospěli4 Neklasifikováni2 Celkem28 Slovní obměny Četnost Třídící znak Př.: 1 Studenti P4A byli roztříděni podle prospěchu, určete třídící znak, četnost a slovní obměny:
Počet žáků Celkem DívkyChlapci Celkem Př.: 2 Žáci nasbírali body za dosažené sportovní výkony, určete třídící znaky, obměny a četnosti. (Tabulku dopočítejte): Četnost Třídící znakSlovní obměny Číselné obměny, otevřený i uzavř. interval (horní a dolní mez)
B) Statistické tabulky - jsou přehlednější než slovní popis Nadpis (bez tečky) obsahují příp. *) pozn. Hlavičku s obsahem sloupců – velkými písm. Název legendy (levý horní roh) Políčka (= buňky v Excelu) Číslování řádků i sloupců kvůli orientaci Součty (celkem, úhrn) Pozor na používané jednotky
Použitá literatura, zdroje: BURDA JAN. Statistika pro obchodní akademie. 5. vyd. Praha: Fortuna, ISBN Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.