Vysoká rychlost největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432 lidí,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Pohyb tělesa.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Nonverbální úlohy - - pohyb Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
C) Slovní úlohy o pohybu
Slovní úlohy o pohybu II.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Měření času Jednotky času
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
ČAS.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vytvořil: Robert Kunesch
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Rychlost rovnoměrného pohybu
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Za předpokladu použití psacích potřeb
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Rychlost rovnoměrného pohybu
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Rychlost rovnoměrného pohybu
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
Vysoká rychlost je největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
1A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Průměrná rychlost – úlohy II
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
KLID A POHYB TĚLESA.
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Pohyb těles-fyzika hrou
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Co je pohyb?.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Vysoká rychlost největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432 lidí, tedy téměř polovina z celkového počtu mrtvých na našich silnicích. Auto jedoucí 60 km/h má o 9 metrů delší brzdnou dráhu než auto, za jehož volantem sedí řidič dodržující povolenou rychlost. Chodec, do kterého narazí vůz v padesátikilometrové rychlosti, má třikrát větší šanci střet přežít, než pokud jej smete řidič jedoucí o „pouhých“ deset kilometrů rychleji. V sedmdesátce už takřka nemá naději Děti znáte tuto dopravní značku? Co přikazuje řidičům ? 50

Petr a Pavel se jednou odpoledne dohodli, že si prověří, jak řidiči dodržují přede- psanou rychlost. Jejich městem vedla poměrně dost frekventovaná silnice, po které jezdili všechny druhy automobilů. Aby se lidé dostali na druhou stranu ulice, musí použít přechod se semafory. Na místě, kde se sešli byla dokonce stanovena rychlost 30 km/h, protože nedaleko se nacházela základní škola.

Petr a Pavel se rozmístili podél silnice tak, aby mezi nimi byla vzdálenost 100 metrů. Na tuto vzdálenost se oba dorozumívali mobilem. Až projelo okolo Petra auto, tak Petr dal mobilem znamení Pavlovi a ten začal stopkami měřit čas a údaje zapisoval do notýsku. Tímto způsobem provedli 5 měření aut.

Doma pak sestavili tabulku: Druh automobilu Dráha ‚s‘ v metrech Čas ‚t‘ v sekundách Fábie 100 m 15 s Dodávka 100 m 20 s Ford 100 m 8 s Kamión 100 m 12 s Fiat 100 m 10 s Děti poznáte tento přístroj? Jak mu říkáme ? Kde ho najdeme ? Je to : A) rychloměrB) Tachometr palubní deska C) radar

Jak Petr s Pavlem vypočítají rychlosti sledovaných aut ? Řekli si, že všechna auta jela stejnou trasu dlouhou 100 m. Některá auta ujela trasu za kratší, některá za delší čas. Z toho plyne, že auta u kterých byl naměřen menší čas jela rychleji. Z učebnice se dozvěděli, že rychlost pohybu určíme tak, že dráhu dělíme dobou pohybu. Rychlost = dráha čas v = s t A tak začali počítat. Zkuste taky vypočítat jednotlivé rychlosti aut : Rychlost Fábie ( m/s) v = s t = = 6,66 m/s V matematicko-fyzikálních tabulkách, kde je vyjádření rychlosti v metrech za sekundu a kilometrech za hodinu našli tento údaj: Km/h30 m/s 8,33

Tabulka jim napověděla, že auta u kterých vypočítaná hodnota rychlosti bude menší nebo se bude rovnat hodnotě 8,33 m/s, nepřekročili přikázanou rychlost 30 km/h. Auto Fábie dosáhlo rychlosti 6,66 m/s a proto nepřekročilo přikázanou rychlost. Vypočítejte rychlost dodávky a určete zda překročila přikázanou rychlost. v = 5 m/s dodávka nepřekročila rychlost Vypočítejte rychlost fordu a určete zda překročil přikázanou rychlost. v = 12,5 m/s Ford překročil přikázanou rychlost Vypočítejte rychlost kamiónu a určete zda překročil přikázanou rychlost. v = 8,33 m/s Kamión nepřekročil přikázanou rychlost Vypočítejte rychlost auta značky Fiat a určete zda překročil přikázanou rychlost. v = 10 m/s Fiat překročil přikázanou rychlost.