Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Advertisements

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F16/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kmitání pru ž ných t ě.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
OPTIKA.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Silvie Řehoříková 9.A v Otrokovicích
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Jevy na rozhraní dvou prostředí
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Odraz světla Předmět: Fyzika.
Digitální učební materiál
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_608_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
Digitální učební materiál
OPTIKA. SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Téma: LOM SVĚTLA Obrázky Studijní text Zajímavosti z netu
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Rozklad světla optickým hranolem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název šablony: Inovace ve fyzice 52/F32/2.5. 2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Lom světla Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová Předmět: Fyzika Třída: VII. Tématický okruh: Světelné jevy Téma: Lom světla Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické ,metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad je věnován lomu světla. Žáci se seznámí s druhy lomu, jeho použití v běžném životě. Zobrazení lomu je žákům vysvětlováno a poté procvičováno pomocí interaktivity. Pomocí návodů na pokusy a jejich závěry si lépe osvojí dané téma. Výklad navazuje na učebnici Fyzika FRAUS str.112-114. Použité zdroje:http://www.enviroexperiment.cz/fyzika-2-stupen-zs/lidsky-zrak http://fyzika.jreichl.com/main.article/gallery/438-lom-refrakce-svetla/folder/laser_ve_vode http://www.gymhol.cz/projekt/fyzika/02_odraz_a_lom/02_0.htm http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4f7074696b61h&key=696 http://www.mujdum.cz/rubriky/stavba/stavime-bazen-budoucnosti-z-nerezu_725.html#alltext =&sId=u0J9BcJ0wzIzneg0MGiG [1]

Lom světla

ÚKOL: Dokresli brčko ve vodě brčko vzduch voda sklenice

Příklady lomu

ÚKOL: Dokresli brčko ve sklenici s vodou a olejem vzduch olej voda ZÁVĚR: Lom je závislý na hustotě prostředí

Lom světla ke kolmici vzduch … opticky řidší prostředí nastává při přechodu světla z prostředí opticky řidšího do prostředí opticky hustšího β < α vzduch … opticky řidší prostředí α …úhel dopadu rozhraní dvou prostředí voda … opticky hustší prostředí kolmice β … úhel lomu α

Lom světla od kolmice α …úhel dopadu rozhraní dvou prostředí nastává při přechodu světla z prostředí opticky hustšího do prostředí opticky řidšího α < β sklo … opticky hustší prostředí α …úhel dopadu rozhraní dvou prostředí vzduch … opticky řidší prostředí kolmice β … úhel lomu

POKUS Na čáru nakreslenou na papíře polož sklenici. Co pozoruješ? Do sklenice položené na papíře s čarou nalij vodu. Co pozoruješ? ZÁVĚR: Světlo se láme ve skle i ve vodě

Využití lomu u bazénů vlivem lomu světla na nerezovém dně bazénu stříbrné barvy a při správně navržené technologické úpravě vody se jeví voda v bazénu jako „blankytně" modrá [1]

Použité zdroje http://www.enviroexperiment.cz/fyzika-2-stupen-zs/lidsky-zrak http://fyzika.jreichl.com/main.article/gallery/438-lom-refrakce-svetla/folder/laser_ve_vode http://www.gymhol.cz/projekt/fyzika/02_odraz_a_lom/02_0.htm http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4f7074696b61h&key=696 http://www.mujdum.cz/rubriky/stavba/stavime-bazen-budoucnosti-z-nerezu_725.html#alltext [1]