Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Tundra a polární pustina
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6.ročník
ARKTIDA v Severním ledovém oceánu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Rozmanitost podmínek života na zemi
Cizokrajné ekosystémy
Polární kraje Co je to biosféra Co určuje rozmístění biosféry na Zemi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Tundry a polární oblasti
Biomy - popis.
Tam, kde jsou stromy vysoké jako tráva
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI15 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
POLÁRNÍ PÁS 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Polární pás – Arktida VY_V/2_INOVACE_33_Polární pás - Arktida
Polární pás.
Biosféra Tundry a polární pustiny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_026.
Rostlinstvo a živočišstvo Evropy
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Šířkové pásy studený pás.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tundra.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Jméno autoraZdeněk Bártl název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Tundra tundra v Norsku tundra na Aljašce v létě.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
TUNDRY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Šablona III/2 Polární pustiny
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
14. g Tundra Subpolární p. pás.
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
VY_32_INOVACE_Z Evropa Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1636 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: Přírodopis Název: Tundry a polární oblasti iPředmět: PŘ Ročník: 7. Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_Př_1_02 Datum vytvoření: 20.3.2013

TUNDRA a POLÁRNÍ OBLASTI

OBECNÁ CHARAKTERISTIKA Biom subpolárních a polárních oblastí Mezi tajgou a permafrostem (trvale zaledněná půda) S Evropa, S Amerika, S Asie Slovo tundra pochází z laponštiny = bezlesá krajina Obr. 2

PODMÍNKY PRO ŽIVOT Dostatek vody, ale v pevném skupenství (led) Trvale zmrzlá půda V létě rozmrzá pouze povrch Velmi krátká vegetační doba Nízké teploty Většinou vysoká sněhová pokrývka

POLÁRNÍ OBLASTI Okolí zemských pólů Nejméně příznivé podmínky pro život Polární noc – několik měsíců Slunce nesvítí, nevyjde nad obzor Polární den – několik měsíců Slunce svítí nízko nad obzorem

POLÁRNÍ NOC Obr. 3

POLÁRNÍ ZÁŘE - AURORA BOREALIS Světelné úkazy v polárních oblastech V atmosféře kolem 100 km Mrak iontů z vesmíru Obr. 4

ORGANISMY Mechy, lišejníky, byliny, vzácně křoviska NE stromy!!! Plankton, tučňák patagonský, tuleň grónský, sob polární, zajíc bělák, medvěd lední, liška polární

SOB POLÁRNÍ Obr. 5

MEDVĚD LEDNÍ Obr. 6

TUČŇÁK CÍSAŘSKÝ Obr. 7

TULEŇ GRÓNSKÝ Obr. 8

OTÁZKY A ÚKOLY CO JE PLANKTON? KTEŘÍ Z ŽIVOČICHŮ TUNDER MAJÍ BLÍZKÉ PŘÍBUZNÉ V NAŠICH EKOSYSTÉMECH? SESTAV POTRAVNÍ ŘETĚZEC POLÁRNÍHO POBŘEŽÍ ZAČÍNAJÍCÍ PLANKTONEM.

POUŽITÉ ZDROJE - licence Creative Commons Obr. 2: Wikimedia. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Permafrost_-_polygon.jpg >. Obr. 3: Alan R Light. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_Royal_Society_Range_seen_from_McMurdo_Station_at_Sunset.JP>. Obr. 4: Ben-Zin. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aurora2.jpg >. Obr. 5: Alexandre Buisse. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:20070818-0001-strolling_reindeer.jpg>. Obr. 6: Amstrup. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ursus_maritimus_in_Alaska.jpg>. Obr. 7: Michael Van Woert. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Emperor_penguin.jpg >. Obr. 8: Matthews, Sue. Wikimedia [online]. [cit. 20.3.2013]. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Harbour_seal.jpg>.

Autor: Mgr. Vilma Skřivánková Výukový materiál obsahuje vlastní autorské texty Aplikace Microsoft PowerPoint 1997-2003 (ppt.)

ANOTACE Materiál je určen k výuce přírodopisu pro 7. ročník Téma se věnuje tundrám a polárním oblastem Charakterizuje základní životní podmínky daných biomů Vysvětluje pojmy polární den, noc, záře Uvádí typické zástupce daných oblastí