ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Rozlišujeme 5 základních klimatických pásem:
Rozmanitost podmínek života na zemi
Devátá Marta Devátá Monika
PODNEBNÉ PÁSY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Lesy mírného pásu.
Biomy - popis.
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Za předpokladu použití psacích potřeb
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
VY_32_INOVACE_402, 21. sada, Přírodověda
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Podnebí, vegetace Ameriky
Evropa – vegetace 5. ročník
Podnebí.
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
Amerika – Přírodní krajiny
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Rozmanitost podmínek života na zemi
SUBTROPICKÝ PÁS PATRIK HRNČIRIK. PHVGYG0I_EI video.
Zeměpis – 6.ročník Tajga VY_32_INOVACE_ Název školy
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
17. LESY MÍRNÉHO PÁSU VY_32_INOVACE_11_Z4
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Amerika – Podnebí a přírodní krajiny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
VY_52_INOVACE_09_02_rostlinstvo a živočišstvo v Evropě
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Rostliny a živočichové Evropy Česká republika jako součást Evropy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ

V různých částech Evropy je odlišné podnebí, a proto i příroda není v celé Evropě stejná. Tento světadíl leží ve 3 podnebných pásech. Větší část Evropy leží v mírném podnebném pásu, pouze nejsevernější oblast zasahuje do polárního pásu a jižní Evropa okrajem do subtropického. Podnebí v jednotlivých částech kontinentu je ovlivňováno vzdáleností od rovníku, umístěním oblasti ve vnitrozemí nebo na pobřeží moře, nadmořskou výškou a jinými faktory.

Nejchladnějším podnebným pásem je polární. Typickým znakem je krátké studené léto, dlouhá tuhá zima a dlouhodobě zmrzlá půda (permafrost). V těchto oblastech nenajdeme lesy. V mírném pásu se střídají 4 roční období ( jaro, léto, podzim, zima). Klimatické podmínky jsou nám velmi dobře známé, protože v tomto podnebném pásu leží i Česká republika. Nachází se zde jehličnaté, smíšené a listnaté lesy. Původní lesy, v nichž rostly např. duby, buky a javory, byly od počátku zemědělství vypalovány a na jejich místě vznikaly pole a pastviny. Od středověku jsou zde vysazovány jehličnaté stromy, převážně smrk (hlavně proto, že rychle roste). Nejjižnější oblasti Evropy leží v subtropickém pásu. Je zde suché teplé léto a mírná zima. Více než stromům se v těchto oblastech daří keřům s neopadavými listy.

PODNEBNÉ PÁSY CHARAKTERI- STIKA ZVÍŘATA ROSTLINY POLÁRNÍ MÍRNÝ dlouhodobě zmrzlá půda zajíc bělák, polární liška, sovice sněžná, sob mechy, lišejníky, trávy, zakrslé břízy MÍRNÝ střídání 4 ročních období jelen, srnec, liška, hlodavci, prase divoké, ptáci smrk, dub, buk, javor SUBTROPICKÝ suché a teplé léto, mírná a vlhká zima plazi, ptáci olivovníky, mandloně, citrusy, dub korkový

OTÁZKY Které podnebné pásy zasahují do Evropy? Ve kterém podnebném pásu Evropy je nejtepleji? Ve kterém podnebném pásu Evropy je nejchladněji? V jakém podnebném pásu leží nejjižnější oblast Evropy? Ve kterém podnebném pásu leží většina Evropy? Ve kterém podnebném pásu leží Česká republika? Jak bys charakterizoval jednotlivé podnebné pásy? Uveď příklady rostlin a živočichů, kteří žijí v jednotlivých podnebných pásech. Hledejte v atlasech a na internetu. Zkus vysvětlit, proč je na území ČR velké množství smrkových lesů. Námět : Při hodinách VV si nakreslete velkou mapu Evropy. Tu si s pomocí učitele rozdělte na jednotlivé podnebné pásy a do nich vlepujte obrázky rostlin a živočichů, kteří žijí v příslušném pásu. Při hodinách vlastivědy si ukažte na mapě některé státy ležící v jednotlivých pásech.