Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ DĚJEPIS 12 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ Dějepis 18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo v digitálním archivu školy
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nacismus v Německu VY_32_INOVACE_16 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
MNICHOV NÁZEV: REPUBLIKA ČESKOSLOVENSKÁ –
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_7 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Revize a zánik Versailleského systému
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Ohrožené Československo
Nacistické Německo II. Petr Machala.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nástup nacismu v NĚMECKU
Meziválečný svět 30. léta.
Nástup fašismu.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_724_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Eskalace antisemitismu v Německu v roce 1938
Reakce evropských velmocí na německý fašismus
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rok 1938 a Mnichovská krize ,,O nás, bez nás’’.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Práce nutné ke vzniku mapy
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Tomáš Garrigue Masaryk
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 05 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Počátky fašismu v ČSR.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EVROPA VE 30. LETECH (I.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PŘÍPRAVY NA VÁLKU Hilter zbrojil – bylo nutné vybudovat armádu ZAČAL PORUŠOVAT VERSAILLSKOU MÍR.SMLOUVU: r obnovil všeobecnou branou povinnost.
FAŠISMUS.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_231_PŘÍČINY 2. SVĚTOVÉ VÁLKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Postavení Židů v Evropě 5
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Hitlerova agrese ve 30. letech
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ DĚJEPIS 12 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková Tematický celek 20. století Ročníkkvarta Datum tvorby Listopad 2012 Anotace Nacismus II. Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Vývoj v Německu po Hitlerově nástupu  1933 – první koncentrační tábor – Dachau  červen 1934 – noc dlouhých nožů – zavražděno přes 1000 členů SA, moc přebírá SS (v čele H. Himmler)  září 1935 – sjezd nacistů v Norimberku – přijaty rasistické Norimberské zákony = legalizace antisemitismu, obsah: - Židé vyloučení z politického, hospodářského, veřejného života  zbavení lidských práv života  zbavení lidských práv - zákaz vykonávat řadu povolání - zákaz vykonávat řadu povolání - vyřazeni ze škol, divadel, kin, veřejné dopravy - vyřazeni ze škol, divadel, kin, veřejné dopravy - nesměli ani používat chodníky - nesměli ani používat chodníky - zabírání židovského majetku = arizace - zabírání židovského majetku = arizace - označeni žlutou šesticípou hvězdou - označeni žlutou šesticípou hvězdou - sňatky se Židy = trestný čin = hanobení rasy - sňatky se Židy = trestný čin = hanobení rasy  vrcholem antisemitismu – v noci z 9.na – Křišťálová noc = pogrom na Židy  zničeny obchody, synagogy, mnoho násilí na Židech i vraždy Obr. 1

Porušování versailleských dohod  1935 – zavedení všeobecné branné povinnosti  1936 – obsazeno demilitarizované pásmo v Porýní  budování armády, výroba zbraní, výstavba infrastruktury, …  reakce VB a Francie v podstatě nulová  politika tzv. appeasementu = usmiřování  ochota dělat ústupky, přehlížet porušování dohod, aby nevypukl další ozbrojený konflikt a zajistily světový mír  Třetí říše mezitím podniká další přípravy na válku + hledá spojence  1936 – vzniká tzv. Osa Berlín - Řím  později se připojilo ještě Japonsko = Osa Berlín – Řím - Tokio

Obr. 2 – letecký snímek KT Dachau

Obr. 3 – model KT Dachau

Obr. 5 – plánek KT Dachau Obr. 4 – letecký snímek – dnes  Obr. 6 - Pětijazyčný nápis na památníku v Dachau„Už nikdy znovu“  Obr. 6 - Pětijazyčný nápis na památníku v Dachau „Už nikdy znovu“ 

Obr. 9 – vstup do KT Dachau Obr. 7 – mapa s KT Dachau Obr. 3 Obr. 8 – Obr. 8 – „Práce osvobozuje“ „Práce osvobozuje“ Obr  H. Himmler na návštěvě KT Dachau

Obr. 11 – pohled na KT Dachau Obr. 12 – Dachau Blok X Obr. 13 – Dachau Blok X – vnitřek plynové komory Obr. 14 – Blok X – spalovací pece

Zdroje: Obr. 1 - Daniel Ullrich, Threedots, Obr Obr. 3 - Andrew Bossi, Bossihttp://it.wikipedia.org/wiki/File:2469_-_KZ_Dachau.JPG Obr. 4 – Christos Vittoratos, gedenkst%C3%A4tte-dachau.jpg&filetimestamp= Christos Vittoratoshttp://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Kz- gedenkst%C3%A4tte-dachau.jpg&filetimestamp= Obr. 5 – Auslodz, _plan_obozu.jpg&filetimestamp= Auslodzhttp://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:KL_Dachau_- _plan_obozu.jpg&filetimestamp= Obr. 6 - Tafkas uploaded with Commonist, Obr. 7 - Geograv, chland.png&filetimestamp= Geograv chland.png&filetimestamp= Obr. 8 - Tatjana8047, Wikitour, Obr. 9 – Leipnizkeks, Obr Bundesarchiv, Bild / CC-BY-SA, 35,_Dachau,_Konzentrationslager,_Besuch_Himmlers.jpg&filetimestamp= ,_Dachau,_Konzentrationslager,_Besuch_Himmlers.jpg&filetimestamp= Obr. 11 – Kwz, g&filetimestamp= Kwz g&filetimestamp= Obr. 12 – Kwz, Obr. 13 – Kwz, mp= mp= Obr. 14 – Kwz, = =