Název Trpný rod Předmět, ročník Německý jazyk, sexta Tematická oblast

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Zustandspassiv Střední odborná škola Otrokovice
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.1.
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2012
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Název Préteritum pravidelných, smíšených a nepravidelných sloves
Název Zeměpisné názvy Předmět, ročník Německý jazyk, kvinta
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Digitální učební materiál
Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Digitální učební materiál
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
Název Předložky se 3. pádem Předmět, ročník Německý jazyk, kvarta
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Předložky se 3.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_4C3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Eliška Ducháčová Wir üben deutsche Grammatik PASSIV.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vorgangspassiv Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhErfindungen und Erfinder.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaKoncovky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStädte, Länder, Sprachen.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhErfindungen und Erfinder.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Německý jazyk – Gramatické jevy
Préteritum pomocných sloves
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
zpracovaný v rámci projektu
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název Trpný rod Předmět, ročník Německý jazyk, sexta Tematická oblast Německý jazyk – gramatické jevy Anotace Materiál slouží k prezentaci a procvičení dané gramatické oblasti Klíčová slova trpný rod, sloveso werden, příčestí minulé, původce děje, prostředek děje, gramatický podmět, neurčitý podmět es, větný člen Autor PhDr. Eva Sklenářová Datum 21. 5. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Trpný rod werden + geprüft/ geschrieben Tvoří se pomocí slovesa werden a příčestí minulého významového slovesa. werden + geprüft/ geschrieben Pomocné sloveso werden se časuje, příčestí minulé se nemění a stojí na konci věty. Ich werde heute geprüft.( Dnes jsem zkoušen). Der Brief wird gerade geschrieben.(Dopis se zrovna píše.) Časy se vyjadřují pomocí slovesa werden, příčestí je neměnné. Přít. č. Das Gebäude wird renoviert.(Budova se renovuje.) Préter. Das Gebäude wurde renoviert. (Budova se renovovala.) Perf. Das Gebäude ist renoviert worden. (Budova se renovovala.)

I. Cvičení – odpověz: Wie wird in deiner Schulküche gekocht? Wo wird das beste Eis verkauft? Was wird in deier Stadt/ deinem Dorf gebaut? Wann werden gewöhnlich die Geschäfte geöffnet und geschlossen? Wo werden in Tschechien Autos (Glas, Bijouterie …) produziert? Welche Sportarten werden im Winter/ Sommer betrieben? Welche Schulfächer werden am meisten unterrichtet? Was wird bei uns viel getrunken?

II. Cvičení – popiš, co se dělo na oslavě: tanzen: Es wurde getanzt. Wein trinken belegte Brote essen Salat zubereiten Filme gucken ein paar Gläser zerbrechen Musik hören Witze erzählen Spiele spielen Fotos zeigen Zigaretten rauchen zum Schluss Kuchen und Kaffee servieren

Die Kinder wurden von den Eltern abgeholt. Původce (činitel) děje , zejména osoba, se vyjadřuje pomocí předložky „von“. Die Kinder wurden von den Eltern abgeholt. (Děti byly vyzvednuty rodiči.) Das Haus ist von meinem Opa gebaut worden. (Dům byl postaven mým dědečkem.) Prostředek děje je většinou vyjadřován spojkami „durch“ a „mit“. Die Information wurde durch das Radio bekannt gegeben. (Informace byla oznámena rádiem.) Die Ware wurde mit dem Flugzeug transportiert. (Zboží bylo dopraveno letadlem.)

Pokud podmět trpné věty nestojí na 1 Pokud podmět trpné věty nestojí na 1. místě, zaujímá ho neurčitý podmět „es“ nebo zdůrazněný větný člen. Es werden in vielen Museen Bilder von Pablo Picasso ausgestellt. In vielen Museen werden Bilder von Pablo Picasso ausgestellt. V některých případech pak ve větě v trpném rodě není vyjádřen ani gramatický podmět. In der Schulküche wird gut gekocht. Zu Hause wird oft saubergemacht. In der Stadt wird jetzt viel gebaut.

III. Cvičení – doplň „von“, „durch“ nebo „mit“ : ....... wem wurde die Oper „Rusalka“ geschrieben? Der Brief wurde …… der Hand geschrieben. Die Schule wird …… dem Schuldirektor geleitet. Die Autos werden …… der Bahn transportiert. …… das Rauchen wurde seine Gesundheit ruiniert. Das Bild wurde …… einem bekannten Maler gemalt. Sie werden im Urlaub immer … dem Chef des Hotels begrüẞt. Wie wird dorthin gefahren? …… dem Auto oder …… der U-Bahn? Die Ergebnisse des Wettbewerbs wurden …… das Radio veröffentlicht. Das Packet ist ….. der Post geschickt worden.

IV. Cvičení – přelož: Od sedmi do osmi se snídá. Při práci se nepije alkohol. Večer se nedívá na televizi, ale hrají se hry. Neustále jsme kritizováni. V okolí našeho města se pěstují brambory. V Mladé Boleslavi se vyrábějí automobily Škoda. Na jižní Moravě se pije hodně vína. V Německu se konzumuje nejvíc piva v Evropě. Na večírku se tančilo až do rána. V této firmě se výborně pracuje. Ve škole se nekouří.

Řešení – I. cvičení: In meiner Schulküche wird ………. gekocht. Das beste Eis wird ……….. verkauft. In meiner Stadt/ meinem Dorf wird/ werden ………. gebaut. Die Geschäfte werden ………. geöffnet und ………. geschlossen. In Tschechien werden Autos ………. (wird Glas, Bijouterie ……….) produziert. Im Winter/ Sommer wird/ werden ………. betrieben. Am meisten werden ………. unterrichtet. Bei uns wird viel ………. getrunken.

Řešení – II. cvičení: Es wurde Wein getrunken. Es wurden belegte Brote gegessen. Es wurde Salat zubereitet Es wurden Filme geguckt. Es wurden ein paar Gläser zerbrochen. Es wurde Musik gehört. Es wurden Witze erzählt. Es wurden Spiele gespielt. Es wurden Fotos gezeigt. Es wurden Zigaretten geraucht. Es wurde zum Schluss Kuchen und Kaffee serviert.

Řešení – III. cvičení: Von wem wurde die Oper „Rusalka“ geschrieben? Der Brief wurde mit der Hand geschrieben. Die Schule wird von dem Schuldirektor geleitet. Die Autos werden mit der Bahn transportiert. Durch das Rauchen wurde seine Gesundheit ruiniert. Das Bild wurde von einem bekannten Maler gemalt. Sie werden im Urlaub immer von dem Chef des Hotels begrüẞt. Wie wird dorthin gefahren? Mit dem Auto oder mit der U-Bahn? Die Ergebnisse des Wettbewerbs wurden durch das Radio veröffentlicht. Das Packet ist mit der Post geschickt worden.

Řešení – IV. cvičení: Von sieben bis acht wird gefrühstückt. Bei der Arbeit wird kein Alkohol getrunken. Am Abend wird nicht ferngesehen, sondern es werden Spiele gespielt. Wir werden dauernd kritisiert. In der Umgebung unserer Stadt werden Kartoffeln angebaut. In Mladá Boleslav werden Škoda-Autos hergestellt. In Südmähren wird viel Wein getrunken. In Deutschland wird das meiste Bier in Europa konsumiert. Auf der Party wurde bis zum Morgen getanzt. In dieser Firma wird ausgezeichnet gearbeitet. In der Schule wird nicht geraucht.

Zdroje BAUMBACH, R., VÁCLAVKOVÁ, G. Mluvnice němčiny. 1. vydání. FIN PUBLISHING Olomouc, 1997. ISBN 80-86002-13-6. DUSILOVÁ, D., EBEL, M., GOEDERT, R., KOLOCOVÁ, V., VACHALOVSKÁ, L. Nová cvičebnice německé gramatiky. Nakladatelství POLYGLOT, Praha. Třetí vydání, dotisk 2002. ISBN 80-86-195-10-4. HELBIG, G., BUSCHA, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuchbuch für den Ausländerunterricht. 15., durchgesehene Auflage 1993. Langenscheidt Verlag. Germany. ISBN 3-324-00118-8. MOTTA, G., CVIKOWSKA, B., VOMÁČKOVÁ, O., ČERNÝ, T. Direkt 2 neu. Němčina pro střední školy. Učebnice a pracovní sešit. Nové přepracované vydání: Tomáš Černý, Klett nakladatelství s. r. o., Praha 2012. ISBN 978-80-7397-101-4.