Jakou roli hraje kvantita samohlásek? Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncovky podstatných jmen – rod mužský
Advertisements

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Podstatná jména procvičujeme rod pád číslo vzor
Znázornění pohybu Automobil jede rychlostí v = 60 kmh -1. Jak lze znázornit jeho pohyb? Čas [h]Poloha [km] 00 1/610 0,2515 0, , ,5180.
Kočka v americkém Harrisburgu ve státě Pennsylvania má zvláštního přítele. Každé ráno navštěvuje kočku jelen, který přichází na zahradu. Majitel kočky.
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová
testujeme svoje znalosti
PODSTATNÁ JMÉNA EU-OP VK- III/2 ICT DUM 441, zpracovala Petra Šmídová.
Mateřská škola POHÁDKA,Zábřeh ČESKÁ REPUBLIKA „ CO RÁDI JÍME“
Doplňte ke správnému roku odpovídající událost
která se různě píší, ale stejně vyslovují
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Nejdříve si žáci s pomocí učitele zopakují, co jsou antonyma.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PRESENT PERFECT Vypracovala: Hana Kosejková EU-OP VK-III/2ICT DUM 197 VY_32_INOVACE_ICT 197.
WORD 2010 Karta Domů, skupina Písmo. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
Násobení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Sluneční hodiny Zajímavost
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DĚLENÍ ČÍSLEM 9 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
PTÁME SE  Kdo je hlavou katolické církve? _________  Jeho dnešním sídlem je ___________, který je také samostatným církevním státem (město _______) 
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: Styly.
o králi Přemyslu Otakaru II.
DĚLENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 56.
Informatika – 6. třída EU-OP VK-III/2 ICT DUM 241
Přes hory stráně úbočí, Tvá řeka lásky pramení, chci srdce své ji otevřít a přijmout osvobození. Přes hory stráně úbočí, Tvá řeka lásky pramení, chci srdce.
DĚLENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 52.
KAMARÁD NewFoton.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
TÉMA:OPAKOVÁNÍ VYJMENOVANÝCH SLOV B, L, M, P, S, V, Z. Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková VY_32_Inovace/8_470 Datum:
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL.
STŘEDNÍ EVROPA EO – OP VK – III/2 ICT DUM 5
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Zdeňka.
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
Dějiny ČR Josef II. - osvícenÝ panovník
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Digitální učební materiál
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Dnes Vás baví slečna Pavla
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Kočka v americkém Harrisburgu ve státě Pennsylvania má
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá:
VY_32_INOVACE_33_Zajmena Jazyk a jazyková komunikace –
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
Elektronická učebnice - I
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mimořádné události u nás a ve světě
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Jakou roli hraje kvantita samohlásek? Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Všimněte si významových rozdílů, tvořte krátké věty: nanos – nános nanos – nános šípky - šipky šípky - šipky raná – rána raná – rána pouta - poutá pouta - poutá Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Příklady vět: NNNNanos dříví do sklepa. SSSSnažil se odstranit nános špíny. ZZZZa plotem nám rostly šípky. VVVVšechny šipky skončily v terči. VVVV obchodě se objevila raná zelenina. VVVVyděsila nás hlasitá rána. ŠŠŠŠerif nasadil zločinci pouta. NNNNový automobil už poutá pozornost.  Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

KVANTITA = délka samohlásek Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Doplňte do vět slova, která se liší pouze délkou samohlásek Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Svědek podrobně popsal podezřelého ___________. Každý si ________ vybrat svého favorita. muže může Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Moc _______ bych poznala tvé rodiče. Tady je každá ________ nad zlato. ráda rada Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Před několika měsíci si v tomto domě pořídili nový _________. To přece nemůže _________ pravda. byt být Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Císař Nero byl opravdu ________ panovník. Na dvoře pobíhaly slepice a _______. krutý krůty Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

_________ nás informuje o tom, co už se stalo. Zastavil na křižovatce, protože _________ přijíždělo auto. Zpráva zprava Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Z dortu mu nejvíc chutnala čokoládová ____________. Dědeček se pravidelně ________ studenou vodou. poleva polévá Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Během hádky _________ několik ostrých slov. Vodák ztratil při sjezdu jezu svoje _________. padlo pádlo Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307

Všímáme si významových rozdílů muže – může muže – může rada – ráda rada – ráda byt – být byt – být krutý – krůty krutý – krůty zprava – zpráva zprava – zpráva poleva – polévá poleva – polévá padlo - pádlo padlo - pádlo Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307