Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Josef Čapek.
Advertisements

Osobnosti Chyšecka Antonín Šít.
Symfonická báseň od Bedřicha Smetany
zpracovaný v rámci projektu
GOTICKÁ KULTURA.
Umění raného středověku
Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Nizozemští krajináři 17.století
Itálie Francie Španělsko
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Vlastivěda Ročník :
Gustave Courbet Barbizonská škola
AUGUSTE RENOIR Viktor Matějka, V6A.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Gotická kultura.
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK 1200 – 1400.
Antoine Henri Becquerel
Claude Monet
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
P O U T N Í K olej malíř, restaurátor narozen 1955 v Brně studia : 1971 – 1975 Střední uměleckoprůmyslová škola v Uherském Hradišti 1975 – 1980 Akademie.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Mikoláš Aleš
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
PAMÁTKY PRAHA.
Vojtěch Hynais.
Antonín Slavíček.
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
PETR PARLÉŘ Mgr. Michaela Psíková.
Symfonická báseň od Bedřicha Smetany
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Mistr Theodorik.
P O U T N Í K malíř, restaurátor narozen 1955 v Brně studia : 1971 – 1975 Střední uměleckoprůmyslová škola v Uherském Hradišti 1975 – 1980 Akademie.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Meziválečná doba Malíři.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nela Sováková, Johana Černá
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická a mateřská škola Toužim, příspěvková organizace AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_13_RUDOLF II. TEMA:
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
GOTIKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Akademický sochař Jaroslav Jurčák
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
KRÁL ČESKÝ A CÍSAŘ ŘÍMSKÝ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Karel IV. OTEC VLASTI
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910

Antonín Slavíček V roce 1887 začal studovat u Julia Mařáka, který na Akademii výtvarných umění vedl ateliér krajinomalby. Zde setrval až do Mařákovy smrti a předpokládalo se, že po něm bude vést ateliér, protože patřil k nejtalentovanějším žákům tohoto profesora. Ani později však nebyl profesorem AVU jmenován. Přesto pokračoval ve stylu výuky Julia Mařáka, jezdil se svými kolegy malíři na různá místa do plenéru, kde hledal malířský výraz. Slavíček patřil k našim nejvýznamnějším impresionistům, přestože ve druhé etapě svého tvůrčího života, který byl tragicky předčasně ukončen, již opustil mařákovské pojetí krajinomalby, světelné mihotání a tetelení vzduchu v přírodě a začal budovat výraz expresivně pojatou malířskou hmotou. Aby dosáhl tohoto cíle, začal zajíždět do krajin o kterých byl přesvědčen, že právě zde se nejen v přírodě, ale i v lidském osudu odehrávají významné události.

Vybral si krajinu na Českomoravské vysočině s centrem v Kameničkách Vybral si krajinu na Českomoravské vysočině s centrem v Kameničkách. Zajížděl sem převážně v létě na krátké pobyty. Nebylo to jediné místo, odkud čerpal své náměty pro novou, dramaticky chápanou malbu. V době, kdy již byl skutečným mistrem, podnikl cestu do Francie – předtím se neodvážil, protože nechtěl být ovlivněn francouzským uměním. Zdržoval se v Paříži a v malém přístavním městečku Fécamp a namaloval zde několik menších obrazů. Kolem roku 1905 si uvědomil, že je mu nejbližší život ve velkém městě a proto se vrátil do Prahy. Lze jej označit za největšího vedutistu tohoto města, protože v jeho ateliéru vznikaly drobné obrázky i monumentální pohledy na pražská panoramata. Velký obraz chrámu sv. Víta na Pražském hradě již nedokončil. Jako pražský patriot často docházel do ulic, kde docházelo k asanaci původních domů, a zachycoval jejich stav ještě před zbouráním. V době nemoci se pokoušel malovat levou rukou, ale s výsledky nebyl spokojen, a proto se v roce 1910 rozhodl ukončit svůj život.

Antonín Slavíček