Lesnictví a rybolov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Atlantský oceán - Atlantik-
Advertisements

NEROVNOMĚRNOST ŽIVOTA NA ZEMI
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Kácení deštných lesů.
Strukturní geologie litosféry
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
RYBOLOV Jan Chytil, OA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozmanitost podmínek života na zemi
Subtropický pás Subtropické lesy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
FINSKO ISLAND.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
SEVERNÍ EVROPA Více ZDE.
Rybolov, vodní a lesní hospodářství
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
SEVERNÍ EVROPA.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
VY_32_INOVACE_01 Asie - úvod do Asie
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Společenské a hospodářské prostředí
Globalizace a její vliv na životní prostředí
Tajga, smíšené a listnaté lesy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_14 Asie - Jihovýchodní Asie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Atlantský a Severní ledový oceán
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
AFRICKÉ REGIONY.
NORSKÉ KRÁLOVSTVÍ.
Lesy – přírodní bohatství Země
Tichý a Indický oceán Martin VRZALA.
Doc. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 27. února 2006.
GLÓBUS.
Finsko Finská republika Zastarale: Čuchonsko Finsky: Suomen Tasavalta
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Biosféra.
Zemědělství Témata: Stručný vývoj zemědělství a) centra domestikace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
ASIE.  Největší světadíl (8,6% povrchu Země, 29,9% souše)  Nejlidnatější – cca 4 mld. (60% populace)  ½ obyvatel – do 20 let  Hlavně S a V polokoule.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/16_Severní Evropa Téma: Státy severní Evropy.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 001
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
SUBTROPICKÝ PÁS PATRIK HRNČIRIK. PHVGYG0I_EI video.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Vypracoval: Viktor Andrianov
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
Oceány.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Lesnictví a rybolov

Obecné informace - lesnictví Lesy – 40 mil. Km2 (Téměř třetina souše) Význam lesů: 1)klimatický - zadržují vodu, zvyšují vlhkost, zmírňují teplotní rozdíly 2)půdotvorný – zpevňují, zabraňují sesuvům 3)biologický – specifické životní prostředí 4)rekreační

Export Kanada USA Rusko Skandinávské země

Oblasti a zpracování Nejvýznamnější oblasti: 1) Severní lesní pás – mírná klimatické zóna severní polokoule 2) Jižní lesní pás –rovníková a tropická klimatická zóna Využití dřeva: - výroba řeziva - výroba celulózy a papíru - palivo - Žďárové zemědělství také hraje svou roli (vypaluje lesy)

Negativní dopady Ničení ekosystémů V horských oblastech dává podmínky k sesuvům půdy Posiluje skleníkový efekt Snižuje čistotu vzduchu

Rybolov

Obecné informace - rybolov Využití ryb: a) Jako potravina b) Zpracování na moučku, rybí tuk c) Farmaceutický průmysl ! šelfová moře významná pro rybolov ! probíhá zde fotosyntéza ; akumulace živé hmoty

Oblasti rybolovu 1. Severozápadní Pacifik 2. Jihovýchodní Pacifik 3. Severovýchodní Atlantik 4. Severozápadní Atlantik Sladkovodní: Východní, Jihovýchodní a Jižní Asie

Rybolov - velmoci Japonsko USA Rusko Norsko Island Chile země Jihovýchodní Asie

vzrůstá význam farem a plantáží, kde se chovají ryby, měkkýši, krabi, řasy. - povolené kvóty neustále porušovány téměř všemi - mnoho druhů (dříve až přemnožených) nyní na pokraji vyhynutí (Tuňák) - hlubinné sítě ničí život na mořském dně - ochranářské organizace: Greenpeace, SeaShepheard - problém hlavně v Japonsku Problémy rybolovu

Vypracoval : David Bilan Zdroj : cs.Wikipedia.org