ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor: MGR. OLGA FILÍPKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_430_REKLAMA Téma: Reklama - výklad Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21. 2975 Zkopíruj si logo EU do své práce Anotace:
Anotace Tato prezentace slouží k výkladu učiva v předmětu český jazyk a literatura pro žáky ve čtvrtém ročníku. Žáci si vysvětlí pojem reklama. Žáci se seznámí s druhy reklam, s cílem a účelem reklam. Seznámí se s klamavými reklamami. Seznámí se s vlastnostmi reklamního sloganu.
Datum vytvoření: 15. 5. 2012 Klíčová slova: reklama, propagace, bilboardy, mobilní reklama, klamavá reklama, reklamní slogan, rozhlasové spoty
Reklama Definice reklamy Druhy reklamy Reklama podle účelu Cíle reklamy Metody klamavé reklamy Vlastnosti reklamního sloganu
Definice reklamy Reklama je forma propagace výrobku, služby, obchodní značky, nebo myšlenky.
Druhy reklamy Televizní Tisková (inzerát, akční leták) Světelná Rozhlasové spoty Mobilní (rekl. na autech)
Venkovní (plakáty, bilboardy, štíty domů) Alternativní média (chodící reklama) Propagační předměty (trička, propisky Vlečení letadlem….
Reklama je také známá pod názvem marketingová kampaň. Tento výraz se používá, pokud nabízející využije několik komunikačních kanálů zároveň nebo jejich kombinaci.
Reklama podle účelu Informativní - informuje o svých produktech, akcích Přesvědčovací -přesvědčuje a podněcuje k rychlé koupi Připomínací - připomíná kdy a kde si něco koupí nebo kde se co koná
Cíle reklamy Zvýšení poptávky Tvorba silné značky Zlepšení zisku Zlepšení pověsti firmy Motivace vlastních pracovníků Rozšíření distribuční sítě
Metody klamavé reklamy Navozuje, že bez koupi tohoto výrobku můžete vážně onemocnět. Vyzdvihuje vlastnosti, které výrobek nemá. Složení výrobku neodpovídá uvedenému na obalu. Vyobrazení na obalu neodpovídá obsahu balení.
Vlastnosti reklamního sloganu Měl by být originální, nápaditý, poutavý, výstižný. Měl by být stručný, krátký, srozumitelný. Měl by být lehce zapamatovatelný. Měl by sdělovat výhody. Měl by upoutat pozornost a vyvolat touhu po jeho potřebě.
Použité zdroje Program Microsoft Office 2010