PŘIROZENÁ ANTIKONCEPCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žena a sport Mgr. Lukáš Cipryan.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antikoncepce Jana fišerová EU-ICT-ČAZ-8-11.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jana Fišerová EU- ICT-ČAZ-8-02
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
TRANSPLANTACE LEDVIN.
POHLAVNÍ CHOROBY - úvod - Syfilis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Úraz elektrickým proudem
Žena a sport.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jednotky času - procvičování
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítání s mocninami – I.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
VY_32_INOVACE_9C1 NEMOCI A JEJICH PREVENCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Bezvědomí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Klíště Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
LÁSKA ANO – DĚTI JEŠTĚ NE!
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05_02_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ANTIKONCEPCE Vypracovala: Eva Jeřábková.
Transkript prezentace:

PŘIROZENÁ ANTIKONCEPCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Bc. Marií Leinerovou PŘIROZENÁ ANTIKONCEPCE

nepoužívá žádné pomůcky či léky a nevyžaduje žádný speciální zákrok spočívá na faktu, že v menstruačním cyklu jsou jen některé dny plodné založena na přirozených znameních, které signalizují, zda je žena v plodném, nebo neplodném období nepatří mezi spolehlivé metody 85% šance otěhotnět

Výhody : přirozenost žádné vedlejší příznaky není nutná lékařská kontrola pro ženy, které z náboženských hledisek nebo jiných důvodů odmítají jinou antikoncepci není finančně nákladná

Nevýhody: nespolehlivost nechrání před sexuálně přenosnými chorobami žena musí pravidelně kontrolovat menstruační cyklus

Kalendářová metoda (plodné a neplodné dny) http://www.womenzone.cz/encyklopedie/prirozena-antikoncepce vychází z určitých biologických pravidelností na jejichž základě si žena dokáže vypočítat plodné a neplodné dny metoda předpokládá, že menstruační cyklus je 28 denní a ovulace nastává asi 14. den je-li menstruační cyklus nepravidelný, metoda je značně nespolehlivá http://www.naseinfo.cz/clanky/zdravi-a-pece/sexuologie-urologie/antikoncepce/prirozene-metody-antikoncepce/metoda-plodnych-a-neplodnych-dnu

Přerušovaná soulož pár nepoužívá žádnou ochranu, muž těsně před vyvrcholením vytáhne penis z pochvy a ejakulát se dostane mimo rodidla partnerky ze sta žen během jednoho roku otěhotní při používání této metody 15 až 35

Měření bazální teploty měří se každý den v určitou hodinu (hned po probuzení) před měřením se vyvarovat jakýchkoliv aktivit, i vstávání z postele měřit vždy na stejném místě (v ústech, nebo v pochvě) Teplotu zaznamenávat i s poznámkami o faktorech, které by ji mohly negativně ovlivnit (měření v jinou dobu než obvykle, neobvyklá teplota vzduchu v místnosti, cizí postel) Od menstruace do ovulace - teplota asi 36,5 stupně Celsia, krátce před ovulací stoupne o 0,4 až 1,6 stupně Celsia. Zvýšená teplota zůstává přibližně stejná během následujících 12 až 14 dní. Před blížící se menstruací začne bazální teplota mírně klesat. http://www.naseinfo.cz/clanky/zdravi-a-pece/sexuologie-urologie/antikoncepce/prirozene-metody-antikoncepce/mereni-bazalni-teploty

psychická a fyzická zátěž může vyvolat nečekanou změnu ovulace Nevýhody: psychická a fyzická zátěž může vyvolat nečekanou změnu ovulace zvýšená teplota není jen přesně v době ovulace, ale přetrvává i den i dva často selhává i při horečnatých onemocněních vhodné pro ženy pracující v dvousměnném provozu a pro ženy s nepravidelným cyklem. Rušivé vlivy, které zvyšují hodnotu naměřené bazální teploty : začínající nemoc pozdější měření teploty nad rámec povolené výchylky (cca 30 minut) změna letního času na zimní málo spánku fyzická námaha před ranním měřením pití většího množství alkoholu napětí, stres časté cestování změna teploměru http://www.naseinfo.cz/clanky/zdravi-a-pece/sexuologie-urologie/antikoncepce/prirozene-metody-antikoncepce/mereni-bazalni-teploty

Hlenová metoda antikoncepce začátek cyklu - hlenu málo - hustý (neplodná fáze) hlenu přibývá – těžký, vodnatý (plodná fáze) změna struktury hlenu po ovulaci (suché dny) a 3 dny potom začínají neplodné dny