Společenská odpovědnost firem - nový faktor firemní konkurenceschopnosti CZ / /0393 Business Leaders Forum Andrea Václavíková ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2 Obsah : * Popis projektu a cílové skupiny Popisu realizovaných aktivit Úskalí a problémy při realizaci projektu Plnění indikátorů Doporučení
3 1 Zaměření projektu * Zprostředkování znalostí sektoru MSP o celosvětovém trendu CSR Naším cílem je: –Vyvolat a upevnit diskusi na toto téma v ČR, –Informovat o přínosech CSR pro podnikatelské subjekty –Umožnit výměnu zkušeností mezi podniky (konkrétní příklady z českého prostředí i jiných evropských států) –Vytvořit komplexní informační webové stránky o CSR a Průvodce problematikou CSR pro MSP Podpora tématu CSR od EU – Lisabonská strategie
4 2 Cílové skupiny * MSP (široká, nehomogenní) Přínosy pro cílovou skupinu (bezplatné informace o celosvětovém trendu, přínosy CSR pro jejich podnikání) Zapojení (motivace) MSP – nedaří se vybudovat Doprovodná opatření pro MSP poradenství, výsledky výzkumu. Podíl cílové skupiny z území (městských částí) JPD2? 50%
5 3 Typy činností realizované projektem * Průzkum malého a středního podnikání (MSP) Komplexní internetové stránky k CSR Databáze příkladů odpovědného podnikání českých a evropských firem Vydávání informačních materiálů k problematice CSR Semináře pro MSP Rozbory společensky odpovědných podniků Průvodce CSR pro MSP
6 4 Rizika a problémy * PROBLÉM 1– nezájem podniků Riziko projektu – nenaplnění závazných ukazatelů Navázání spolupráce s MÚ, silný partner Zacílit cílovou skupinu PROBLÉM 2 - neumíme s MSP „mluvit“ Budujeme a shromažďujeme znalosti o MSP (know-how BLF ve velkých podnicích) Bylo nutno zmapovat sektor CSR, podnikatelské prostředí ČR, uvědomit si specifika MSP
7 5 Výstupy a Výsledky * Výstupy (podpořené osoby / organizace) Výsledky (počet organizací, jejichž zaměstnanci byli vyškoleni, inovované produkty) Hlavní inovované produkty - dostupnost metodik i vlastních produktů (plná, částečná, podmínky)? Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY ORGANIZACE PRODUKTY021
8 6 Doporučení pro další programovací období Přesycenost a zahlcení MSP v Praze programy RLZ – zvážit komu podporu dát, ne plošně Analýza potřebnosti projektu pro cílové skupiny (u organizací, kde je 100% nákladů hrazeno) Umožnit reagovat na problémy projektu v průběhu jeho realizace Požadavky na publicitu jsou přehnané a zbytečně respektování pravidel odvádí pozornost od důležitějších věcí. MZ po delší době