Atmosféra Země Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ATMOSFÉRA.
Advertisements

Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Neživá příroda – Slunce
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Litosféra a litosférické desky
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Zemětřesení Název školy
Pohyby Země Název školy
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Krasové oblasti Název školy
Neživá příroda - vzduch
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vrstvy atmosféry.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Ukládání čísel v počítači 1
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Práce nutné ke vzniku mapy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Abiotické faktory prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Socioekonomická geografie
Stavba zemského tělesa
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Krajina a životní prostředí
ATMOSFÉRA.
Atmosféra – vzdušný obal Země
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Čas a časová pásma Název školy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Socioekonomická geografie - opakování
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Atmosféra VY_32_INOVACE_00_ATMOSFÉRA autor: Helena Nováková
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaAtmosféra.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Vznik a vývoj atmosféry Země
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Atmosféra.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
ATMOSFÉRA.
ATMOSFÉRA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Atmosféra Země www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Atmosféra Země Označení DUM VY_32_INOVACE_12_1_16 Autor Mgr. Eva Procházková Datum 02. 08. 2013 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Sféry Země Ročník První ročníky a kvinty www.zlinskedumy.cz

Otázky na úvod Co je atmosféra? Jaký je její význam? Jaký je její princip fungování? Mění se její vlastnosti s rostoucí výškou?

Atmosféra Vzdušný obal Země Působí tlakem Podmínka fungování = přísun a výměna energie Ve dne rozptyluje sluneční záření (zemský povrch se nepřehřívá) V noci zabraňuje unikání tepla S rostoucí výškou hustota atmosféry klesá

Složení atmosféry Jaké plyny a v jakém poměru obsahuje atmosféra Země? Odkud se bere kyslík na Zemi? K čemu jednotlivé složky slouží? Produkce kyslíku :……. suchozemské a ……… mořské rostliny

Složení atmosféry Dusík, kyslík (dýchání), vodní pára (mraky), oxid uhličitý(fotosyntéza), ozon (brání pronikání UV záření), methan Produkce kyslíku : 2/3 suchozemské a 1/3 mořské rostliny

Vrstvy atmosféry Troposféra Stratosféra Mezosféra Termosféra Exosféra Obsahuje 80 – 90 % vzduchové hmoty Sahá průměrně do výšky 11 km cca 7 km v polárních oblastech a 17 km okolo rovníku Čím je způsoben tento rozdíl v mocnosti troposféry? Stratosféra Ozonosféra ve výšce 23 – 35 km Mezosféra Termosféra Kolem 100 km nad zemským povrchem se vyskytuje polární záře Exosféra Obr. 1

Kjótský protokol Slyšeli jste o něm někdy? Čeho se týká? Jaký je jeho cíl? 1997, Kjóto Snížení podílu skleníkových plynů v letech 2008 – 2012 o 5,2 % (EU A ČR o 8 %) 2 podmínky 55 států 55 % skleníkových plynů, které se vypouští USA (36%) – odmítly podepsat Rusko – r. 2004 podíl emisí vzrostl na cca 61 %, Kjótský protokol vstoupil v platnost Obchodování s emisemi snížení podílu jednotlivě nebo společně

Kjótský protokol se prodlouží do r. 2020 Státy se mimo jiné dohodly, že druhé období Kjótského protokolu začne r. 2013 skončí v roce 2020. K novému Kjótskému protokolu se kromě 27 členských států EU připojí zhruba desítka dalších zemí jako Austrálie a Norsko. Nadále mezi nimi chybí například Spojené státy a Čína, největší znečišťovatelé ovzduší na světě. Dohromady tak na spolupracující státy připadá jen 15 procent celosvětových emisí CO2. K druhému Kjótskému protokolu se už nepřipojily významné státy jako Kanada a Japonsko.

Teplo v atmosféře Jak ovlivňují rozložení teplot na Zemi: zeměpisná šířka nadmořská výška rozložení pevnin a oceánů výšková členitost reliéfu mořské proudy rostlinná a sněhová pokrývka antropogenní vlivy

Zdroje obrázků: Obr. 1: Soubor:Atmosphere layers-cs.svg – Wikipedie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-08-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Atmosphere_layers-cs.svg