Aneb jak ho vnímají různé státy, náboženství, historie trestu smrti a jak je vnímán dnes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁBOŽENSTVÍ VE SVĚTĚ Klademe si otázky týkající se vzniku a podstaty světa. Lidé mají různý názor, zda svět stvořil Bůh či ne. Je jich více nebo jen.
Advertisements

PRONÁSLEDOVANÁ CÍRKEV
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Diversita lidské populace II
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_16.
ZÁKLADNÍ NÁSTROJE PRÁVA Mgr. Michal Oblouk. ZÁKONY  obecně závazné právní předpisy přijaté zákonodárným sborem (parlamentem)  mají psanou podobu  obsahují.
Název vzdělávacího materiálu
ŠARÍA.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Světová náboženství.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
Dějiny slovenského práva I. Ladislav Vojáček II. – 03. Vybrané instituty středověkého a raně novověkého práva.
NEBEZPEČNÁ TEOKRACIE Lenka Čechurová, 4.A
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
A TAK BRATŘI, MODLETE SE ZA NÁS, ABY SE SLOVO PÁNĚ RYCHLE ŠÍŘILO… Modlitby na březen 2015.
Jana Horáková, Radek Jareš – F4.
Digitální učební materiál
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_01 Asie - úvod do Asie
ASIE.
Jihozápadní Asie.
DOMÁCÍ NÁSILÍ SEXUÁLNÍ NÁSILÍ OBCHOD S LIDMI
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
Stupeň rozvoje států světa
 Poslední přikázání z první desky desatera – příkazy vztahující se k Bohu.  Již ve SZ patřilo toto přikázání k identitě vyvoleného národa.  Židé světili.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
RISK Náboženství.
Islám, ropa, oblast napětí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Materiál objasňuje žákům, že zákonů je mnoho a musí být rozděleny podle okruhů lidského života.
ISLÁMSKÝ NÁBOŽENSKÝ SYSTÉM
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
I. Starověké středomoří
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Rozšíření náboženství ve světě
Najdi na slepé mapě Asie státy podle zadání
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
HOSPODÁŘSTVÍ. Velikost ekonomiky Poř.státmld. US$ PPP (2003) 1.USA Čína Japonsko Indie Německo Spojené království1.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Náboženství autor VM:Ondřej Vojáček.
A TAK BRATŘI, MODLETE SE ZA NÁS, ABY SE SLOVO PÁNĚ RYCHLE ŠÍŘILO… MODLITBY NA DUBEN 2015.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: ____________________________________________________________________________.
Rozšíření Islámu v dnešní době
MUSÍ BÝT KOMUNITNÍ TLUMOČNÍK STEJNÉHO POHLAVÍ JAKO KLIENT?
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI16 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Listina základních práv a svobod VY_INOVACE_32_OBN_913 Autor: Mgr. Marcela Šudichová Vytvořeno: listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední.
OBLASTI ASIE Podle tradičního dělení se Asie člení na 7 oblastí
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Policejní prezidium Základní statistické údaje o trestné činnosti v roce 2011 plk. Mgr. Martin Červíček.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Trest smrti Mgr. Marie Mikulcová.
 Terorismus je hrubé zastrašování politických odpůrců hrozbou síly a užití různých forem násilí. Vedle individuálního terorismu existuje terorismus.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihozápadní Asie ropa islám Izrael.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M-1-019
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Nejlidnatější světadíl
POČÁTKY ISLÁMU, VÍRA A TRADICE
Náboženství a fanatismus
POLITICKÉ PROCESY V 50. LETECH
Požadavky na splnění předmětu
Porušování lidských práv
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Napříč Asií.
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
Právní dějiny na území Slovenska Ladislav Vojáček
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
CASD - Jak rosteme.
Transkript prezentace:

Aneb jak ho vnímají různé státy, náboženství, historie trestu smrti a jak je vnímán dnes

Za co se uděluje V některých státech, musí být další přímé i nepřímé trestné činy proti životu a zdraví osob, potrestány smrtí: Bankovní loupež (Saúdská Arábie) Únos Obchodování s lidmi (Čína) Loupeže s následkem smrti (USA) Znásilnění (Čína, Saúdská Arábie, Spojené státy americké) Obchod s drogami a držení drog po určitou částku (Indonésie, Saudská Arábie, Malajsie, Singapur, Thajsko, Tchaj-wan) Hospodářské trestné činnosti: Korupce (Čína). Za morální a sexuální delikty: Opakovaná svědectví o mužské homosexualitě (Írán, Saúdská Arábie, Jemenu, Súdánu, Mauritánie) Kuplířství (Saúdská Arábie) Porušení některých islámských zákonů (šaría, …) Odvrátil od islámu (Afghánistán, Írán, Jemen, Mauritánie, Pákistán, Katar, Saúdská Arábie, Somálsko, Súdán) „Čarování“ (Saúdská Arábie) Za porušení válečného práva: Pozemků a zrada, Špionáž (Čína), Sabotáž, Dezerce Irák (do roku 2003): Podplácení, prostituce, veřejná urážka prezidenta, členství ve dvou politických stranách

Legenda: zrušen pro všechny delikty zrušen pro normální delikty (avšak jen mimo válku) nezrušen, ale za posledních 10 let nebyl uplatněn je uplatňován proti dospělým je uplatňován i proti mladistvým

Náboženství KřesťanstvíAno (když si nevinný bůh tě zachrání) Islám (Muslimové) Ano (jinak ženy a jinak muži,také pomsta) Judaismus (Židé) Ano (podobně jako u křesťanství) HinduismusAno (kvůli hroznému činu – vysvobození) BuddhismusNE (v žádném případě) Ostatní náboženství„Pohané“ často mnohem krutější Každé náboženství na trest smrti pohlíží naprosto jinak:

 Pravěk (nebylo to vnímáno jako něco neobvyklého)  Starověk (Řecko, Řím) – shození ze skály, gladiátoři  Středověk (křesťanství) - upalování (protikatolické jednání), „boží tresty“, souboje, pověšení - veřejné popravy  Novověk Useknutí hlavy, gilotina, zastřelení, souboje – „ruská ruleta“  Novodobé dějiny koncentrační tábory, vykonstruované politické procesy → elektrické křeslo, injekce, ztrácení lidí → většinou zrušen

 Pro: Ušetření peněz za vězení Duševní uspokojení pozůstalých Za hruzný čin může jen psychopat  Proti: Nechceme mít se „vraždou“ nic společného Nepřipouštím násilí Ušetření peněž za popravení Člověk má právo žít

de.wikipedia.org cs.wikipedia.org en.wikipedia.org Přednáška o právu Libor Vondráček, 4.A GVN JH