Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Rozvoj klíčových kompetencí
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Vrcholná RENESANCE.
RENESANCE A HUMANISMUS
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
OD STŘEDOVĚKU PO RENESANCI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RAFAEL SANTI (6. dubna 1483, Urbino – 6. dubna 1520, Řím)
Gotická kultura.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Přehled nejvýznamnějších malířů
1/ Barokní architektura
Raně středověké umění.
Renesance.
Renesance a humanismus
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc.  ( )  průkopník v sestrojení perspektivy  studium na přesných výpočtech  Nalezinec neviňátek.
Mistr z Urbina „Mladík s velkým srdcem a mimořádným talentem“
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance - malířství Postavení umělce:
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
Athénská škola Raffael Santi
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Italská renesance a humanismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc

 Přesun do Říma  Architektura  Chrám sv. Petra v Římě  Sochařství a malířství  Benátská malba

 po r  soustředění kolem papežského dvora  vrcholná renesance pouze  zvládnuté techniky umělců ◦ perspektiva ◦ zákonitosti osvětlení ◦ ovládání anatomie  zobrazení ideálu vznešené krásy

 Donato di Angelo Bramante  Michelangelo Buonarroti  Raffael Santi  Giorgione  Tizian

 zásadní stavba – přestavba kostela sv. Petra  papež Julius II.  světské stavby  nejrozšířenější paláce a vily  Donato di Angelo Bramante  Andrea Palladio

  1505 – vybrán na výstavbu nového chrámu  kostel Santa Maria delle Grazie v Miláně ◦ freska Poslední večeře  kostel San Pietro in Montorio

 místo ukřižování a stětí sv. Petra  na zakázku Ferdinanda II. Aragonského a Isabely Kastilské  Tempietto ◦ zlaté řezy při konstrukci

  na místě raně křesťanské pětilodní baziliky  Donato di Angelo Bramante ◦ původní návrh  Antonio da Sangallo ◦ věže a detaily  Michelangelo Buonarroti ◦ hlavní kupole  dokončení Carlo Maderna ◦ průčelí