Etnické a náboženské složení jižní Asie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo : Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
HLAVNÍ OHNISKA NAPĚTÍ VE SVĚTĚ
Demografické charakteristiky kontinentu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Rg asie – obyvatelstvo a sídla
Jižní Asie Přibližná mapa Jižní Asie.
Základy hospodářství Beneluxu
Předmět OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4.ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01.
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Jižní Asie Se rozkládá na poloostrově Přední Indie a v přilehlých regionech a ostrůvkách v Indickém oc. Tvoří ji Indická tabule, která se připojila v III.horách.
Hospodářský vzestup Indie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_179 Názevindie Téma hodinyStáty jižní.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Zelená revoluce Název školy
Národy světa Název školy
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Periferní oblasti V Asie
Jižní Asie Anotace Prezentace zpracovává informace o regionu Jižní Asie i jednotlivých státech této oblasti. Obsahuje mapy, fotografie a křížovku. Autor.
Východoasijská náboženství
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
JIŽNÍ ASIE.
Indie.
Severní Afrika Název školy
Náboženství - opakování
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Administrativní členění ČR
Náboženství - islám Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
INDIE.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Jižní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ.
INDIE VYPRACOVALA: KAROLÍNA ZABLOUDILOVÁ. ZÁKLADNÍ INFORMACE o Oficiální název: Indická republika (další označení Bharat nebo Hindustan) o Hlavní město:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_JIŽNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
JIŽNÍ ASIE AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_16_Z7_Skála
VY_32_INOVACE_49A_Jižní Asie
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Periferie světa, nebo sídlo budoucí velmoci?
Pákistán (Islamabád) Zaostalé zemědělství Zm. pl. Islám Karáčí Indus
Transkript prezentace:

Etnické a náboženské složení jižní Asie Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Etnické a náboženské složení jižní Asie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_08 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 2.12.2012 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia www.zlinskedumy.cz

Stručná charakteristika obyvatelstva v regionu podle atlasu Přiřaď k jednotlivým státům dominantní náboženství? Pakistán , Bangladéš , Bhután, Srí Lanka, K nejposvátnější místem hinduismu se řadí (vyber)? Tadž Mahál b) Varanásí c) Kalkata d) Dillí Důležitý dorozumívací jazyk v celém regionu je? Největší naděje dožití nejvyššího věku je ve státě? Shrnutí: Dominantní náboženství je hinduismus, následuje islám a buddhismus Proč je angličtina důležitý dorozumívací jazyk? Pozůstatek po kolonizaci + velká jazyková pestrost. Např. Indie přes 1600 jazyků, Nejvyššího věku se dožívají na Srí lance.

Nepál 15 národů, nejznámější? Šerpové – díky? jsou nosiči v Himalájích. ale není Šerpa jako šerpa Práci původních Šerpů jako nosičů převzali i další národy v regionu, ale původně to byl název národa, který žil vysoko v horách a zvládal pobyt a těžkou práci ve vysoké nadmořské výšce.

Šerpská rodina v tradičním oblečení Obr. 1

Indie Etnicky, jazykově a nábožensky velmi rozmanitá – nemůžeme mluvit o indickém národě. Dominují Indové světlé pleti – sever a střed. Jih – tmaví Indové – Tamilové.

Tamilové Obr. 2

Indie Spousta konfliktů náboženského a etnického charakteru pramenících z nízké vzdělanosti obyvatel. Jedním z důvodů je rozdělení Britské Indie po dekolonizaci.

Dekolonizace Indie Kdy došlo k osamostatnění? Jaká osoba se o to nejvíce zasloužila? 1947, Mahátma Gándhí. Výborný film o něm – Gándhí. http://www.csfd.cz/film/350-gandhi/ Rozdělení proběhlo na základě náboženství – následně došlo k masivnímu stěhování obyvatel – až 14 mil. Vznikly tyto státy: Indie, V a Z Pákistán (Bangladéš) Problémy jsou stále, ale největší je v oblasti ………. Kašmíru.

Gándhí s premiérem Obr. 4 Obr. 3

Kašmír Dříve rekreační a výletní místo bohatých. Lehce převažují muslimové, ale místní vládce (rádža) chtěl být po rozdělení zcela samostatný. Pákistán mu hrozil násilím a rozpoutal tam tzv. svatou válku, tak se přidal k Indii. Rozdělen mezi státy + se do toho namontovala Čína a zabrala část území, protože jim tam utíkali Tibeťané. Tibeťanů je zde značné množství – jedno z míst, kde se udržuje jejich kultura dle dávných a duchovních tradic.

Kašmír Obr. 5

Ostatní státy v regionu Bangladéš islámský a strašně chudý – obrovský přírůstek značné množství lidí v odporných slumech velké množství přírodních katastrof Srí Lanka nedávno skončila občanská válka mezi mírumilovnými buddhisty(většinová část) a tamilskými hinduisty – drsná guerillová válka Bhútán izolovaná buddhistická konstituční monarchie chtějí vyvážet štěstí – dle průzkumu jsou nejšťastnější lidé na světě

Shrnutí regionu stálé napětí mezi Indií a Pákistánem mají jaderné zbraně v Indii je silná muslimská menšina Pákistán se silně radikalizuje a posílá atentátníky do Indie – např. Bombaj. V obou zemích jsou neustále vnitrostátní bombové atentáty – téměř všechno je náboženského charakteru.

Citace GAC. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sherpa.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tamil_girls_group.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:MKGandhi.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gandhi_and_Nehru_1942.jpg CIA. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kashmir_map_big.jpg