KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EFT – na emoce zaměřená terapie
Advertisements

INTEGRACE KBT S JINÝMI PSYCHOTERAPEUTICKÝMI SMĚRY
PRÁCE S EMOCEMI Mgr. Lucie Turská.
Dva teoretické zdroje psychoterapie Psychologie osobnosti a mezilidských vztahů Psychologie mezilidského komunikačního působení Které osobnostní a vztahové.
O KBT přátelsky i nepřátelsky Výpovědi 14 studentů (a 3 odborníků)
Kontext a modely integrace v psychoterapii S. Dudová, M
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PSYCHOTERAPIE je … Kterými – a proč právě těmi?
„Test“ schopnosti imaginace
Jednotlivé typy skupin v TK Příklad TK Němčice. Skupinová práce v TK Individuální práce versus skupinová práce.
Definování a srovnávání psychoterapií
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Přístupy k osobnosti Škola:
D NEŠNÍ P SYCHOTERAPIE Ing. Vlasta Klíčová
OSOBNOST.
ROZUM A EMOCE v párové terapii
Výstupy z Úvodního semináře
Manželské problémy a sex
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Sebepoznání klientů KBT v porovnání s dalšími terapeutickými směry Mgr. David Kuneš Psychologický ústav FF MU v Brně.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Domácí násilí v praktické rovině
Dlouhodobý výcvik v integrativní psychoterapii garant: Prof. Stanislav Kratochvíl MUDr. Jan Kubánek Mgr. Monika Novotná PhDr. Lenka Turková.
Zdravá škola.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Dlouhodobý výcvik v integrativní psychoterapii plán na roky (poslední aktualizace - květem 2012) garant: Prof. Stanislav Kratochvíl trenéři:
Péče o osoby s afázií.
Psychologie osobnosti a jejího vývoje
Osobnost – situace – predikce chování
Dlouhodobý výcvik v integrativní psychoterapii Co nás čeká?
Psychoterapie Psychologickými prostředky působí na duševní život, chování člověka, jeho meziosobní vztahy i tělesné procesy tím, že navozuje žádoucí změny.
Psychoterapie MUDr. Jan Hanka 3.LF UK, PCP 2013.
(Presenium) Jiří Vítovec
Mgr. Hana Kučerová Psychiatrická klinika LF MU Brno
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Humanistická a existenciální psychologie
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Vymezení pojmů funkce rodiny
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
Humanistický a existencionální přístup Mgr. Věra Pucová.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Úvod do KBT MUDr. Jiřina Kosová
HORIZONT ZLÍN Workshop
P s y c h o t e r a p i e Psychoterapie = léčba psychologickými prostředky, tj. ovlivňováním pacientova prožívání a počínání významovou stránkou jeho interakce.
PSYCHOTERAPIE je … Kterými – a proč právě těmi?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Učení, praktické aplikace principů učení
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
Standardy pro základní vzdělávání
Péče o osoby s afázií.
Humanistická a existenciální psychologie
Násilná osoba aneb co s ní
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta Stanislav Kratochvíl

Pojmy eklektická, syntetická, integrující, Co se integruje a Pojmy eklektická, syntetická, integrující, integrační, integrovaná a integrativní CO SE INTERGRUJE A JAK

Co a jak se integruje rogersovský přístup (na rozdíl od něj je KBT víc akční) dynamická, interpersonální, náhledová - principy: náhled, abreakce, emoční korektivní zkušenost horizontální a vertikální pohled (fixace a přenosy KBT zajímají méně) behaviorální: nácvik relaxace, expozice, nácvik soc. dovedností a asertivity kognitivní: opravování nevhodných kognitivních schémat, mýtů a automatických myšlenek . Gestalt: důraz na pocity zde a nyní, sebeuvědomování, práce s vnitřními tělesnými zážitky i vnějšími vztahy humanistické přístupy (rozvoj osobnosti) a Franklova logoterapie (životní smysl) transakční analýza: rodič, dospělý, dítě, scénáře a hry systémový a systemický přístup: závorkování reality, narativní terapie, externalizace

Představitelé integrativní psychoterapie Arnold Lazarus Multimodální terapie

H.Prochaska Transteoretická psychoterapie

John C. Norcross Integrativní přístup

Klaus Grawe Psychologická terapie

Integrační snahy J. Zeiga Konference 1985, 1990, 1995, 2000, 2005

Jak je na tom z pohledu integrativní psychoterapie současná KBT Představitelé behaviorální, kognitivní a kognitivně behaviorální psychoterapie

Zakladatelé Eysenck a Wolpe

Albert Bandura: sociální učení

Racionální a kognitivní terapie Albert Ellis a Aaron Beck

Kognitivně behaviorální terapie Frank Dattilio D.Meichenbaum

Nová česká příručka kognitivně- behaviorální terapie Ján Praško Petr Možny Miloš Šlepecký a kol.

KBT jako částečná integrace Z mého pohledu KBT integruje jen část přístupů Velké pozitivum je, že se spojil zřetel k chování (ignorující v rané fázi vnitřní prožitky) a kognitivní poznávací sféra, očekávání, postoje Nezajímá ji tolik historie poruchy, zejména s vytěsněnými zážitky, předpokládanými psychoanalytickou terapií

Osobní zkušenosti Praktická aplikace ve skupinové psychoterapii neurotických poruch – náhledová a nácviková složka Příběhy terapeutických skupin – konfrontace přístupů po skupinovém sezení v manželské terapii v terapii sexuálních dysfunkcí ve výcviku

Schůzky terapeutů po skončení skupinového sezení: zhodnocení potřeby podílu náhledové (dynamické) a nácvikové (behaviorální) složky skupinové psychoterapie neurotických poruch -

Kombinace dynamického a KBT přístupu

Závěr Integrativní psychoterapeuti mají ke KBT kladný vztah