NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_156_Přímka, vzájemná poloha přímek-opakování AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3., 6. 1. 2013 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Matematika, Geometrie-přímky, vzájemné polohy ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
Anotace Materiál je určen žákům 3.ročníku k zopakování pojmu přímka, jejího značení, dále pojmu různoběžky, rovnoběžky, průsečík a k určování vzájemné polohy dvou přímek.
Najdeš přímky? Označ je, určitě víš jak.
Na obrázku vidíš přímku a, vyznačuj body dle instrukcí: 1. Vyznač body S, P, které leží na přímce a. 2. Vyznač body X, Y, které neleží na přímce a. 3. Vyznač bod T, který leží na přímce a, ale neleží mezi body S a P. 4. Vyznač bod L, který neleží na přímce a. 5. Vyznač bod K, který leží na přímce a, zároveň leží mezi body S a P.
Pozoruj vzájemné polohy dvou přímek: S a d b c Přímky a, b nemají žádný společný bod, říkáme jim ROVNOBĚŽKY. Přímky c, d mají společný bod S, říkáme jim RŮZNOBĚŽKY. Bodu S říkáme PRŮSEČÍK.
Rozhodni, které přímky jsou rovnoběžky a které různoběžky.
Který obrázek kolejí představuje rovnoběžky a který různoběžky?
Citace www.office.microsoft.com