Autor: Mgr. Lenka Šedová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Jehlan povrch a objem.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Rotační kužel - výpočet objemu
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Matematika Povrchy těles.
Jehlan – povrch, objem, výpočty
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Digitální učební materiál
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
síť, objem, povrch opakování
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Geometrická tělesa kolem nás
ROTAČNÍ KUŽEL ÚVODNÍ HODINA
Za předpokladu použití psacích potřeb.
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
T Ě L E S A.
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Zdroj obrazového materiálu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední škola stavební Jihlava
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Digitální učební materiál
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Zdroj obrazového materiálu
Prezentace – Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Objem a povrch těles.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vyvození a procvičení učiva
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Tělesa Geometrická tělesa.
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Lenka Šedová Název: TĚLESA Autor: Mgr. Lenka Šedová Oblast: Matematika – geometrie, 4. a 5. ročník VY_32_inovace_M45_14 Stručná anotace: Materiál doplňuje učivo o tělesech, seznamuje žáky s jejich vlastnostmi, povrchem a využitím v praktickém životě. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

KRYCHLE vrcholy body (průsečíky hran) - celkem: 8 vrcholů stěny čtverce - celkem: 6 stěn hrany úsečky - celkem: 12 hran

POVRCH KRYCHLE 6 SHODNÝCH ČTVERCŮ

KVÁDR vrcholy body (průsečíky hran) - celkem: 8 vrcholů stěny obdélníky (3 dvojice stejných obdélníků) - celkem: 6 stěn hrany úsečky - celkem 12 hran

3 DVOJICE SHODNÝCH OBDÉLNÍKŮ POVRCH KVÁDRU 3 DVOJICE SHODNÝCH OBDÉLNÍKŮ

VÁLEC Těleso, které má tyto vlastnosti: horní a dolní podstavu tvoří kruh - stěna je ve tvaru obdélníku

POVRCH VÁLCE 2 SHODNÉ KRUHY, 1 OBDÉLNÍK

KOULE

JEHLAN Těleso, které má tyto vlastnosti: podstavu může tvořit trojúhelník, čtverec, obdélník či jiný mnohoúhelník - stěny jsou trojúhelníky

1 MNOHOÚHELNÍK + PŘÍSLUŠNÝ POČET TROJÚHELNÍKŮ POVRCH JEHLANU 1 MNOHOÚHELNÍK + PŘÍSLUŠNÝ POČET TROJÚHELNÍKŮ trojúhelník – 3 trojúhelníky čtyřúhelník – 4 trojúhelníky pětiúhelník – 5 trojúhelníků …

KUŽEL Těleso, které má podstavu ve tvaru kruhu

POVRCH KUŽELE 1KRUH + ČÁST KRUHU (KRUHOVÁ VÝSEČ)

Zdroje: Galerie Klipart MS PowerPoint 2007 Datum vytvoření prezentace: 4.12.2011