Fyzika Čočky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Advertisements

Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
GÁBINA HRABÁČKOVÁ IVANA KUKULOVÁ
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 3. Dalekohledy.
Zobrazování optickými soustavami
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Užití čoček v praxi Lupa (wikipedie)
Zobrazení zrcadlem a čočkou
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Optické zobrazování Základní pojmy
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
19. Zobrazování optickými soustavami
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Dalekohledy.
Digitální učební materiál
Aneta Trkalová Petra Košárková
Rozptylky - zobrazování
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_615_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
OPTIKA ZRCADLA A ČOČKY VY_32_INOVACE_17 - ZRCADLA A ČOČKY.
Obrazy (geometrická optika)
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Optické čočky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Geometrická optika. Geometrická optika je částí optiky, která se zabývá studiem šíření světla v prostředí, jehož rozměry jsou velké ve srovnání s vlnovou.
Dalekohledy Kepplerův dalekohled Galileův dalekohled Newtonův dalekohled.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Fyzika - optické přístroje subjektivní Autor:
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Světlo, optické zobrazení - opakování
Čočky a zrcadla Mirek Kubera.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
O spojkách a rozptylkách
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Zobrazení čočkami.
ČOČKY Mgr. Kamil Kučera.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Spracoval : Milan Gajdošík ZŠ LOZORNO
Název projektu: Škola a sport
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Obrazy (geometrická optika)
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Fyzika Čočky

Fyzika Čočky Některé čočky jsou uprostřed tlustší než na kraji – říkáme jim spojky. Spojka je čočka, která spojuje paprsky k sobě. Spojka může soustředit světelné paprsky do jednoho místa – ohniska.

Fyzika Čočky Některé čočky jsou uprostřed tenčí než na kraji – říkáme jim rozptylky. Rozptylka je čočka, která odklání světelné paprsky od sebe.

Fyzika Čočky Když se podíváme spojkou, vidíme zvětšený obraz. Když se podíváme rozptylkou, vidíme zmenšený obraz.

Fyzika Čočky Čočky se používají v mnoha optických přístrojích, jako jsou: lupa dalekohled mikroskop fotoaparát kamera promítačka …

Udělej barevnou tečku tam, kde má tato čočka ohnisko. Fyzika Čočky Udělej barevnou tečku tam, kde má tato čočka ohnisko.

Je tato čočka SPOJKA nebo ROZPTYLKA? Fyzika Čočky Je tato čočka SPOJKA nebo ROZPTYLKA? SPOJKA

Je tato čočka SPOJKA nebo ROZPTYLKA? Fyzika Čočky Je tato čočka SPOJKA nebo ROZPTYLKA? ROZPTYLKA